Gå til innhold

Sminke er kvinnediskriminerende.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Alle,  det er ikke godtatt av samfunnet. Ihvertfall ikke hvis det er synlig.  

Det finnes menn som bruker sminke. At alle bryr seg om at menn sminker seg har jeg vanskelig for å tro på. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Bakepulver skrev:

Det finnes menn som bruker sminke. At alle bryr seg om at menn sminker seg har jeg vanskelig for å tro på. 

Så du tror en snekker kan dukke opp på en byggeplass i morgen tidlig med bronzer, eyeliner, maskara, leppestift og neglelakk imorgen uten å få tyn fra kollegene?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Peonjenta said:

Så du tror en snekker kan dukke opp på en byggeplass i morgen tidlig med bronzer, eyeliner, maskara, leppestift og neglelakk imorgen uten å få tyn fra kollegene?

Det er jo klart at det ligger et tabu der som er stort, men jeg vedder på at mange menn bruker krem med farge, concealer og/eller foundation -uten at vi ser det/vet det. Synes ikke det er så lett å se på jenter/kvinner heller alltid. Selv bruker jeg ikke sminke, men likevel får jeg reaksjonen "åh? Gjør du ikke?" noe som for meg tyder på at de fleste av oss egentlig ikke ser det før det blir for mye eller når en putter på andre farger enn de som er naturlige for ansiktet. Tilbake på åtti-nitti og så var det mange gutter som brukte dekkstift for å dekke kviser, uten å sminke hele ansiktet, det var ikke helt unormalt i hvertfall. Det samme gjorde mange jenter før de begynte med full sminke -eller ikke.

Anonymkode: 6370f...4ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Posten over skulle fortsette. (#21)

Poenget skulle være at der er forskjell på å sminke bort røde flekker og å pynte seg opp er det ikke? Og ja, hvorfor ikke neglelakk? Men de fleste menn ville nok konsentrert seg om svak sminke for å dekke uregelmessigheter og litt ekstra.

Tror folk begynner å bli mer frie jeg, men så lenge majoriteten ikke følger denne moten/føler behovet akkurat nå så blir det jo bare sånn at de som føler det annerledes må stå litt i motvind.

Samtidig så virker det nå som om åpenhet er i medvind verden over.

Jeg tror helt ærlig kollegaer på de fleste arbeidsplasser i Norge ville tatt godt, eller i det minste korrekt og høflig, i mot en mann med sminke så lenge fyren gjør jobben sin. Uansett håndverkerjobb eller kontorlandskap. Jobb skal handle om kunnskap, teknikk og erfaring, og det tror jeg folk flest forstår. Er man empatisk er man tolerant. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:P #23 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Posten over skulle fortsette. (#21)

Poenget skulle være at der er forskjell på å sminke bort røde flekker og å pynte seg opp er det ikke? Og ja, hvorfor ikke neglelakk? Men de fleste menn ville nok konsentrert seg om svak sminke for å dekke uregelmessigheter og litt ekstra.

Tror folk begynner å bli mer frie jeg, men så lenge majoriteten ikke følger denne moten/føler behovet akkurat nå så blir det jo bare sånn at de som føler det annerledes må stå litt i motvind.

Samtidig så virker det nå som om åpenhet er i medvind verden over.

Jeg tror helt ærlig kollegaer på de fleste arbeidsplasser i Norge ville tatt godt, eller i det minste korrekt og høflig, i mot en mann med sminke så lenge fyren gjør jobben sin. Uansett håndverkerjobb eller kontorlandskap. Jobb skal handle om kunnskap, teknikk og erfaring, og det tror jeg folk flest forstår. Er man empatisk er man tolerant. 

Det tror ikke jeg, jeg tror de fleste i typisk mannsdominerte og tøffe yrker ville tenkt at han var homo, og homofile blir idag fremdeles hetset og stigmatisert.   Tror mange ville ledd bak ryggen hans, spesielt de over 40. 

Gjest Bifftomat
Skrevet

Kan ikke alle bare få bestemme selv om de vil bruke sminke eller ikke?

AnonymBruker
Skrevet
On Monday, March 12, 2018 at 2:13 PM, Peonjenta said:

Det tror ikke jeg, jeg tror de fleste i typisk mannsdominerte og tøffe yrker ville tenkt at han var homo, og homofile blir idag fremdeles hetset og stigmatisert.   Tror mange ville ledd bak ryggen hans, spesielt de over 40. 

Before-After.jpega2baf01959a517ace9c2d64b491bed77.jpg

images?q=tbn:ANd9GcQWxG9BPnlqlyK4rbhfQzX

Det er dette jeg tenker, ville du sett dette tror du?

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Before-After.jpega2baf01959a517ace9c2d64b491bed77.jpg

images?q=tbn:ANd9GcQWxG9BPnlqlyK4rbhfQzX

Det er dette jeg tenker, ville du sett dette tror du?

Selv om ikke sminken syns på avstand så syns den på nærthold og jeg tror de hadde gjort seg bemerket innenfor visse arbeidsmiljøer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...