Denlilleprinsessen Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 Jeg har den siste uken fått masse stikk på magen og noen på øvre rygg og nedre rygg. Fått noen stikk i rumpesprekken og øverste del av der hår feste starter på vagina. Jeg har fått noen på puppen og et par ved armhulen. Jeg har der i mot ingen stikk på bena,armer,hender eller førtter. Fått er lite ett på halsen. Det ser ikke ut som noen har stukket meg i og med at jeg der ikke noe «hull» eller «merke» på stikkene. Men jeg er da ikke 100% sikker da det ser veldig ut som stikk. Noen er avlange mens andre er bitte små. Det klør ikke på dagen, bare prikker litt når jeg legger meg på kvelden, men ikke noe intenst. Har hatt veggdyr stikk før, som var så intenst og jævelig at jeg klødde meg til blods. Da var det hovent og stikk over hele kroppen, men aldri ved vagina og ved rumpe sprekken. Har ikke vært ute å reist. Jeg har tenkt på sengemidd og skabb, men kommer opp bilder og symptomer som gjerne rammer stikk ved hender og ankler noe jeg da ikke har. Hvis jeg klør å vidt, eller skraper forsiktig borte med neglen, er det tørr hud som skrapes vekk og det kommer en gul aktig tynn skorpe like etter! Skal dra til legen, men måtte til 7 forskjellige leger samt hudleger for å ikke få noe svar da det var veggdyr, så vil helst prøve meg her først? Noen som har opplevd lignende? Håper på svar :-)
Mona123 Skrevet 13. mars 2018 #2 Skrevet 13. mars 2018 Det ser veldig ut som det jeg fikk for to mnd siden! Fikk mange sånne på baksiden av begge mine lår. Legen mente at jeg reagerte på noe som jeg sikkert hadde satt meg på og i tillegg til utslettet ble det betennelse. Jeg fikk kortison og det forsvant etter ca 3 uker. Har dessverre mange mørke merker som et resultat... Hvis ikke, kan det være lopper?
Denlilleprinsessen Skrevet 13. mars 2018 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2018 Takk for svar! Har vært inne på tanken om at det kan være vaskemiddel eller noe form for mat jeg reagerer på! Men kortison hørtes ikke så feil ut! Sluttet kløen like etter og hvor lang tid tok det før det meste av stikkene forsvant?😊
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #4 Skrevet 14. mars 2018 Det er ikke loppper. De gir små blodige prikker. I og med at du har det der du har mange hårsekker (armhule, vagina og rumpesprekk) og der du svetter en del holder jeg en knapp på skabb. Det finnst mange typer skabb. Selv har jeg hatt en type som kun holdt seg til leddene. Anonymkode: 47f32...be0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 Fuglelopper? Stikkene opptrer i klaser slik som på bildene Anonymkode: 59914...c36
Denlilleprinsessen Skrevet 14. mars 2018 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2018 Tusen takk! Da skal jeg prøve meg på en NIX krem :-)
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #7 Skrevet 14. mars 2018 Har legen sagt det er skabb? Anonymkode: 59914...c36
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #8 Skrevet 14. mars 2018 Alle slags stikk og bitt klør, så når det ikke klør kan det ikke være det. Tror det heller må være noe du reagerer på, men spør legen. Anonymkode: fb5df...378
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå