Gå til innhold

Hva slags prevensjon skal jeg velge?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er i midten av 30-årene, og ønsker barn senere. Har akkurat møtt en ny partner. Hørte at p-piller og p-sprøyte ikke anbefales til folk i 30-årene som ønsker barn etter hvert. Noen som vet hva slags prevensjonsmiddel jeg kan velge, som ikke går utover senere planer om evt. barn?
Hadde jeg hatt et fast og langvarig forhold, ville jeg nok ha ønsket meg barn snart, men det er jo ikke aktuelt pga. situasjonen med nytt forhold. 

Anonymkode: eaac9...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonspiral er min eneste anbefaling.

Jeg har ingen bivirkninger og tåler ikke andre hormonpreparater. I følge legen lin sp fungerer hormonene der kun lokalt. MEN noen mener også at det kan påvirke dem så jeg ville vært bevisst på det.

AnonymBruker
Skrevet

Kondom.

Spiral gjør at man ikke er garantert graviditet inntil 5 år etter den er fjernet.

Anonymkode: 7e87d...a78

AnonymBruker
Skrevet

Kondom kombinert med sånn babycomp? Vi brukte det i mange år, og ble ikke gravide før det var planen. Hadde vært krise å bli gravid da, om det er det er det kanskje for usikkert? Men deilig å slippe kondomer i tiden etter eggløsing.

Anonymkode: 47d93...b9a

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man er i midten av 30-årene, og ønsker barn senere. Har akkurat møtt en ny partner. Hørte at p-piller og p-sprøyte ikke anbefales til folk i 30-årene som ønsker barn etter hvert. Noen som vet hva slags prevensjonsmiddel jeg kan velge, som ikke går utover senere planer om evt. barn?
Hadde jeg hatt et fast og langvarig forhold, ville jeg nok ha ønsket meg barn snart, men det er jo ikke aktuelt pga. situasjonen med nytt forhold. 

Anonymkode: eaac9...406

Kondom!

Pesar eller kobberskiral i kombinasjon med kondom. Uansett type kobberspiral så er kondom anbefalt når du ikke har fast partner på grunn av økt infeksjonsfare. 

Anonymkode: 95f6c...0f0

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kondom.

Spiral gjør at man ikke er garantert graviditet inntil 5 år etter den er fjernet.

Dette er jo bare tull. Hva er vitsen med å finne på sånt?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kondom.

Man er aldri garantert graviditet uansett. Noen bruker kanskje 5 år før kroppen stabiliserer seg, noen bruker et år og noen blir gravid en uke etter de slutter. Det vet man aldri. For ts’ del vil kanskje kondom eller kobberspiral være best - for å slippe å vente på at hormoner stabiliserer seg... 

Anonymkode: 78547...53d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 12.3.2018 den 14.04, AnonymBruker skrev:

Kondom.

neii? du kan ha den i 5 år.

Anonymkode: aeb6a...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...