AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #1 Skrevet 13. mars 2018 I 2-3 dager har jeg hatt smårykkninger i det ene øyet (leamus) Tenkte at det går jo over, men i går satt jeg på jobb og fikk først en utrolig ekkel og brusende følelse i hele kroppen. (Aner ikke hvordan jeg best kan forklare følelsen annet enn at jeg ble redd for jeg har aldri kjent sånt før) Så ble jeg direkte kjempesvimmel, kvalm og det øyet jeg hadde hatt rykninger på kjentes så rart ut når jeg så ned og det svimlet ekstra på den siden. (venstre side) Ble veldig redd og var sikker på jeg skulle besvime, men det gjorde jeg ikke. Fikk samlet meg igjen og etter en stund sa at jeg måtte reise hjem. Man tenker jo drypp/slag osv. men ansiktet eller siden var ikke lammet. Det var bare øyet som virket annerledes, men det kunne man ikke se. Jeg slappet av hjemme noen timer og kroppen virket ok igjen og jeg var på jobb igjen i dag. Det har gått fint, men ble bekymret om dette kunne være starten på noe farligere som kanskje kommer... Jeg er utrolig sjelden hos legen, men jeg ringte de i dag for å høre om jeg burde komme inn å ta noen prøver eller få en henvisning til skanning eller lignende Hun som tok i mot telefonen sa de ikke hadde noe ledig før sent neste uke og at det ikke var mye legen kunne gjøre om symptomene var borte. Jeg syntes dette hørtes rart ut, men hun skulle prate med legen og eventuelt ringe meg tilbake om han mente jeg burde komme inn. Føler meg litt hypokonder, men jeg er nesten aldri syk eller hos legen. Denne opplevelsen gjorde meg bare veldig redd og engstelig. Noen som har erfaring med samme eller liknende symptomer? Anonymkode: ba38d...de5
HalldirV2 Skrevet 13. mars 2018 #2 Skrevet 13. mars 2018 Angst høres det ut som. Men ta det opp med legen, kg er ikke rett forum. Leamus i øyet er forresten ganske vanlig fra tid til annen.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3 Skrevet 13. mars 2018 Ja, leamus vet jeg er vanlig. Har aldri hatt angst og har ingen grunner til å få det. Kommer det bare sånn helt uten videre? Er også klar over at KG ikke er et legeforum og jeg har tatt det videre. Jeg var mest interessert i om noen har opplevd noe liknende. Anonymkode: ba38d...de5
Bambi1995 Skrevet 13. mars 2018 #4 Skrevet 13. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, leamus vet jeg er vanlig. Har aldri hatt angst og har ingen grunner til å få det. Kommer det bare sånn helt uten videre? Er også klar over at KG ikke er et legeforum og jeg har tatt det videre. Jeg var mest interessert i om noen har opplevd noe liknende. Anonymkode: ba38d...de5 Ja, det kan komme uten videre 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #5 Skrevet 13. mars 2018 Et illebefinnende? Smile prate løfte Er lurt å huske på hvis det skjer igjen. Kan du prate, løfte armene over hodet og smile uten å være skjev? Hvis ikke er det symptomer på drypp/slag, ring 113 Ville dratt til legen uansett og forklart symptomene. Målt blodtrykket. Det kan jo være mye forskjellig, men spesielt kvinner kan få f eks hjerteinfarkt uten at de har så kraftige og påfallende symptomer, og også tia anfall(drypp) Man skal ikke alltid bare si at det er sikkert ingenting. (selv om det ofte ikke er noe)Jeg har lavt blodtrykk og kan få plutselig blodtrykksfall som gir veldig svimmelhet. Høyt blodtrykk kan også gi ubehag. Eller det kan være noe nevrologisk. Det føles uansett mye bedre å vite hva det er, hvis det skjer igjen. Anonymkode: 37a45...7d5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #6 Skrevet 13. mars 2018 32 minutter siden, AnonymBruker said: I 2-3 dager har jeg hatt smårykkninger i det ene øyet (leamus) Tenkte at det går jo over, men i går satt jeg på jobb og fikk først en utrolig ekkel og brusende følelse i hele kroppen. (Aner ikke hvordan jeg best kan forklare følelsen annet enn at jeg ble redd for jeg har aldri kjent sånt før) Så ble jeg direkte kjempesvimmel, kvalm og det øyet jeg hadde hatt rykninger på kjentes så rart ut når jeg så ned og det svimlet ekstra på den siden. (venstre side) Ble veldig redd og var sikker på jeg skulle besvime, men det gjorde jeg ikke. Fikk samlet meg igjen og etter en stund sa at jeg måtte reise hjem. Man tenker jo drypp/slag osv. men ansiktet eller siden var ikke lammet. Det var bare øyet som virket annerledes, men det kunne man ikke se. Jeg slappet av hjemme noen timer og kroppen virket ok igjen og jeg var på jobb igjen i dag. Det har gått fint, men ble bekymret om dette kunne være starten på noe farligere som kanskje kommer... Jeg er utrolig sjelden hos legen, men jeg ringte de i dag for å høre om jeg burde komme inn å ta noen prøver eller få en henvisning til skanning eller lignende Hun som tok i mot telefonen sa de ikke hadde noe ledig før sent neste uke og at det ikke var mye legen kunne gjøre om symptomene var borte. Jeg syntes dette hørtes rart ut, men hun skulle prate med legen og eventuelt ringe meg tilbake om han mente jeg burde komme inn. Føler meg litt hypokonder, men jeg er nesten aldri syk eller hos legen. Denne opplevelsen gjorde meg bare veldig redd og engstelig. Noen som har erfaring med samme eller liknende symptomer? Anonymkode: ba38d...de5 Det kan være angst. Du har ubevisst bekymret deg for leamus på øyet og så utløser det en kroppslig angst reaksjon. Første gangen jeg fikk angst skjønte jeg ikke hva det var, hadde aldri hatt det før. Men den ble også utløst av kroppslige symptomer (problemer med nakken) . Ubehagelig, men når man blir bevisst på det går det an å lære seg og takle. Anonymkode: 56cf6...645 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #7 Skrevet 13. mars 2018 Takker for alle typer tilbakemeldinger. Leamus på øyet har nok ikke utløst angsten for det har jeg hatt før og tenker bare så irriterende, men det er snart borte. Skjønner ikke hva annet som kunne utløst en eventuell angst. Anonymkode: ba38d...de5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #8 Skrevet 13. mars 2018 Blodtrykksfall kan være skikkelig ubehagelig og man i verste fall besvime. Å være skikkelig sliten kan også føre til mye rare symptomer. Du får være oppmerksom på om det dukker opp lignende symptomer igjen og da ringe legen. Anonymkode: 5ccf4...161
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå