Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig å dusje?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan fint gå 3-4 dager uten å dusje, lukter ikke, er det ekkelt?

Anonymkode: 4a116...219

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vant med å dusje kroppen 1-2 ganger om dagen. Kommer an på hva jeg gjør om dagene og hvor mye jeg trener. Men vasker håret ca hver 3. dag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs. Vasker du underliv og under armene? Trener du eller er i mye aktivitet?

Anonymkode: c100b...69a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Annenhver dag dusjer jeg. 

Anonymkode: ce72e...41b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det spørs. Vasker du underliv og under armene? Trener du eller er i mye aktivitet?

Anonymkode: c100b...69a

Ja selvfølgelig, har en stillestående jobb så jeg svetter ikke, trener et par ganger i uka.

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh så lei jeg er av disse trådene.... en tulling som skal påpaka at han/hun ikke dusjer mer enn en gang i uken og de LUKTER aldri.

De folka som sier de aldri lukter er de som lukter. Armhuler og underliv bør vaskes HVER dag. Alt annet er nasty. Selv folk som lever uten bad vet at enkelte steder på kroppen skal vaskes hver dag uansett.

Anonymkode: e1aa1...123

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer annenhver dag. Fordi: 

1. Jeg kan ikke vaske håret eller nedentil hver dag, fordi håret da blir sinnssykt fort fett og jeg får eksem i hodebunnen (også med sensitiv shampoo), og fordi jeg får sopp i underlivet om jeg vasker meg nedentil så ofte, selv bare med vann. Vasker jeg kun kroppen ellers, blir jeg svett i hodebunnen og da kan jeg like gjerne vaske alt sammen på én gang. 

2. Jeg trener ikke og er ikke seksuelt aktiv for tiden. 

3. Det lukter aldri vondt av meg med disse dusjerutinene. Og jeg er av typen som er sensitiv for lukt og bor i kollektiv med ei som er hypersensitiv - får aldri klager på kroppslukt (og hun er jævlig ærlig om sånt). Jeg bruker sjelden parfyme, kun deodorant. 

Hvor ofte man velger å dusje er helt opp til en selv, og andre kan ikke forlange noe som helst så lenge det ikke lukter av deg. 

Anonymkode: d5359...f37

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh så lei jeg er av disse trådene.... en tulling som skal påpaka at han/hun ikke dusjer mer enn en gang i uken og de LUKTER aldri.

De folka som sier de aldri lukter er de som lukter. Armhuler og underliv bør vaskes HVER dag. Alt annet er nasty. Selv folk som lever uten bad vet at enkelte steder på kroppen skal vaskes hver dag uansett.

Det er du som er en tulling, som tror du kan påpakke andre å dusje hver dag når det ikke passer dem og deres livssituasjon, og TENK OM de faktisk ikke lukter? Selv om du lukter så betyr det ikke at andre gjør det. Dine sko passer ikke nødvendigvis andres føtter.

Anonymkode: d5359...f37

• Liker 4
Skrevet

Dusjer selvsagt hver eneste dag.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dusjer og vasker håret ca hver 4. dag. Trener ikke og er lite aktiv, så hver 4. dag holder for meg.

Anonymkode: eafaa...b58

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Men hun vasker seg jo, bare dusjer ikke. Ser ikke problemet.

Jeg får noia av å vaske meg, jeg MÅ bruke dusjen, men skrubber ikke nødvendigvis hele kroppen. Ser ikke at det er så annerledes.

Anonymkode: 3d8be...ef6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker med klut her og der morgen og kveld og dusjer og vasker håret sånn ca hver tredje dag. Bor alene og sitter på kontor alene, jeg lukter neppe som en blomstereng men heller ikke svett sokk.

Anonymkode: 98283...655

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer hver morgen og etter jeg har trent ellers. Vasker håret ca hver 3.dag...skyller meg raskt, bruker minimalt med såpe. Hvis jeg ikke skyller meg nedentil en gang om

dagen lukter jeg fisk, så det gidder jeg altså ikke.

Anonymkode: 5572d...9b5

• Liker 1
Skrevet

Dusjer og vasker håret hver dag.. skulle derimot ønske jeg klarte å venne meg til å gjøre det annenhver dag da jeg har ganske langt tykt hår, og det tar lang til å føne det.. ja, for jeg må føne det.. og rette det.. og krølle det igjen.. hver dag.. et slit igrunn

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan fint gå 3-4 dager uten å dusje, lukter ikke, er det ekkelt?

Ja

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til og med eldre folk som bor på institusjon vasker seg eller får hjelp til å vaske seg under armer og nedentil hver eneste dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer hver 2.-3. dag, vasker håret én gang i uken. Har et brutalt ærlig forhold til nærmeste familie, og i følge dem luktet jeg mer svette før da jeg dusjet hver dag, mens jeg ikke lukter i det hele tatt nå. Huden min har det også bedre nå, er mindre tørr og kløete. 

Anonymkode: 6cfe5...27e

• Liker 1
Skrevet

Dusjer hver dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mye styr når jeg skal dusje pga helsetilstand at jeg dusjer 1 til 2 ganger i uka og tar da oxo hårvasken. Resten av uka vasker jeg med klut og jeg bruker rollon under armene.

Anonymkode: b8b50...e00

AnonymBruker
Skrevet

Hver dag. Det vanligste er hver dag. Det er det også viktig for meg at en partner gjør. Kroppsluktene kommer fort. Vanesak eller ikke...jeg foretrekker at det ikke lukter noe annet enn rent og såpe. 

Håret hver 3.dag, det blir ikke fett. 

Anonymkode: af87f...2ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...