Gå til innhold

Bihulebetennelse. Lukter surt...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uten at jeg ble direkte forkjølet, bare litt hodepine, ørevondt, fikk jeg det jeg tror er en bihulebetennelse. Har ikke time til legen før mandag. Det hjelper litt med nesespray og ibux. Har egentlig ingen særlige smerter, men en bivirkning av ibux kan løse opp de tette kanalene. Jeg sover mye, og det lukter av papiret når jeg snyter nesa, får også en følelse av at det lukter våt hund når jeg puster gjennom nesa. Er allergisk mot hunder, men har ikke hatt kontakt med hund de siste ukene.

Det er venstresidig. Legen har ikke ledige timer da legen er borte hele denne uka. Noen akutte tips?

Anonymkode: 6afd2...150

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Uten at jeg ble direkte forkjølet, bare litt hodepine, ørevondt, fikk jeg det jeg tror er en bihulebetennelse. Har ikke time til legen før mandag. Det hjelper litt med nesespray og ibux. Har egentlig ingen særlige smerter, men en bivirkning av ibux kan løse opp de tette kanalene. Jeg sover mye, og det lukter av papiret når jeg snyter nesa, får også en følelse av at det lukter våt hund når jeg puster gjennom nesa. Er allergisk mot hunder, men har ikke hatt kontakt med hund de siste ukene.

Det er venstresidig. Legen har ikke ledige timer da legen er borte hele denne uka. Noen akutte tips?

Og kan det smitte andre? Jeg føler meg ikke forkjølt.

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

kok opp saltvann og skyll med nesehorn (de selger på apoteket). Det er mest sannsynlig bakterielt og ikke smittsomt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du til lege? :klo: 

Gå på Apotek og kjøp nesespray mot bihuleproblemer. Bruk til de er borte. Utenom denne (som brukes kveld) skyller du med saltvann og holder nesen åpen og puster så mye du kan gjennom nesen. Det er en fordel om du kommer deg opp i puls og pust en gang eller to per dag, og desto mer «gørr» som renner ut desto bedre. 

Anonymkode: 4acbd...de6

Skrevet

http://hvisvokser.com/article/phantosmie-lukter-i-nesen-som-ikke-er-der

Phantosmie.  Man lukter noe som ikke er reelt.  Jeg luktet først kontant surt/dårlig kropplukt selv om jeg var nydusja og hadde rene klær, så gikk det over til å lukte svakt diesel/bensin.  Luktet diesel 2-3 uker. Holdt på å bli gal.  Dette var etter en kraftig forkjølelse med tap av smak og luktesans også kom phantosmien en uke etter.  Kvitt det nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Occulta skrev:

kok opp saltvann og skyll med nesehorn (de selger på apoteket). Det er mest sannsynlig bakterielt og ikke smittsomt

Bihulebetennelse er ofte virulent, men andre får da ikke bihulebetennelse om de blir smittet, men forkjølet

Anonymkode: c30d2...988

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bihulebetennelse er ofte virulent, men andre får da ikke bihulebetennelse om de blir smittet, men forkjølet

Anonymkode: c30d2...988

det er sant.. men siden han/hun ikke nevner at de har vært forkjølet nylig.... virulent sinusitt kommer ofte etter forkjølelse

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette får du en akutt time til i morgen tidlig. 

Bihulebetennelse lukter fordi det er en infeksjon i bihulene.

Anonymkode: 3374f...fa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også sånn at snørret luktet vondt når jeg hadde bihulebetennelse, er ganske vanlig. Bihulebetennelse kommer som regel av virus, så hvis du har vært eller er forkjølet så må det gå over av seg selv.

Det er ganske smertefullt så bruk smertestillende jevnlig. Og nesespray. Du kan også skylle med saltvann, får kjøpt nesehorn eller sånne store sprøyter til å skylle nesen med. (vet ikke hva de heter).

Anonymkode: 02a0c...683

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...