AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Jeg har hatt et langt opphold på p-piller(ikke pga. barn), og skulle starte på igjen nå. Man tar jo første pille på første mens-dag, men min mens har alltid vært litt rar så er så vanskelig å si når den starter. Som regel spotter jeg i 1-3 dager, så har jeg "vanlig" mens i 3 dager, og avslutter med å spotte i en dag eller to. Men noen ganger kan jeg spotte i en hel uke før den liksom starter skikkelig. Jeg spurte en av mine tidligere leger om dette, men hun mente at mensen startet jo når jeg begynte og spotte og at jeg burde ta første pille da. Så det er jo det jeg har gjort nå. Det førte til at på slutten av første rad på brettet så stoppet mensen, og hadde vel i grunn bare spottet hele veien. Men når jeg da begynte på rad nummer to, så begynte jeg å blø igjen. Nå virker den i ferd med å stoppe og jeg har 1 pille igjen på rad 2 som jeg skal ta i morgen. Blir dette riktig? Eller bør jeg ta ut brettet og så prøve på nytt igjen ved neste mens? Og er jeg trygg prevansjonsmessig? Jeg er egentlig mest opptatt av å kunne hoppe over mensturasjonen da jeg skal ut å reise snart og ikke orker alt styret. Anonymkode: c66fa...c49
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Jeg tenker at du kanskje ikke tåler p-pillene eller at ting er ustabilt i startfasen. det at man skal starte på første mens dag er hovedsaklig fordi at man da er trygg fra første dag på pille. Men legen din tar feil ang første mensdag, det er fra første dag med skikkelig blødning, Du kan jo ta en pause og vente til neste mens før du begynner igjen, men da er det også en viss sjanse for at du klusser til. Prevensjonsmesssig er du ikke sikker når du ikke tar piller. Selv tror jeg at jeg bare hadde fortsatt og satset på at det stabiliserer seg. Hvilken p-pille er det forresten? Anonymkode: 2ef24...5d7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker at du kanskje ikke tåler p-pillene eller at ting er ustabilt i startfasen. det at man skal starte på første mens dag er hovedsaklig fordi at man da er trygg fra første dag på pille. Men legen din tar feil ang første mensdag, det er fra første dag med skikkelig blødning, Du kan jo ta en pause og vente til neste mens før du begynner igjen, men da er det også en viss sjanse for at du klusser til. Prevensjonsmesssig er du ikke sikker når du ikke tar piller. Selv tror jeg at jeg bare hadde fortsatt og satset på at det stabiliserer seg. Hvilken p-pille er det forresten? Anonymkode: 2ef24...5d7 Jeg har gått på disse tidligere og det gikk fint i alle fall, også i oppstartfasen. Men det er en del år siden. Kanskje jeg gjør som du foreslår, prøver å ser om det stabiliserer seg i løpet av ett eller to brett til, hvis ikke får jeg forsøke å stoppe og starte på nytt. Men å starte på første dag med skikkelig blødning kan også være litt vanskelig rett og slett fordi jeg enkelte ganger også BARE spotter:P Min mens er litt uforutsigbar... Men så lenge jeg tar dem så er jeg trygg prevensjonsmessig, selv om mensen blir litt snedig? Anonymkode: c66fa...c49
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 Hvis du er usikker på når mensen begynner, så bare begynn en dag. Så bruker du tilleggsprevensjon i sju dager. Ikke gjør ting så komplisert Anonymkode: 10642...1e8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #5 Skrevet 14. mars 2018 On 3/12/2018 at 8:47 PM, AnonymBruker said: Hvis du er usikker på når mensen begynner, så bare begynn en dag. *snipp* Anonymkode: 10642...1e8 Kan man begynne når som helst?:P Jeg har alltid blitt fortalt å starte på første mensdag, så jeg har aldri gjort noe annet for jeg trodde det var sånn man skulle starte uansett. Men da kan jeg jo prøve det dersom det ikke stabiliserer seg av seg selv. Anonymkode: c66fa...c49
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #6 Skrevet 14. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man begynne når som helst?:P Jeg har alltid blitt fortalt å starte på første mensdag, så jeg har aldri gjort noe annet for jeg trodde det var sånn man skulle starte uansett. Men da kan jeg jo prøve det dersom det ikke stabiliserer seg av seg selv. Anonymkode: c66fa...c49 Du kan starte når som helst i syklusen, men det er kun dersom du starter på første mensdag at du er beskyttet mot graviditet fra dag 1. Dette står for øvrig også spesifisert i pakningsvedlegget til pillene. Anonymkode: de456...2d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå