Gå til innhold

Hvordan vil du helst ha servert pannekakene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel ingen som ikke liker pannekaker? Hvordan foretrekker du dem? :)

Min favoritt er standard pannekaker med blåbærsyltetøy:sikle:

Skal det være suppe ved siden av, så må det være tomatsuppe med egg.

Anonymkode: 14fd0...af7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med blåbærsyltetøy til, og så ertesuppe selvsagt. :spise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ah tykke frokostpannekaker med solbærsyltetøy og brunost. 

Anonymkode: abbb2...71a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker dem med en 1/2 banan skåret på langs inni. Og litt brunsukker😊.

Anonymkode: 96735...6b0

AnonymBruker
Skrevet

Lønnesirup :) og salt smør 

Anonymkode: 2ab97...c87

AnonymBruker
Skrevet

Til middag. Norske pannekaker med sukker og bacon. Foretrekker ertersuppe om det er suppe til måltidet.

Til kos liker jeg amerikanske pannekaker med hakket pekannøtter og sirup på. Eller litt sirup og geitost.

Anonymkode: 5a217...e7e

Skrevet

Til frokost: Tykke, amerikanske pannekaker med lys sirup på

Til middag: Sukker på og bacon ved siden av

Til dessert: Blåbærsyltetøy

:sikle:

Nå fikk jeg lyst på pannekaker... i alle former

Skrevet

Med lønnesirup og bacon.  Elsker kombinasjonen søtt og salt. Suppe er (selvfølgelig) ertersuppe. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke glad i søte pannekaker. Spiser bare grove matpannekaker med godt fyll, for eksempel kylling, karri og grønnsaker eller karbonadedeig med et eller annet.

Skrevet

De skal være tynne og stekt i teflon/titanpanne med veldig lite smør. De skal serveres enten bare med sukker, eller helst med sukrede, norske blåbær. IKKE blåbærsyltetøy. Ved siden av skal det være Toro tomatsuppe med makaroni der en desiliter av vannet er erstattet med melk. 

Sukker og sitronsaft er også godt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
47 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

De skal være tynne og stekt i teflon/titanpanne med veldig lite smør. De skal serveres enten bare med sukker, eller helst med sukrede, norske blåbær. IKKE blåbærsyltetøy. Ved siden av skal det være Toro tomatsuppe med makaroni der en desiliter av vannet er erstattet med melk. 

Endret av Antoinette
AnonymBruker
Skrevet

Frokost: havrepannekaker med frukt og bær oppå

Lunsj: samme som frokost. Eventuelt vanlige pannekaker med feks kylling, bacon og avokado inni. 

Dessert: crêpes med sitron og sukker eller nøttepålegg

Snack: fluffy ricottapannekaker med krem og syltetøy

Anonymkode: 84232...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Pannekaker er så mangt. Jeg har flere forskjellige favoritter.

- Bokhvetepannekaker, sånne grove og salte får i Frankrike, med egg, røkt skinke, sveitserost og feks stekt sopp.

- Socca, pannekaker av kikertmel stekt i ovnen i masse olivenolje slik at de får sprø kanter, gjerne med litt urter i røren, toppet med godt havsalt, og spist i snipper med rosévin til.

- Dutch baby, sånn rund ovnspannekake som fluffer seg opp til et slags romvesen! God med is og bær, eller enda bedre: smaksrike oster som får smelte på pannekaken, litt gressløk oppå der, og servert med grønn salat. Hadde dette til enkel middag forleden dag med en rest kald hvitvin til, det er uforklarlig godt. :hjerte: 

- Tykke ricottapannekaker med appelsinskall og -saft i røren, og toppet med appelsinfileter og lønnesirup. 

- Tykke bananpannekaker med lønnesirup og smør.

- Franske løvtynne crêpes, gjerne med vaniljeis og friske bringebær eller jordbær. Evt pisket krem og rørte bær.

Anonymkode: 46bc5...90f

• Liker 4
Skrevet

Pannekaker med blåbærsyltetøy OG bacon! :nori:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Middag: Gul ertesuppe + pannekaker. Her skal det enten være flesk i ertesuppa eller bacon i pannekakene.

Middag: Tre pannekaker med bacon + 1 med blåbærsyltetøy til dessert

Middag: Fylt med sopp og skinke i ostesaus, og gratinert i ovn. Servert med salat ved siden av

Middag: Fylt med bolognesesaus, og gratinert i ovn. Servert med salat ved siden av.

Spiser kun pannekaker til middag. Prøvde meg på en frokostvariant med sirup i USA, men det falt ikke i smak hos meg. 

Anonymkode: a6972...88a

Skrevet
1 time siden, Guidet Kvinne skrev:

Man skal også ha kald lettmelk til drikke. Suppen skal spises samtidig med pannekakene og ikke først. Til slutt bør man dyppe en pannekake uten noe på i suppen og gafle den i seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pannekaker med fetaost 👍

Anonymkode: bcfbb...dff

Skrevet (endret)

Tynne, med sprø kanter og enten et tynt dryss sukker på, eller nyrørt blåbærsyltetøy og litt vaniljeis :ninuskapus:

Endret av Rumle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med sukker/sukrin, bacon og blåbærsyltetøy. Og gjerne ertesuppe vedsiden av. 

Anonymkode: c4d14...191

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...