Gå til innhold

Har ligget forkjært med nakken, tips til øvelser?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tydeligvis ligget litt rart i natt, for nakken verker. Har prøvd å vri på hodet litt, men har dere noen gode øvelser som kan gjøre det bedre? 

Anonymkode: 2a847...776

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rull hodet forsiktig i halvsirkel fra høyre til venstre, frem og tilbake. Fokuser på små rolige bevegelser. La så hodet stanse på en side og ta tak i motsatt skulder med den armen som hodet lener seg mot. Legg et lett trykk på skulderen. Ved å gjøre dette får du en god strek i nakken. Se ned mot armhule. og så litt opp med haken og kjenn hvor du trenger strekken mest. Bruk pusten. Gjenta så mye du trenger. 

Anonymkode: db5c6...65f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå en rolig tur hvis det ikke er veldig glatt ute eller dans litt på stuegulvet. Du kan også stå foran speilet, ja jeg vet det høres dumt ut, rett i ryggen og strekke tunga ut så langt du klarer, gjenta 20 ganger og gjør det hver time. Ellers kan du ta ibux, men det bruker gå bra uten muskelavslappende. Øvelsene som beskrevet over er også fine. Pass på hvordan du sitter. Sitt rett i ryggen, lek at du er dronning Sonja. God bedring.

Anonymkode: 3e635...44b

Skrevet

gå med ull - undertrøye og skjerf - hele dagen og natten, så blir det bedre raskere. Tror det er lurere enn å tøye masse veldig tidlig

Skrevet

Har kink i nakken konstant hele vinteren.  Det er ingenting som hjelper annet enn å vente til det går over.  Tar vanligvis 3-4 dager. Hver gang det går over får jeg en ny.

Gjest Nina1975
Skrevet

Ta ett par paracet, med mindre smerte slapper musklene mer av, og du beveger nakken mer. Du strammer deg automatisk når du har vondt, noe som gjør det verre.  Pleier å bli bra etter det

AnonymBruker
Skrevet
På 11.3.2018 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Jeg har tydeligvis ligget litt rart i natt, for nakken verker. Har prøvd å vri på hodet litt, men har dere noen gode øvelser som kan gjøre det bedre? 

Anonymkode: 2a847...776

Du skal la hodet og nakken være i fred. Å gjøre øvelser gjør vondt verre. Bevegrlse til smerte men ikke mer. 

Anonymkode: f6f35...19c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...