Gå til innhold

Hjernerystelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg falt og slo meg i bakhodet i går. Jeg svimte ikke av, men ble umiddelbart svimmel, så måtte ligge litt før jeg klarte å reise meg. Fikk også umiddelbart vondt i hodet. En stund etterpå ble jeg helt plutselig ekstremt trøtt og duppa av flere ganger. Slik var jeg i 3-4 timer før det begynte og avta litt. Jeg følte meg kraftløs i armene og beina og stivna til. Jeg ble også veldig kvalm like etter det skjedde, og det var sånn av og på. Jeg hadde også en episode der jeg begynte å fryse skikkelig mye. Jeg skalv og skalv til tross for at andre i rommet fortalte meg at det var alt annet enn kaldt der..

I dag da jeg våknet kjente jeg at jeg hadde slått meg for å si det sånn. Våknet med lett hodepine og ekstrem kvalme. Tok lang tid før jeg klare å stå opp. Denne kvalmen har vært av og på, mer eller midre i hele dag. Føler jeg må kaste opp til tider. Jeg er også svimmel i dag og føler enda litt denne kraftløsheten innimellom. Jeg klarte heller ikke å konsentrere meg på skolen i dag, hadde ikke sjans. Fikk ikke med meg noe, kan ikke huske et ord. Jeg føler meg heller ikke helt som meg selv, vanskelig å forklare. Men dette er hvertfal veldig frustrerende og skremmende for meg...

Nå slo jeg ikke hodet så hardt, så synes det er rart jeg reagerte så kraftig.. Jeg har slått hodet hardere og det har gått bra. Kan det likevel hende jeg har pådratt meg en hjernerystelse? Bør jeg bestille time hos legen?

Anonymkode: 620ee...5d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde absolutt vært hos legen ja, og ikke vært alene i natt. 

Det er lettere å få hjernerystelse av slag i bakhodet enn panna. Så det handler også om hvor man blir truffet, ikke bare hvor hardt. 

Jeg synes du skal ringe legevakta. 

Anonymkode: 48d2c...d32

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde absolutt vært hos legen ja, og ikke vært alene i natt. 

Det er lettere å få hjernerystelse av slag i bakhodet enn panna. Så det handler også om hvor man blir truffet, ikke bare hvor hardt. 

Jeg synes du skal ringe legevakta. 

Hvordan vet du dette? Er det sikkert?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ingenting er i verden som er sikkert. 

Anonymkode: 6ef0b...cfc

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk denne beskjeden da sønnen min slo hodet. Han landet på panna og da sa legevaktslegen at panna tåler mer enn bakhodet. Så en kul i panna må ikke føre til noe verre sa han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...