Gå til innhold

Hvordan steke frossen wok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i wok, men får det ikke helt til. Ferske grønnsaker er selvsagt optimalt for wok, men økonomisk og tidsmessig så fungerer frosne wokblandinger best for meg. Likevel blir det hver gang vassent med en brent smak.

Noen tips til å få et bedre og mer smakfullt resultat? :) 

Anonymkode: 21f13...461

Videoannonse
Annonse
Gjest N-Nøff
Skrevet

Skjønner ikke åssen du får til den brente smaken. Bruker du ikke fett i panna :)? Har du på veldig høy varme? Rører du ikke rundt? 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Neinøff skrev:

Skjønner ikke åssen du får til den brente smaken. Bruker du ikke fett i panna :)? Har du på veldig høy varme? Rører du ikke rundt? 

Bruker litt olje (men wok trenger jo egentlig ikke fett?), har den på 7-8 altså middels høy varme, og rører rundt hele ting meg en treskje. Problemet er jo at woken enten blir vassen eller brent, ikke noe crispy middelvei :( Kan jo forsøke å steke den på 5-6 som er middels varme og heller steke mye lengre, men da følger jeg ikke de anbefalte instruksene på pakken

Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker litt olje (men wok trenger jo egentlig ikke fett?), har den på 7-8 altså middels høy varme, og rører rundt hele ting meg en treskje. Problemet er jo at woken enten blir vassen eller brent, ikke noe crispy middelvei :( Kan jo forsøke å steke den på 5-6 som er middels varme og heller steke mye lengre, men da følger jeg ikke de anbefalte instruksene på pakken

Ts

Liker du de ferdige ferske Wokblandingene? De som ikke er frosne? Tar ikke mer tid, og jeg synes de smaker mye bedre.

Skrevet (endret)

Jeg steker frossen wokblanding dobbelt så lenge som det står på pakken, ellers blir den ikke ferdig. Steker den på 5 eller 6. Høyere enn det og det blir brent.

Tror det står 7-8 min på pakken, jeg bruker å steke i et kvarters tid. Rører godt rundt.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tiner grønnsakene i et dørslag før jeg steker dem. Da får du vekk fuktighet og de blir sprø og gode.

Anonymkode: 6e7b2...292

AnonymBruker
Skrevet

Som en annen skriver kan du prøve å tine grønnsakene først. 

Anonymkode: 8a9d9...9fc

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke litt av poenget med wok at grønnsakene skal stekes raskt på høy varme, og beholde sprøheten? Om man må sette ned varmen og steke 7-8 minutter siden grønnsakene er frosne synes jeg hele poenget forsvinner, da blir det jo bare stekte grønnsaker. :klo: 

Anonymkode: c6fcd...07b

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ts

Wok er jo masse olje?

Anonymkode: 422d5...08f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...