Gå til innhold

Kan jeg ha brekt tåa?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slo lilletåa i døra på morgenen og det gjør litt vondt fremdeles når jeg går. Når foten er i ro så kjenner jeg det ikke. Vet ikke om den kan ha blitt brukket eller bare veldig slått. Det er jo lilletåa så jeg gidder ikke akkurat dra til legen med det, men om den er brukket hvor langt tid vil det ta før den gror igjen?

Anonymkode: 34225...6df

Videoannonse
Annonse
Gjest making.a.mess
Skrevet

Tape den til nabotåa til det ikke er vondt lenger. Ikke noe legen gjør med dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Småtærne er ikke noen å gjøre med om de er brukket, annet enn å ta tiden til hjelp. Sitt med foten høyt og prøv å kjøle ned med noe kaldt periodevis. 

Anonymkode: 52486...c91

AnonymBruker
Skrevet

Pappa knakk 4 tær og 2 fingre i en bilulykke. De gjorde absolutt ingenting annet en å teipe dem. Pekefingeren grodde skjevt men de gjorde ikke noe med det. Fordi han er høyre hendt og det skjedde med venstrehånden. 

Så hold foten i ro så gror den raskt. 

Anonymkode: 9275c...5ce

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. som jeg skrev så drar jeg ikke til legen med dette, men jeg lurer på hvor lenge det vil være vondt og brekt om den er brekt?

AnonymBruker
Skrevet

Om den er brukket så vil det jo ta noe tid før den har grodd ferdig. Om jeg husker riktig (alle forbehold nå altså) så er mye gjort i løpet av 2-3 ukers tid, 

Som du alt har fått godt råd om: Tape tåa sammen med nabotåa. Da vil den ligge stabilt, og det vil ikke gjøre like vondt lenger.

Sko er en sak for seg. Jeg bristet tåa ved siden av stortåa, og måtte krype på legevakta på dag nr. 2 fordi det var så urimelig vondt. Ble røntget, tapet og fikk beskjed om at ballerinaskoene jeg hadde på var ok, men ikke aldeles optimalt for å fordele trykket mot bruddet. Så prøv deg litt frem. Jeg endte med sandaler som hadde 3 cm hæl.

Det sagt, så kan det faktisk være lurt å få tatt et røntgenbilde for å få bekreftet at det er et brudd. 

Anonymkode: 7d547...3e8

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar. som jeg skrev så drar jeg ikke til legen med dette, men jeg lurer på hvor lenge det vil være vondt og brekt om den er brekt?

EN MNDS TID.

Anonymkode: a8b8d...acd

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

EN MNDS TID.

Anonymkode: a8b8d...acd

TAKK:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...