AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #1 Skrevet 11. mars 2018 Det finnes vel ingen som ikke liker pannekaker? Hvordan foretrekker du dem? Min favoritt er standard pannekaker med blåbærsyltetøy Skal det være suppe ved siden av, så må det være tomatsuppe med egg. Anonymkode: 14fd0...af7 2
Cata Skrevet 11. mars 2018 #3 Skrevet 11. mars 2018 Med blåbærsyltetøy til, og så ertesuppe selvsagt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #4 Skrevet 11. mars 2018 Ah tykke frokostpannekaker med solbærsyltetøy og brunost. Anonymkode: abbb2...71a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #5 Skrevet 11. mars 2018 Jeg liker dem med en 1/2 banan skåret på langs inni. Og litt brunsukker😊. Anonymkode: 96735...6b0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #6 Skrevet 11. mars 2018 Lønnesirup og salt smør Anonymkode: 2ab97...c87
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #7 Skrevet 11. mars 2018 Til middag. Norske pannekaker med sukker og bacon. Foretrekker ertersuppe om det er suppe til måltidet. Til kos liker jeg amerikanske pannekaker med hakket pekannøtter og sirup på. Eller litt sirup og geitost. Anonymkode: 5a217...e7e
Rosewood Skrevet 11. mars 2018 #8 Skrevet 11. mars 2018 Til frokost: Tykke, amerikanske pannekaker med lys sirup på Til middag: Sukker på og bacon ved siden av Til dessert: Blåbærsyltetøy Nå fikk jeg lyst på pannekaker... i alle former
tirben Skrevet 11. mars 2018 #9 Skrevet 11. mars 2018 Med lønnesirup og bacon. Elsker kombinasjonen søtt og salt. Suppe er (selvfølgelig) ertersuppe. 1
Gjest hind Skrevet 11. mars 2018 #10 Skrevet 11. mars 2018 Jeg er ikke glad i søte pannekaker. Spiser bare grove matpannekaker med godt fyll, for eksempel kylling, karri og grønnsaker eller karbonadedeig med et eller annet.
Guidet Kvinne Skrevet 11. mars 2018 #11 Skrevet 11. mars 2018 De skal være tynne og stekt i teflon/titanpanne med veldig lite smør. De skal serveres enten bare med sukker, eller helst med sukrede, norske blåbær. IKKE blåbærsyltetøy. Ved siden av skal det være Toro tomatsuppe med makaroni der en desiliter av vannet er erstattet med melk. Sukker og sitronsaft er også godt. 1
Antoinette Skrevet 11. mars 2018 #12 Skrevet 11. mars 2018 (endret) 47 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: De skal være tynne og stekt i teflon/titanpanne med veldig lite smør. De skal serveres enten bare med sukker, eller helst med sukrede, norske blåbær. IKKE blåbærsyltetøy. Ved siden av skal det være Toro tomatsuppe med makaroni der en desiliter av vannet er erstattet med melk. Sukker og sitronsaft er også godt. Endret 11. mars 2018 av Antoinette
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #13 Skrevet 11. mars 2018 Frokost: havrepannekaker med frukt og bær oppå Lunsj: samme som frokost. Eventuelt vanlige pannekaker med feks kylling, bacon og avokado inni. Dessert: crêpes med sitron og sukker eller nøttepålegg Snack: fluffy ricottapannekaker med krem og syltetøy Anonymkode: 84232...fd0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #14 Skrevet 11. mars 2018 Pannekaker er så mangt. Jeg har flere forskjellige favoritter. - Bokhvetepannekaker, sånne grove og salte får i Frankrike, med egg, røkt skinke, sveitserost og feks stekt sopp. - Socca, pannekaker av kikertmel stekt i ovnen i masse olivenolje slik at de får sprø kanter, gjerne med litt urter i røren, toppet med godt havsalt, og spist i snipper med rosévin til. - Dutch baby, sånn rund ovnspannekake som fluffer seg opp til et slags romvesen! God med is og bær, eller enda bedre: smaksrike oster som får smelte på pannekaken, litt gressløk oppå der, og servert med grønn salat. Hadde dette til enkel middag forleden dag med en rest kald hvitvin til, det er uforklarlig godt. - Tykke ricottapannekaker med appelsinskall og -saft i røren, og toppet med appelsinfileter og lønnesirup. - Tykke bananpannekaker med lønnesirup og smør. - Franske løvtynne crêpes, gjerne med vaniljeis og friske bringebær eller jordbær. Evt pisket krem og rørte bær. Anonymkode: 46bc5...90f 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #16 Skrevet 11. mars 2018 Middag: Gul ertesuppe + pannekaker. Her skal det enten være flesk i ertesuppa eller bacon i pannekakene. Middag: Tre pannekaker med bacon + 1 med blåbærsyltetøy til dessert Middag: Fylt med sopp og skinke i ostesaus, og gratinert i ovn. Servert med salat ved siden av Middag: Fylt med bolognesesaus, og gratinert i ovn. Servert med salat ved siden av. Spiser kun pannekaker til middag. Prøvde meg på en frokostvariant med sirup i USA, men det falt ikke i smak hos meg. Anonymkode: a6972...88a
Guidet Kvinne Skrevet 11. mars 2018 #17 Skrevet 11. mars 2018 1 time siden, Guidet Kvinne skrev: De skal være tynne og stekt i teflon/titanpanne med veldig lite smør. De skal serveres enten bare med sukker, eller helst med sukrede, norske blåbær. IKKE blåbærsyltetøy. Ved siden av skal det være Toro tomatsuppe med makaroni der en desiliter av vannet er erstattet med melk. Sukker og sitronsaft er også godt. Man skal også ha kald lettmelk til drikke. Suppen skal spises samtidig med pannekakene og ikke først. Til slutt bør man dyppe en pannekake uten noe på i suppen og gafle den i seg. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #18 Skrevet 11. mars 2018 Pannekaker med fetaost 👍 Anonymkode: bcfbb...dff
Rumle Skrevet 11. mars 2018 #19 Skrevet 11. mars 2018 (endret) Tynne, med sprø kanter og enten et tynt dryss sukker på, eller nyrørt blåbærsyltetøy og litt vaniljeis Endret 11. mars 2018 av Rumle 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #20 Skrevet 11. mars 2018 Med sukker/sukrin, bacon og blåbærsyltetøy. Og gjerne ertesuppe vedsiden av. Anonymkode: c4d14...191 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå