Gå til innhold

Ønsker å trene, men...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dame på 38 år med en kronisk (fysisk) sykdom. Mye pga sykdommen så er jeg også overvektig. 

Jeg ønsker å trene, og har gjentatte ganger forsøkt å trene på egenhånd, men da mister jeg motivasjonen fort, føler jeg ikke får noe skikkelig utbytte av treningen osv. Å gå turer liker jeg, men alene blir det veldig, veldig kjedelig og dermed så klarer jeg bare ikke få det til. Orker ikke gå med andre mennesker (skikkelig antisosial 😝), men vurderer sterkt å gå til anskaffelse av hund, men det blir isåfall ikke før til neste år. Har hatt mange hunder tidligere, men det begynner å bli noen år siden siste hund. 

Så...jeg har bestemt meg for å starte på et treningsstudio som ligger like i nærheten. Men angsten tar meg helt for jeg har absolutt ingen peil på hvordan man bruker apparatene osv. En PT er helt uaktuelt siden økonomien er som den er med uføretrygd osv. Å bare spørre folk på studioet tør jeg ikke. 

Så finnes det noen gode sider/videoer hvor man kam lære seg hvordan man bruker apparatene så jeg kan forberede meg før jeg skal dit første gangen? Det er e2 treningssenter om det har noe å si i forhold til hva slags apparater de har. Eller andre tips til hva jeg kan gjøre? 

 

Anonymkode: 1921c...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk lov å spørre de ansatte som jobber der om de kan vise deg hvordan apparatene fungerer. Det er det de er der for, å det er gjerne en ekstra service de tilbyr :) spør om å få en omvisning før du melder deg inn.

Anonymkode: 36723...d31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På https://www.bodybuilding.com/exercises kan du se hundrevis av øvelser med greie forklaringer og video.

Det er ikke så mye man kan gjøre galt på et apparat så lenge man prøver å bruke de musklene apparatet er ment for. Skal du løfte frivekter kan det være lurt å få noen til å sjekke formen din. De som jobber på senteret bør være behjelpelige med å vise deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal begynne på ett treningsstudio så er det som regel en trener som viser deg rundt på apparatene å viser deg hvordan de skal brukes. De spør også hva slags resultat du ønsker, og vet ikke om det er normalt men jeg har fått ett program jeg kan bruke de to gangene jeg har byttet studio. 

Om du blir å benytte deg av gruppetimer, så får du forklart hvordan du skal bruke f.eks sykkelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk lov å spørre de ansatte som jobber der om de kan vise deg hvordan apparatene fungerer. Det er det de er der for, å det er gjerne en ekstra service de tilbyr :) spør om å få en omvisning før du melder deg inn.

Anonymkode: 36723...d31

Så jeg kan oppsøke personalet flere ganger for å spørre om hjelp til bruk av apparatene? Var så redd for at man kanskje måtte ha en pt for litt ekstra hjelp annet enn en omvisning første gangen. Har så forferdelig dårlig hukommelse så jeg er redd at alt de viser meg første gangen fort kan gå i glemmeboken 

1 minutt siden, linsejesus skrev:

På https://www.bodybuilding.com/exercises kan du se hundrevis av øvelser med greie forklaringer og video.

Det er ikke så mye man kan gjøre galt på et apparat så lenge man prøver å bruke de musklene apparatet er ment for. Skal du løfte frivekter kan det være lurt å få noen til å sjekke formen din. De som jobber på senteret bør være behjelpelige med å vise deg.

Takk. Skal se gjennom videoene. I første omgang så tenker jeg at frivekter er uaktuelt siden jeg har en fysisk sykdom og er redd for å belaste veldig feil så jeg føler meg vel mer trygg med apparater som sykler, tredemøller osv

1 minutt siden, FluffyJuggernaut skrev:

Når du skal begynne på ett treningsstudio så er det som regel en trener som viser deg rundt på apparatene å viser deg hvordan de skal brukes. De spør også hva slags resultat du ønsker, og vet ikke om det er normalt men jeg har fått ett program jeg kan bruke de to gangene jeg har byttet studio. 

Om du blir å benytte deg av gruppetimer, så får du forklart hvordan du skal bruke f.eks sykkelen. 

Et treningsprogram utifra mine ønsker og mål hadde jo vært veldig kjekt så man får en litt veiledning på hva man burde gå for ja. Skal huske på å høre med de om de tilbyr noe slikt

Anonymkode: 1921c...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg meldte meg inn i treningssenter fikk jeg tilbud om en gratis veiledningstime med en trener. Da fikk jeg satt sammen et program med øvelser som jeg også fikk prøve og ble veiledet i utførelse. Sjekk om de har samme tilbud der du har meldt deg inn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...