Gå til innhold

Blødninger med spiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mai 2017 fikk jeg satt inn Mirena hormonspiral. Har stort sett hatt blødninger siden det. De er som regel så små at det er nok med truseinnlegg, men jeg har veldig få dager uten blødninger. Dette gjør at jeg går med truseinnlegg stort sett hele tiden, noe som fører til at jeg får gjentatte soppinfeksjoner. Jeg behandler med canesten og det forsvinner, men så kommer det like fort tilbake.

Spiralen er min siste sjanse til å bruke annen prevensjon enn kondom. Har ei datter på 15 mnd og INGEN tanker om å bli gravid med det første.

Så til det jeg lurer på; er det noen av dere damer som har opplevd at blødningene har stoppet etter så lang tid? Noen tips for å unngå soppinfeksjon? Sove uten truse, gå uten truse på dagen og lignende er uaktuelt av åpenbare grunner. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har dessverre ikke trøst å gi. Brukte hormonspiral etter begge fødslene mine. Første gang i to år, neste gang i halvannet. Småblødninger omtrent hver dag+vanlig menstruasjon. Var ikke plaget med soppinfeksjon, men blødningene ga seg ikke før jeg tok ut spiralen. Forsøkte med minipillen, samme problem med småblødninger.... 

Endret av Eneri
Skrevet
2 timer siden, Eneri skrev:

Har dessverre ikke trøst å gi. Brukte hormonspiral etter begge fødslene mine. Første gang i to år, neste gang i halvannet. Småblødninger omtrent hver dag+vanlig menstruasjon. Var ikke plaget med soppinfeksjon, men blødningene ga seg ikke før jeg tok ut spiralen. Forsøkte med minipillen, samme problem med småblødninger.... 

Åh, ikke det svaret jeg ønsket meg... 

Kan jeg spørre hva du bruker nå? Har du funnet noe som funker for deg? 

Skrevet

Bytte til kobberspiral? Du kan få kraftigere mens, men du slipper iallefall å blø omtrent 24/7. 

Skrevet
23 timer siden, tornekrans skrev:

Åh, ikke det svaret jeg ønsket meg... 

Kan jeg spørre hva du bruker nå? Har du funnet noe som funker for deg? 

Løsningen ble at mannen steriliserte seg... Vi ville ikke ha flere enn to barn, og han foreslo det selv siden jeg hadde stått for prevensjonen i mange år tross div plager. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, Nerine_ skrev:

Bytte til kobberspiral? Du kan få kraftigere mens, men du slipper iallefall å blø omtrent 24/7. 

Kobberspiral hjalp ikke meg. Blødde stort sett i to år etter fødsel, først med hormonspiral og etterpå med kobberspiral. Jeg måtte slutte med det. 

Anonymkode: edec4...9ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...