Gå til innhold

Hva er meningen med livet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er meningen med livet?

Anonymkode: 19485...be0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er meningen med livet?

Anonymkode: 19485...be0

Meningen med ditt liv er akkurat det du vil den skal være. :) 

Anonymkode: 16ef5...248

AnonymBruker
Skrevet

Ja, den som kunne si det.

Anonymkode: 04b31...a6f

Skrevet

Meningen med livet er å gjøre det beste du kan med det livet du har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen mening. Men du lever bare en gang, så ha det gøy og spis sjokkis. 

Anonymkode: 27543...6f4

Skrevet

Livet er fullstendig meningsløst. Det er ikke noe poeng i å søke etter en mening med livet heller, da man rett og slett ikke finner noen objektiv mening med livet. Men for all del, man kan fint finne ut hva som betyr mest for en i livet, og hva som gjør at livet føles meningsfullt. Dog tror jeg ikke at det finnes noen mening med livet, og det er bortkastet tid å lete etter en mening. Vi får bare gjøre det beste ut av den tiden vi har:-)

Skrevet

Planeten jorda og menneskene som bor på den er et resultat av en kosmisk og biologisk tilfeldighet (at flercellede organismer oppsto etter noe sånt som en milliard år med encellet liv var svært usannsynlig, men det skjedde). Evolusjonen har gjort at alt liv har to primale instinkter: Å overleve, og å formere seg.

Utover dette må vi finne meningen med livet på egen hånd, det er ikke definert av noen immaginær gud. For min egen del har jeg kommet til at det som gir meg størst tilfredshet er å ikke bare gjøre de tingene jeg liker, men å også tenke på hva mine handlinger gjør mot jorda/miljøet og mot andre mennesker. Derfor prøver jeg f. eks. å kjøpe Fairtrade-produkter framfor "vanlige" produkter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meningen er det du vil den skal være. Og ikke meningen med, men meningen i livet. Finn hva du syns det kan være meningsfullt å gjøre. Livet er en helt tilfeldig gave og du taper ikke noe på å se om du kan finne noe som gir deg noe. For noen faller det lett. Vi andre leter en stund. Har selv gått mørke labyrinter mange ganger. Men jeg skal leve så lenge jeg får likevel. For i min tro er dette alt som er og jeg har fått tildelt en plass, Rare Greier det ble meg som ble født.

Anonymkode: f5db5...2c3

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noen mening med livet.

Anonymkode: 3850e...c33

Skrevet

Å være et godt individ, for så å føre genene vider. Simple as that. Om du ikke ønsker det, så lever du som du vil. Det er DITT liv.

Skrevet

Hver gang jeg får tanker om min mening med livet tenker jeg på dette, skrevet av  R. Dawkins .  Det er så vakkert og får meg til å føle meg heldig og jeg blir aldri lei av å lese det. 

”We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never gonna die because they are never gonna be borne. The potential people that could have been here in my place, but who would in fact never se the light of day, outnumbers the sand grains of Sahara. Certainly, those unborn ghosts include greater poets than Kees, scientists greater than Newton. We know this, because the set of possible people allowed by our DNA so massively outnumbers the set of actually people. In the teeth of these stupefying odds it is you and I, in our ordinariness, that are here. We privilege few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inedible return to that prior state for which the vast majority have never stirred.”

- R. Dawkins 

• Liker 1
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Meningen med livet er å leve i nuet, gripe sjanser og finne lykke i det du gjør her i livet. Du har bare dette ene livet så hvorfor ikke nyte det og ta vare på de små gode øyeblikkene? Du vet aldri hva morgendagen vil bringe så elsk, lev, nyt, riksiker å hjertet knust ved å tørre å gi av deg selv for det er først når du er på det mest sårbare du virkelig er mottakelig for ekte kjærlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker kanskje det er å få barn.

Anonymkode: 9ac77...492

• Liker 1
Skrevet

Å utvikle og innvikle.

AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighet, suksess og penger. For oss hvertfall

Anonymkode: a204c...47a

AnonymBruker
Skrevet

Meget enkelt: Å gjøre akkurat det du vil akkurat når du vil:-). Å sette sine egne grenser for ansvar, ting en tilsynelatende må gjøre, osv.

Å være seg selv 100% og å leve akkurat som en selv ønsker:-)

Det er mitt mantra.

Anonymkode: 55a04...b0c

Gjest N-Nøff
Skrevet
På 13.3.2018 den 23.31, Peonjenta skrev:

Hver gang jeg får tanker om min mening med livet tenker jeg på dette, skrevet av  R. Dawkins .  Det er så vakkert og får meg til å føle meg heldig og jeg blir aldri lei av å lese det. 

”We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never gonna die because they are never gonna be borne. The potential people that could have been here in my place, but who would in fact never se the light of day, outnumbers the sand grains of Sahara. Certainly, those unborn ghosts include greater poets than Kees, scientists greater than Newton. We know this, because the set of possible people allowed by our DNA so massively outnumbers the set of actually people. In the teeth of these stupefying odds it is you and I, in our ordinariness, that are here. We privilege few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inedible return to that prior state for which the vast majority have never stirred.”

- R. Dawkins 

Jeg hater Dawkins. Liker du ham?

Gjest N-Nøff
Skrevet

Det er ingen mening med livet med mindre du er religiøs. Ser ut til at endel ateister er klar over det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...