Gå til innhold

Er/var du alkolholker? Hvordan startet det?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her var det en som var uheldig og startet temaet uten å trykke på ab-funksjonen på forumet og derfor ikke kan svare fritt i tråden sin. Vet ikke om bakgrunnen. Tror temaet er viktig. Derfor starter jeg denne tråden.

For meg startet det når jeg var 13 år. Har lange perioder uten, men så er det tilbake igjen. Men nå ser det ut som jeg kan få hjelp. Jeg er voksen og har vært innlagt før. Barnevernet var aldri blandet inn. Sliter med angst og depressive perioder og nesten konstant dårlig samvittighet. En dårlig samvittighet som kan føles som den spiser meg opp. Da er det lett å ty til et glass, som ofte blir til flere. Har også unnvikende personlighetsforstyrrelse.

Noen venninner startet samtidig i tenåringene, men utviklet ikke et avhengighetsproblem. Jeg isolerer meg mye og ser at dette ikke går stort lenger.

Sliter du? Hva gjorde at du kom ut av det eller klarte redusere drikkingen?

Anonymkode: d5bac...bb7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker det veldig godt. For min del var det et glass, så var det gjort. Jeg hadde som andre ungdommer festet litt, men det var aldri noe for meg. Ble alltid for mye å drikke og mye drama. 

Tok meg et glass en kveld, dagen etter enda et, så eskalerte det. Det som er så dumt med rusmisbruk/avhengighet er at man ikke merker det selv. I motsetning til før har jeg det greit psykisk nå, så nå drikker jeg fordi jeg «må». Det blir en vane. Nå er jeg nede i to glass om dagen, til og med mindre enn vanlig glass. Jeg tar det gradvis, prøver å tenke på kroppen min og alt jeg går glipp av. Jeg kan få alt, skal jeg virkelig kaste vekk alt for litt promille? Den promillen kan jeg heller få når jeg er blitt 60. 

Jeg savner før.

Anonymkode: dee56...299

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...