Gå til innhold

Overføre journal til ny lege

Fremhevede innlegg

Gjest Cremen
Skrevet

Vil nye legen se alle notater om meg, typ hver gang jeg har vært innom den gamle legen med forkjølelse osv, eller bare kjernejournalen hvor det står tidligere reseptbruk, bruk av offentlige tjenester osv? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ber ny lege om journalen din så får han se alt som er notert om deg, alle henvisninger, epikriser og blodprøvesvar. Du har ingen plikt til å overføre journalen  år du bytter lege, og kan si at du ønsker å begynne hos legen med blanke ark. 

Kjernejournalen er noe du styrer og ikke legen. 

Anonymkode: 10612...d1c

• Liker 1
Gjest Cremen
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ber ny lege om journalen din så får han se alt som er notert om deg, alle henvisninger, epikriser og blodprøvesvar. Du har ingen plikt til å overføre journalen  år du bytter lege, og kan si at du ønsker å begynne hos legen med blanke ark. 

Kjernejournalen er noe du styrer og ikke legen. 

Takk for svar, var dette jeg var litt engstelig for. Forrige (vikar)legen jeg hadde var alt annet enn grei, og ønsker å starte med blanke ark med han nye, da jeg ikke aner hva han forrige har skrevet om meg. Kan jeg finne det noe sted? For pasientjournalen på minhelse er tom. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Cremen skrev:

Vil nye legen se alle notater om meg, typ hver gang jeg har vært innom den gamle legen med forkjølelse osv, eller bare kjernejournalen hvor det står tidligere reseptbruk, bruk av offentlige tjenester osv? 

Akkurat nå, Cremen skrev:

Takk for svar, var dette jeg var litt engstelig for. Forrige (vikar)legen jeg hadde var alt annet enn grei, og ønsker å starte med blanke ark med han nye, da jeg ikke aner hva han forrige har skrevet om meg. Kan jeg finne det noe sted? For pasientjournalen på minhelse er tom. 

Du ber om å få ut journalen din og leser. Det er måten å få vite hva som er skrevet om deg. (Det koster penger å få ut journalen.)

• Liker 1
Gjest Cremen
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du ber om å få ut journalen din og leser. Det er måten å få vite hva som er skrevet om deg. (Det koster penger å få ut journalen.)

Ok, tusen takk :) 

Skrevet

Du kan ringe ditt tidligere legekontor å be om utskrivelse av journalen din der. Det er veldig vanlig å gi denne til sin nye fastlege.

AnonymBruker
Skrevet

Bare vær klar over at det får alle varsellamper til å blinke når noen nekter å oveføre journal og vil starte "med blanke ark". Det betyr som regel at de har noe å skjule. 

Anonymkode: 5fd1a...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...