Gå til innhold

P-pillens feil eller...?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 16 år gammel og begynte med P-piller(loette 28) for 8 dager siden. Jeg tok den én dag for sent, og har nå hatt solid mens i 7 dager og blødninger i 2. Jeg pleier å ha mensen 4-5 dager, så jeg synes det er veldig rart å plutselig blø i 9! Jeg lurer på om dette er pillens feil. Jeg og kjæresten har hatt litt risky sex, skal innrømme det. 2 kondomer har sprukket(noen uker siden) og han har trukket ut før utløsning(noen dager siden). Men etter mislykket kondomsex har jeg hatt mensen, så kan det vere en graviditet som gjør dette? 

Anonymkode: 5abb1...979

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blødning i fem uker da jeg startet på p-piller. 

Anonymkode: 96517...b28

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om graviditet som fører til den type blødning, men kun litt små-spotting en dag eller tre.
Derimot er det helt vanlig at man blør minst den første måneden i strekk, noen opptil 3 måneder i strekk(!) når de starter på p piller.

Anonymkode: 124d7...ad6

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha uregelmessige og unormale blødninger i starten når man begynner med hormonprevensjon. Så gi det litt mer tid :) 

Anonymkode: 94976...097

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å ha litt rart blødningsmønster i starten, og hva forventer du egentlig når du allerede har slurvet med pillene? Du er neppe gravid, bare sløv

Anonymkode: 8934d...bca

AnonymBruker
Skrevet

Les pakningsvedlegget godt. Der står alt forklart, hva du skal gjøre hvis du glemmer en p-pille. Det står også at blødninger er vanlig de første månedene etter oppstart.

Jeg vil sterkt anbefale deg å følge de anbefalingene pakningsvedlegget gir. Heller ikke slurve med å ta pillene. Jeg regner sterkt med at du ikke har lyst å bli gravid i en alder av 16 år.

Anonymkode: 2b0cf...8df

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du slurver (selv bare en gang) og da ikke klarer å bruke annen sikker prevensjon - så Må du gå tilbake til legen å be om noe annet enn ppiller! Finnes en hel haug av andre alternativer. 

Anonymkode: cdfb8...499

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...