Gå til innhold

Mistet autorisasjonrett til å skrive ut medisin?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle hente ett helt vanlig c preparat idag og fikk beskjed om at de ikke kunne utlevere det fordi legen har mistet retten til drt.

Jeg ble ganske så satt ut, men legen er fremdeles oppført som faglege?

Hva kan ha skjedd egentlig, jeg tror det må være en feil- datafeil sv noe slag.

Anonymkode: 8e72e...229

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet om to leger som har mistet retten til det. De jobber fremdeles, men det betyr at de har vært alt for slepphendte med å skrive ut resepter.

Anonymkode: fad0f...d51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De kan miste rekvisisjonsretten som nevnt over. Ring legekontoret og hør hva du skal gjøre, en av de andre legene må ha mulighet til å skrive ut dette for deg om det er noe du bruker fast. 

Anonymkode: eb937...117

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er en fastlege så blir det jo svært vanskelig for legen å gjøre jobben sin. Da må h*n ta seg en annen type jobb, ikke som behandlende lege. 

Ring legekontoret og hør med dem hva du nå skal gjøre videre. Ev. vurdere å bytte lege.  

Anonymkode: f6303...2ed

AnonymBruker
Skrevet

Kan være så enkelt som at vedkommende gikk fra å være turnuslege til lege. 

Anonymkode: 4d640...81a

AnonymBruker
Skrevet

Rart at apoteket må informere om det og ikke legen. min fastlege tror jeg og har mistet sin autorasjon. For sist jeg skulle fornye et  resept på sterke medisiner jeg går på så fikk jeg ikke av vedkommende. En annen lege måtte skrive ut det fikk jeg beskjed om på legekontoret. Dette er medisiner jeg må ha for og fungere. 

Anonymkode: 96874...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...