Gå til innhold

Dere som har opplevd ghosting?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer.

Anonymkode: 6ebac...74c

Ikke bra.

Anonymkode: 1a2ec...7dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møtte ham via jobb, var sammen (men ikke samboere) i 2 år før han plutselig "forsvant". 

Anonymkode: ee31b...39c

Hvordan er det mulig, var det noen årsak til "forsvinningen"? ( det er likevel ikke "godt nok" )..

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oh.... legg av VA....

det er IKKE normalt&skal ikke normaliseres på noen måte.

Ok, fortsett å vær taper du....? De finnes folk på den andre siden. Tro det eller ei.

Anonymkode: 78f87...ad1

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, fortsett å vær taper du....? De finnes folk på den andre siden. Tro det eller ei.

Anonymkode: 78f87...ad1

Kaller deg ikke en taper, bare svarer deg saklig. Legg av VA betyr at ghosting ikke er noe som skal foratåes annet enn feigt, umoralsk&issuespreget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Damer gjør ofte slik /:

Anonymkode: 1a1cd...e28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt ghostet en gang, men det er mange år siden. Vi datet i ca en måneds tid, men det rare er at vi aldri hadde sex, selv om vi hadde det fint ellers. Og plutselig en dag var han borte...

Men så tok han kontakt etter sånn 4-5 år, og ville forklare hvorfor han bare stakk av, og da var visst jeg en dame han hadde på si, men nå var det slutt, og ville ha ny sjanse. Da var jeg i forhold med en ny, så da var det altfor sent. 

Anonymkode: ef3a5...cb5

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Damer gjør ofte slik /:

Anonymkode: 1a1cd...e28

Jepp. Følelsesløs kalles det! :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Følelsesløs kalles det! :)

Menn&damer holder på slik, de har issues.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt ghostet en gang og kan ikke si noe annet enn at de som gjør det ikke finnes voksne og er derfor way out of my league. Har du ikke ''baller'' til å verken ringe eller i verste fall sende en melding og si ''beklager, jeg vil ikke mer pga. ditt eller datt'', så er du ikke MANN men en kvisebefengt feig guttunge.

Jeg har alltid vært åpen og direkte i mine forhold, oppfordret til kommunikasjon og vært kommunikativ selv. Partnere har aldri lurt på hvor de står og de har visst at jeg krever klar kommunikasjon tilbake, så i de aller fleste tilfeller har et evt. brudd gått fint og ryddig for seg og vi har beholdt god tone i etterkant.

Skjer ghosting igjen, vil jeg som tidligere snu ryggen til og gå videre. Slike får null respekt av meg. Jeg er i forhold nå og det finnes klart ingen garantier. Finner han på en tåpelighet som det, er det hans tap (av ansikt).

Anonymkode: e0c6e...70f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mange av dem, er helt sikker på at denne mennesketypen har noen fellestrekk.

Det er ikke skikkelige menn, nei.

Det er normalt og avise, MEN med en verdig avslutning. Altså, ikke noe tap for deg.

Takk for trøstende ord. Jeg har altså ikke et problem med å bli avvist, men måten det gjøres på er så bedritent. De er ikke menn, nei. Og heller ikke verdt at vi bryr oss. Hans tap, ikke mitt.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn&damer holder på slik, de har issues.

Ja, det tror jeg også. Skulle likt å skjønt det på forhånd slik at man slipper slike opplevelser.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har blitt ghostet en gang og kan ikke si noe annet enn at de som gjør det ikke finnes voksne og er derfor way out of my league. Har du ikke ''baller'' til å verken ringe eller i verste fall sende en melding og si ''beklager, jeg vil ikke mer pga. ditt eller datt'', så er du ikke MANN men en kvisebefengt feig guttunge.

Jeg har alltid vært åpen og direkte i mine forhold, oppfordret til kommunikasjon og vært kommunikativ selv. Partnere har aldri lurt på hvor de står og de har visst at jeg krever klar kommunikasjon tilbake, så i de aller fleste tilfeller har et evt. brudd gått fint og ryddig for seg og vi har beholdt god tone i etterkant.

Skjer ghosting igjen, vil jeg som tidligere snu ryggen til og gå videre. Slike får null respekt av meg. Jeg er i forhold nå og det finnes klart ingen garantier. Finner han på en tåpelighet som det, er det hans tap (av ansikt).

Anonymkode: e0c6e...70f

Haha, takk for latteren. Du har så rett.

Anonymkode: 673db...fd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ghoster en gutt nå. Får skikkelig dårlig samvittighet. Vi holdt på i et år før han sa han ikke var interessert i forhold. Jeg er kjempeforelsket i han, og skulle prøve å være venn med han etter dette men jeg ble lei meg hver gang vi snakket sammen. Jeg fortalte han om dette men han sa at jeg kommer nok over det. Men nå har jeg sluttet å svare han. Er det slemt ?

Anonymkode: 0a86c...e71

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ghoster en gutt nå. Får skikkelig dårlig samvittighet. Vi holdt på i et år før han sa han ikke var interessert i forhold. Jeg er kjempeforelsket i han, og skulle prøve å være venn med han etter dette men jeg ble lei meg hver gang vi snakket sammen. Jeg fortalte han om dette men han sa at jeg kommer nok over det. Men nå har jeg sluttet å svare han. Er det slemt ?

nei

• Liker 1
Skrevet

Nei. Han vil jo ikke være sammen med deg. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, og jeg er litt i tvil om dette faktisk er ghosting. Jeg tolker ghosting som fravær av tilbakemelding fra en part hvor begge har grunn til å tro at motparten fortsatt er interessert. Hvis den ene parten har vært klar i at man ikke lengre er interessert så mener jeg det ikke kvalifiserer til ghosting lengre. Hvis den avviste parten fortsetter å mase etter at man har vært klar over at man ikke er interessert eller ikke ønsker kontakt lengre så er det helt greit å ikke svare. Din situasjon er kanskje litt uvanlig, men ghosting er det neppe (ifølge min definisjon i hvertfall). Når det er sagt så hadde du vel neppe dødd om du høflig hadde forklart at du ikke ønsket kontakt lengre, og gjerne også fordi du synes det er vanskelig slik situasjonen ble. Så ghosting neppe, men uhøflig antageligvis (så lenge han har vært ærlig med deg).

AnonymBruker
Skrevet

Skrev med og var med en hjem 3 ganger. Plutselig svarte han ikke er. Ghostet? 

Anonymkode: 6a10b...c27

AnonymBruker
Skrevet

Datet en i nesten 2 måneder nå. Hatt det kjempe fint. Sagt vi liker hverandre. Møtt noen venner. Plutselig kom hun ikke til en avtale eller gidder å svare på hvorfor/ta mer kontakt. Gjør litt vondt, hadde faktisk fått følelser... Kunne hverfall fortalt hvorfor hun ikke var interessert mer....

Anonymkode: e4924...6d6

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Kreator skrev:

Nei, og jeg er litt i tvil om dette faktisk er ghosting. Jeg tolker ghosting som fravær av tilbakemelding fra en part hvor begge har grunn til å tro at motparten fortsatt er interessert. Hvis den ene parten har vært klar i at man ikke lengre er interessert så mener jeg det ikke kvalifiserer til ghosting lengre. Hvis den avviste parten fortsetter å mase etter at man har vært klar over at man ikke er interessert eller ikke ønsker kontakt lengre så er det helt greit å ikke svare. Din situasjon er kanskje litt uvanlig, men ghosting er det neppe (ifølge min definisjon i hvertfall). Når det er sagt så hadde du vel neppe dødd om du høflig hadde forklart at du ikke ønsket kontakt lengre, og gjerne også fordi du synes det er vanskelig slik situasjonen ble. Så ghosting neppe, men uhøflig antageligvis (så lenge han har vært ærlig med deg).

Jeg har forklart han dette minst 5 ganger men hver gang tar han kontakt igjen og later som ingenting, og jeg var svak så jeg godtok det. Derfor "ghoster" jeg nå, jeg takler ikke mer og må komme over han. Og han var ikke ærlig med meg, han løy for meg i ca 1 år, til og med når jeg forklarte følelsene mine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 13.3.2018 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Typisk for borderline, psykopati&narsissisme spekter.

Nå sier jeg ikke at det er tilfellet her, men det kan være et "fellestrekkene."

Vær så snill, ikke skriv ting som kan tolkes som at vi med borderline ghoster folk som en del av diagnosen. Det stemmer IKKE og har INGENTING med borderline å gjøre, og setter oss alle i et enda dårligere lys. 

Takk

Anonymkode: 7f4a8...c67

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har forklart han dette minst 5 ganger men hver gang tar han kontakt igjen og later som ingenting, og jeg var svak så jeg godtok det. Derfor "ghoster" jeg nå, jeg takler ikke mer og må komme over han. Og han var ikke ærlig med meg, han løy for meg i ca 1 år, til og med når jeg forklarte følelsene mine. 

Da er ikke dette ghosting, men det handler rett å slett om å ignorere idioter. Bra jobba.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Kreator skrev:

Da er ikke dette ghosting, men det handler rett å slett om å ignorere idioter. Bra jobba.

Takk😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...