Gå til innhold

Truser som skal vaskes på 40 grader


Gjest N-Nøff

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff

Er det bare jeg som synes det er ekkelt eller? Vasker aldri truser på 40 grader! Er det noen her inne som gjør det? Sier ikke at det er giftig, synes bare det er ekkelt. Kjøper alltid truser av bomull, som tåler kokvask. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker alle trusene på 90 grader selvom de skal vaskes på 40. De er like hel og fin enda.

Anonymkode: d8acb...200

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så panikk? Er trusene hardt brukt så forstår jeg seksti grader, men kokvask på truser er ikke nødvendig ved vanlig bruk. Skift heller truser oftere.

Anonymkode: 96810...663

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker også alltid truser på 60 grader, men alle mine Pierre Robert truser i bomull, har vaskeanvisning på 40 grader! Hvorfor lager de ikke truser som skal vaskes i 60 grader?? Jeg vasker dem på 60 grader da, men regner med at de hadde sikkert holdt seg finere lengre om jeg hadde vasket på 40 grader. 

Anonymkode: ca1f3...ada

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alt på 60, selv den tynneste lille sexy blondesaken. Aldri opplevd at det har vært et problem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alt på 60. Er det bomull holder alt seg fint, er det syntet hender det at det "fliser" seg opp litt i blonder osv. Holder meg mest til bomull uansett.

De skriver 40 for å helgardere seg mot klager på kvalitet tror jeg. Gjelder også ofte ting med 30.

Anonymkode: a137d...b6e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det som er så ekkelt og forferdelig med å vaske dine egne truser på 40 grader? Dagens vaskemaskiner og vaskepulver er mye mer effektive enn tidligere.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Arabella skrev:

Hva er det som er så ekkelt og forferdelig med å vaske dine egne truser på 40 grader? Dagens vaskemaskiner og vaskepulver er mye mer effektive enn tidligere.

Jeg har alltid gjort det og plages aldri av sopp, eller andre uhumskheter. Kanskje de vasker seg sjelden? 

Anonymkode: 25dce...176

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker også alltid truser på 60 grader, men alle mine Pierre Robert truser i bomull, har vaskeanvisning på 40 grader! Hvorfor lager de ikke truser som skal vaskes i 60 grader?? Jeg vasker dem på 60 grader da, men regner med at de hadde sikkert holdt seg finere lengre om jeg hadde vasket på 40 grader. 

Anonymkode: ca1f3...ada

Alle mine bomulls Pierre Robert truser vaskes på 90 grader og er like fine, vask etter vask etter vask etter vask :husarbeid:

Anonymkode: 22791...69e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null stress å vaske truser på 40 grader, de blir helt rene. Men så bruker jeg de aldri mer enn en dag heller, og har aldri utflod. Kan forstå at du vil ha høyere temperatur om du bruker trusen flere dager på rad. 

Anonymkode: a23cf...a76

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alle truser på 60. Men det er mye vane å. Dagens maskiner og vaskemiddel er så effektivt at det er ingen krise om det skulle bli vasket på 40. Men jeg sliter med utflod, så jeg føler bare at de må vaskes på 60. 

Anonymkode: 5de3a...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så panikk? Er trusene hardt brukt så forstår jeg seksti grader, men kokvask på truser er ikke nødvendig ved vanlig bruk. Skift heller truser oftere.

Anonymkode: 96810...663

2 ganger om dagen da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker alle trusene på 90 grader selvom de skal vaskes på 40. De er like hel og fin enda.

Anonymkode: d8acb...200

Hvor kjøper du trusene dine? Jeg har prøvd fine truser på 95. Endte med at fargen forsvant og den ble vond å ha på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker også alltid truser på 60 grader, men alle mine Pierre Robert truser i bomull, har vaskeanvisning på 40 grader! Hvorfor lager de ikke truser som skal vaskes i 60 grader?? Jeg vasker dem på 60 grader da, men regner med at de hadde sikkert holdt seg finere lengre om jeg hadde vasket på 40 grader. 

Anonymkode: ca1f3...ada

All bomull kan vel, egentlig, vaskes på mye høyere enn 40. Kjøper fra Lindex og de holder seg godt i både 60 og 95 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
7 timer siden, toothfairy skrev:

Vasker alt på 60, selv den tynneste lille sexy blondesaken. Aldri opplevd at det har vært et problem.

Nei, men 95 da? Den tynne, lille, blondesaken ble grå og stiv etter en runde på 95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest N-Nøff
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vasker alt på 60. Er det bomull holder alt seg fint, er det syntet hender det at det "fliser" seg opp litt i blonder osv. Holder meg mest til bomull uansett.

De skriver 40 for å helgardere seg mot klager på kvalitet tror jeg. Gjelder også ofte ting med 30.

Anonymkode: a137d...b6e

Antakeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullbokserne fra Pierre Robert vasker jeg på 60 grader med milo. Jeg elsker disse bokserne :strix:

Anonymkode: 22791...69e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
7 timer siden, Arabella skrev:

Hva er det som er så ekkelt og forferdelig med å vaske dine egne truser på 40 grader? Dagens vaskemaskiner og vaskepulver er mye mer effektive enn tidligere.

40 grader er ikke varmt. Vasker du alt på 40? Sengetøy med bæsj på? (Hender bleiebarn har uhell). Hvis 40 grader er så fint kan man jo bare slenge inn slikt der og. 

Eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid gjort det og plages aldri av sopp, eller andre uhumskheter. Kanskje de vasker seg sjelden? 

Anonymkode: 25dce...176

Sopp? Hvem snakket om sopp? Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...