Kajais Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Jeg har vært sykemeldt i 2 uker og var tilbake sist uke. Har slitt med depresjon og fant ut at jeg hadde lav blodprosent og jernmangel. Kom tilbake i jobb sist uke, føler meg fortsatt utrolig slapp og svimmel. Må legge meg med en gang jeg kommer hjem fra jobb. Jobbet i helgen fredag-lørdag og skulle egentlig jobbe søndag. På fredag og lørdag hadde jeg utrolig vondt i halsen, men det hjalp med paracet og varm melk med honning på jobb. På søndag var det skikkelig ille og da måtte jeg ringe å si jeg var syk. Er helt ildrød i halsen og mandlene er veldig store. Har slitt myye med halsbetennelser, men glemte å sjekke det hos legen når jeg var der, fordi de er unormalt store og jeg har halsbetennelser veldig ofte. I dag ringte sjefen og sa jeg måtte få sykemeld. for søndagen jeg var borte siden jeg ikke kunne bruke egenmeld. før etter 16 dager. Skal på jobb imorgen tenker jeg, men er det sånn at jeg kan ringe legen å få sykemeld for den dagen? Men jeg må ned til legen å få sjekket halsen også, men tør ikke være borte fra jobb mer nå. Får bare pine meg på jobb med paracet og varme drikker. Noen som har tips?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Dte sjefen har gitt deg beskjed om stemmer. Sykemeldinger skal ikke tilbakedateres, da kan legen få problemer med Nav. Du må komme deg til lege i dag, ellers risikerer du både å ikke få sykemelding, få advarsel for ugyldig fravær og trekk i lønn. Alt dette skal du vite og kunne når du er i arbeid. (Før stod det også forklart bak på sykemeldingsskjemaene, hvordan dette er nå når sykem. er elektronisk vet jeg ikke fordi jeg ikke har vært sykemeldt.) Anonymkode: 0281c...afe 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Hvis du ringer legekontoret i dag kan sykemeldingen tilbakedateres da det er første virkedag i dag siden du ble syk. Anonymkode: 73448...94c
Kajais Skrevet 12. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2018 Ringte legekontoret i dag og trodde de hadde åpent til 1500, men stengte telefonen 1430. Skal på jobb i morgen og lurer på om jeg kan ringe i morgen å spør legen om jeg kan få sykemelding på søndag da jeg var syk?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #5 Skrevet 12. mars 2018 2 timer siden, Kajais skrev: Ringte legekontoret i dag og trodde de hadde åpent til 1500, men stengte telefonen 1430. Skal på jobb i morgen og lurer på om jeg kan ringe i morgen å spør legen om jeg kan få sykemelding på søndag da jeg var syk? Du kan alltids prøve, men legen har strengt tatt ikke lov å tilbakedatere sykemelding. Så kommer an på om legen din følger reglene eller ikke. Anonymkode: 30f59...7e6
Gjest making.a.mess Skrevet 12. mars 2018 #6 Skrevet 12. mars 2018 Noen leger tilbakedaterer, men da er det gjerne fordi det er legen som ikke hadde tid til å gi deg time den aktuelle dagen. Egentlig litt ris til egen bak å gå på jobb syk. Får du sykmld for søndag og piner deg på jobb mandag så får du pes for å ikke kunne yte 100% mandag, og ender du opp sengeliggende tirsdag blir det myedårligere stemmning enn om du hadde fått sykmld for et par dager. En halsbetennelse gir seg ikke samme dag uansett.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #7 Skrevet 12. mars 2018 46 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Noen leger tilbakedaterer, men da er det gjerne fordi det er legen som ikke hadde tid til å gi deg time den aktuelle dagen. Egentlig litt ris til egen bak å gå på jobb syk. Får du sykmld for søndag og piner deg på jobb mandag så får du pes for å ikke kunne yte 100% mandag, og ender du opp sengeliggende tirsdag blir det myedårligere stemmning enn om du hadde fått sykmld for et par dager. En halsbetennelse gir seg ikke samme dag uansett. Skal legen tilbakedatere så må pasienten ha ringt legekontoret og fått notert i journalen at pasienten ber om sykemelding. Det handler ikke om å være snill eller å følge eller bryte regler. Ts skulle vært på legevakta på søndag. Hva legen hennes gjør er en sak mellom legen og ts. Anonymkode: 0281c...afe
Gjest making.a.mess Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal legen tilbakedatere så må pasienten ha ringt legekontoret og fått notert i journalen at pasienten ber om sykemelding. Det handler ikke om å være snill eller å følge eller bryte regler. Ts skulle vært på legevakta på søndag. Hva legen hennes gjør er en sak mellom legen og ts. Anonymkode: 0281c...afe Men legevakta er da ikke interessert i denslags! Og det er ikke dette den er til for. Hvilken unødvendig bruk av ressurser både samfunnsøkonomisk og tidsmessig. På legevakta sitter folk med smerter, og sykdommer å venter i timevis som virkelig trenger denne legens tid, så skal folk komme for sånt piss! Toskeskap. Ts hadde måttet vente hele dagen og natten med ettersom sykemelding ikke er noe viktig kontra hva ellers som skjer på legevakta. Det er jo sånn det fungerer der: viktigst først. Og dette finnes ikke viktig.
Kajais Skrevet 13. mars 2018 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2018 Fikk ordnet det i dag :-) Ringte legen når jeg var på jobb og fikk sykemeld. fra søndagen. Går greit å gå på jobb, men er utrolig vondt i halsen enda og matlysten er på bunn. Får i meg rett i koppen suppe og kjøper meg kanskje en is i kantina for å lindre smertene. Har fått vanlig legetime for å sjekke mandlene. Jobber på sykehus og fikk en lege på avdelingen til å se. Han sa de var veldig store og betente. Men fikk ikke legetime før 23 april, men mandlene mine er som regel veldig ofte hovne, så regner med de er nesten like store om 1 måned også. Har halsbetennelse sikkert 7ganger i løpet av et år og det går utover ørene også. Sliter mye med ørebetennelser og det fører jo til at jeg nesten blir døv..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå