AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Hei. Jeg har hatt horminspiral (Mirena) i snart ett år, og plages veldig av humørsvingninger.. Jeg er ofte sur og gretten, noe både jeg og samboeren min er lei av. Noen som vet om dette kan komme av spiralen? Og om det eventuelt kunne blitt bedre å bytte til et annet prevensjonsmiddel? Anonymkode: c8c83...6d8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #2 Skrevet 11. mars 2018 Lurer jeg også på. Jeg er sjalu, og kverner. Ble sammen med typen samtidig som jeg satte inn spiralen. Så lurer på om det er forholdet eller meg pga spiralen det er noe galt med? Anonymkode: 2ecfa...e0b
Rotemor Skrevet 11. mars 2018 #3 Skrevet 11. mars 2018 Man har jo fortsatt menstruasjonssyklus. PMSvil fortsattvære er problem med spiral. Har dere endret adferd?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #4 Skrevet 11. mars 2018 Såklart , alle hormonpreparater kan påvirke humør og helse drastisk! Spesielt psyken! 6 av 10 opplever så store psykiske bivirkninger at det reduserer livskvaliteten! Slutt, fjern den, og bruk kondom! Helsa di er viktigst! Anonymkode: 29ee4...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #5 Skrevet 11. mars 2018 kan legge til at jeg har aldri hatt PMS, men etter jeg begynte med hormonpreparat så ble jeg deprimert, ustabil og aggressiv, usikker, sjalu, kontrollerende. Så fort jeg sluttet var jeg meg selv igjen og fikk et mye mer harmonisk forhold til de rundt meg og kjæresten , og hadde det mye bedre med meg selv. Tok mange år før jeg skjønte det var pga det, trodde jeg var psykisk syk og gikk til psykolog men antidepressiva og terapi funka jo ikke, prøvde til og med medisiner for bipolar og antipsykotika Anonymkode: 29ee4...dcb
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #6 Skrevet 11. mars 2018 16 minutter siden, Rotemor skrev: Man har jo fortsatt menstruasjonssyklus. PMSvil fortsattvære er problem med spiral. Har dere endret adferd? Jeg er anonym i kommentar nr 2 fra toppen. Har mistet mensen. Har gode dager nå og da... men som sagt, usikker på om det er meg eller forholdet det er noe galt med. Har ikke gått på prevensjon på flere år før jeg satte inn spiralen nå, og til sammenligning var jeg sjelden pms tidligere. Anonymkode: 2ecfa...e0b
Rotemor Skrevet 11. mars 2018 #7 Skrevet 11. mars 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er anonym i kommentar nr 2 fra toppen. Har mistet mensen. Har gode dager nå og da... men som sagt, usikker på om det er meg eller forholdet det er noe galt med. Har ikke gått på prevensjon på flere år før jeg satte inn spiralen nå, og til sammenligning var jeg sjelden pms tidligere. Anonymkode: 2ecfa...e0b Da ville jeg tatt det opp med legen. Selv tåler jeg fint spiral, men ikke P-piller av noe slag. Jeg var generelt veldig hormonell i 20-30 årene og tillegger det P-piller ig PMS. Jeg skulle sterkt ønske at jeg var mer klar over hva som plaget meg den gangen og om jeg kunne hatt det bedre! Prøv legen😊 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2018 #8 Skrevet 12. mars 2018 21 timer siden, Rotemor skrev: Da ville jeg tatt det opp med legen. Selv tåler jeg fint spiral, men ikke P-piller av noe slag. Jeg var generelt veldig hormonell i 20-30 årene og tillegger det P-piller ig PMS. Jeg skulle sterkt ønske at jeg var mer klar over hva som plaget meg den gangen og om jeg kunne hatt det bedre! Prøv legen😊 Tror kanskje jeg skal gjøre det, ja Anonymkode: 2ecfa...e0b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå