AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #1 Skrevet 14. mars 2018 Hei! Jeg sliter endel med flere ting relatert til underlivet, og vet liksom ikke helt hvilken retning jeg skal gå for å fikse det. Helt fra da jeg først fikk mensen har jeg aldri klart å bruke tampong. Da jeg først prøvde trodde jeg jo unge, dumme meg at det måtte være fordi jeg var jomfru og at det derfor ikke "ble plass". Etterhvert ble det mulig for meg å bruke èn tampong, men etter å ha tatt den ut var jeg så sår at det bare var å glemme å sette inn en ny. Bare det å få inn den første kunne være problematisk, noen ganger fungerte det greit, andre ganger var det som om det ikke var plass, til tross for at jeg brukte den minste størrelsen. Dette også selv om jeg følte jeg slappet av i musklene der nede og at det ikke burde være grunnen til at det ikke gikk. Etterhvert har jeg heldigvis mistet mensen på p-stav, men jeg gruer meg til å bytte i tilfelle jeg plutselig får mensen. Det å ikke kunne bruke tampong blir jo fryktelig tungvindt. Men det verste er egentlig i forhold til sex. Jeg føler at uansett hvor lenge vi har hatt forspill og hvor enn "klar" jeg føler meg, så er det som om det ikke er nok. Det gjør, uten unntak, alltid veldig vondt med en gang jeg blir penetrert, og igjen er det som om det rett og slett ikke er plass, selv om jeg tviler på at jeg egentlig er unormalt trang. Så kan jeg få en sviende/brennende følelse. Det går som regel greit etter en liten stund, men jeg må alltid be guttene om å være sykt forsiktig i begynnelsen, for det gjør altså så vondt at jeg kunne begynt å gråte. Jeg har egentlig gått rundt og trodd at dette er normalt, men har jo etterhvert skjønt at det er det ikke. Jeg har lest litt om vaginisme og vestibulitt, men jeg blir bare ikke klok på ting. Det virker som om vaginisme er den følelsen av at man er for trang, mens vestibulitt gir en sviende følelse. Er det mulig at jeg har begge deler? Jeg har tidligere gått til fastlegen med dette men føler ikke jeg ble tatt på alvor. Er det noen som har erfaringer å dele, hva som kan hjelpe? Jeg tenker jo at gynekolog er neste skritt men jeg blir fysisk uvel av å tenke på at de skal putte ting inn i skjeden for å sjekke, for det er jo nettopp det som gjør så forferdelig vondt.. Anonymkode: 683e5...70e
Sphynx Skrevet 16. mars 2018 #2 Skrevet 16. mars 2018 Jeg føler med deg. Vaginisme eller vestibulitt, vondt er det uansett. Hvis du ønsker å høre fra noen med erfaring, så har jeg hatt mye vondt nedentil. Synes det var vanskelig å bruke tampong, men har i senere tid funnet ut at jeg blir sår og reagerer litt på tamponger, så det gir jo mening. Sex var også kjempevondt. Var værst i starten av økten, for uansett hvor mye man varmet opp og var våt nok, brukte glidemiddel osv, så gjordet det vondt. Var en sviende følelse og jeg følte at jeg holdt på å tisse på meg hele tiden. Smertene gikk bort, men det å måtte løpe på do for å presse ut en dråpe urin flere ganger i økten, var slitsomt. Jeg har snakket med mange om dette, googlet og spurt her inne. Uten hell. Jeg ble aldri tatt seriøst av leger og har ennå ikke vært hos en lege som tok dette seriøst. Men jeg har konkludert i et par ting. Det kan være at det bare er tilfeldige greier, eller at det faktisk har noe å si. Jeg kan ikke bruke prevensjon med hormoner. Ting løste seg veldig mye for underlivet mitt når jeg fikk kobberspiral. Jeg kan ikke bruke noe annet enn bomullstruser (ikke string). Underlivet mitt blir trøblete om jeg bruker bind og tamponger, så jeg bruker menskopp. Bruker ikke trange bukser og ''lufter dåsa'' når jeg er hjemme. Når underlivet mitt ikke svir og klør, så har jeg mindre smerter, logisk nok. Jeg trener med dildoer veldig ofte. For meg er onanering også veldig viktig for ''å vedlikeholde'' sexlysten. Den kan absolutt forsvinne når det gjør vondt. Startet med noe lite og mykt først, når det kom til dildoer. Før samleie pleide jeg også å bruke dildo først for å bli klar. Synes det var best å gjøre dette litt alene først -for å unngå press og stress. Smertene er borte for meg også -for nå, men tissetrang følelsen kommer å går. Jeg trener skjeden med vaginakuler og håper jeg skal bli litt sterkere i musklene, så det kan hjelpe å f.eks tømme blæren helt når jeg er på do (Tror kanskje jeg ikke klarer å tømme den helt hver gang). Glidemiddel er absolutt et must. Uansett hvor våt jeg er, så er det ikke nok, uten glid. Jeg er ung, frisk og kåt -så det er ikke bare ''eldre damer'' som har problemer med tørr skjede. Jeg bruker kun vannbasert glidemiddel -og jeg bruker Pjur Woman. Den er fin for et sensitivt underliv. Kondomer kan også gjøre meg sår- uten at jeg har latexallergi -og mannen min for veldig sjeldent lov å komme inni meg, da jeg faktisk blir sår og irritert av spermen også... Dette var kanskje litt mye og litt rotete info, men spørr om det er noe
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #3 Skrevet 16. mars 2018 Jeg har det også slik du beskriver, i tillegg får jeg ubehag om jeg sitter for lenge. Har spurt to forskjellige gynekologer og begge sa at det er helt normalt. Vestibulitt og vaginisme er det visst kun hvis det oppstår i slutten av tenårene eller senere, enten pga. angst og stress eller etter voldtekt, dersom man har hatt det slik hele livet er det ikke det, var den forklaringen jeg fikk. Anonymkode: 6990f...3c8
Sphynx Skrevet 17. mars 2018 #4 Skrevet 17. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det også slik du beskriver, i tillegg får jeg ubehag om jeg sitter for lenge. Har spurt to forskjellige gynekologer og begge sa at det er helt normalt. Vestibulitt og vaginisme er det visst kun hvis det oppstår i slutten av tenårene eller senere, enten pga. angst og stress eller etter voldtekt, dersom man har hatt det slik hele livet er det ikke det, var den forklaringen jeg fikk. Anonymkode: 6990f...3c8 Ikke ta det svaret for gitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå