AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #1 Skrevet 12. mars 2018 Jeg er rettogslett ikke ute etter psykolog time av fastlegen. Snakker så mye med familien som vet stort sett alt, og dette fungerer langt ifra. Jeg vil prøve medisiner fra legen for å se om dette hjelper. Sliter veldig fortiden med depresjoner fra sykdommen osv. Hva burde man si til fastlegen..? Ingen fastlege er glad i og dele ut anti dep, trur ihvertfall ikke min er det. Anonymkode: 0136d...0cd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #2 Skrevet 12. mars 2018 Har fastleger endre seg? Har inntrykk av at de slenger antidep etter folk uten spørre om de vil snakke med psykolog en gang Ellers så kan antidep gi mange negative bivirkninger, som sløvhet, apait, mangel på evne til å føle seg glad, sultfølelse/ overvekt, mageproblemer, stikkinger i hode. Noen studier tyder også på at man kan gjøre en depresjon kronisk, og flere blir ufør etter antidep bruk enn som ikke bruker det. Du risikerer at depresjonen setter seg i deg og blir en del av deg resten av livet De fleste er ikke klar over dette og blir ikke fortalt noe særlig om de negative potensielle konsekvensene av pillene. Har møtt to mennesker som har blitt dummere etter bruk av antidep, men begge mener de har fått et bedre liv og anbefaler antidep til andre. De har ikke selv merket at de har blitt dummere enn de var.... Tro meg, om de merket det hadde de blitt skremt, begge mennesker er personer som pleide være veldig oppegående og som jeg kunne snakke med problemer og "dypere" temaer om. Men nå har de blitt så dumme når det gjelder mennesker, og de klarer ikke henge med like bra på det jeg sier, så jeg må forklare mye mer. Slitsomt Anonymkode: bb3ba...696
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #3 Skrevet 12. mars 2018 Min erfaring er at det ikke er vanskelig å få antidepressiva av fastlegen. Nå finnes det veldig mange forskjellige typer, så om du ikke føler at den første virker eller du får mange plagsomme bivirkninger så finnes det flere. Men man burde også få henvisning til en psykolog. For det er noe helt annet å snakke med en psykolog enn et familiemedlem. Virkelig. Anonymkode: d5768...de7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #4 Skrevet 12. mars 2018 Når du har et godt nettverk er det ikke sikkert at fastlegen ser på psykologhjelp som nødvendig dersom depresjonen er mild nok. De henviser deg uansett ikke hvis du ikke vil. Min erfaring er at medisiner sitter løsere enn henvisninger. Anonymkode: 44715...b33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå