AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Jeg fikk hemoroider da jeg var rundt 16-17 år. Ante ikke hva det var, men var utrolig vondt og ubehagelig. Gikk til legen og fikk krem og stikkpiller. Smertene gikk over, men klumpene var der fortsatt. 4 år senere fødte jeg min sønn, og sa ble det forverret. Det var ikke vondt, men jeg hadde 4-5 svære hemoroider. Nå har jeg 2-3, de blir store om jeg sitter lenge på do, men til vanlig er de på størrelse med to erter, kanskje litt større. Det er veldig flaut, og jeg sliter blant annet med å ha sex pga dette. Jeg har merket at alle gjør narr av det, og har aldri hørt noen innrømme at de har hemoroider. Så jeg føler meg helt alene om det. Mer det mulig å få fjernet klumpene selv om de ikke gir fysisk ubehag/ smerte? Anonymkode: 95f0d...13f
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Det er veldig, veldig vanlig å ha hemoroider. Man er nesten garantert å få hemoroider i svangerskapet og/eller når man føder. Det pga presset på buken. Man kan få hemoroider av både hard avføring og diaré. Men å sitte på do for lenge er det aller verste. Jeg hadde også hatt noen hemoroider før jeg ble gravid, men de gikk greit tilbake igjen. Men i løpet av svangerskapet så kom det vel 4 stk som ikke var så lette å bli kvitt. Siden de ble så store og var der så lenge så ble huden strekt og går ikke tilbake, dette heter marisker og er også vanlig. I det offentlige så skal de være en viss størrelse før de fjerner det, eller plage deg mye. Det er lang ventetid så det er lurt å stille seg i kø. Men de kan også komme tilbake igjen, siden blodåren er jo fortsatt der. Jeg har innvendig hemoroide som blør innimellom, sånn drypper blod i skåla. Men det er ikke farlig, bare plagsomt. Har også en som innimellom kommer, akkurat i åpningen og det gjør så vondt! Selv med behandling så tar det tid før de går tilbake. Kjipe greier. Anonymkode: 4fcd7...40c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå