Gå til innhold

Endret utseende og attraktivitet - erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker med usikkerhet/komplekser knyttet til utseende vurderer og velger av og til å gjennomføre plastiske operasjoner, gjennomgå vekttap/ ønsket vektøkning, eller et radikalt stilskifte. Imidlertid er rådet man "alltid" får at motivasjonen for slike endringer bør være å jobbe med eget velvære, ikke å please andre.

Vi får jo ofte eget selvbilde bekreftet gjennom tilbud og avslag, så jeg kan ikke klandre noen for å lete etter sammenhenger.

Hva sier deres egne erfaringer? I den grad du har en fortid som usikker og misfornøyd, og faktisk bestemte deg for å gjøre noe, opplevde du at alt "løste" seg? Er utseendet (kropp, stil, klær) en quick fix for å knekke sjekkekoden? Og hvilke endringer gjorde du?

Anonymkode: 1e286...5d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Alle menn hater meg uansett og jeg er dømt til et liv alene :( Jeg brukte 100.000 kr på diverse operasjoner og inngrep. Slanket meg en del, gikk til en bra frisør etc. Man alle menn hater meg og vil nok at jeg hopper foran t-banen.. er ikke greit å være så mislikt av menn. 

Anonymkode: 8b8cc...56d

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei! Alle menn hater meg uansett og jeg er dømt til et liv alene :( 

Det tviler jeg sterkt på, så med mindre du spøker, så kan du sikkert få hjelp til å endre på denne tankegangen. Høres destruktivt ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet endel selvtillit på utseendet etter å ha fått to barn. Puppene krympet og ble slappe. Etter jeg begynte å trene og tok silikon i puppene, får jeg enormt mye oppmerksomhet. Er 30 år og har draget som aldri før. 

Anonymkode: e21ff...466

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Alle menn hater meg uansett og jeg er dømt til et liv alene :( Jeg brukte 100.000 kr på diverse operasjoner og inngrep. Slanket meg en del, gikk til en bra frisør etc. Man alle menn hater meg og vil nok at jeg hopper foran t-banen.. er ikke greit å være så mislikt av menn. 

Du trenger psykologhjelp. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet endel selvtillit på utseendet etter å ha fått to barn. Puppene krympet og ble slappe. Etter jeg begynte å trene og tok silikon i puppene, får jeg enormt mye oppmerksomhet. Er 30 år og har draget som aldri før. 

Suksesshistorie med andre ord! Bra. Så lenge du stort sett nyter oppmerksomheten. Jeg håper det kommer inn mange og varierte svar, sånn at man kan få en reality check og en erfaringsbasert diskusjon om forholdet mellom psyken og fysikken 😀

TS.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tenkte jeg og. Med mindre dette er tøys, er ikke utfordringene av utseendemessig art.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan jo bare komme med egne observasjoner, ettersom jeg ikke har gjort noe av dette selv. Det jeg har merket meg er at operasjoner og lignende kan ha en overfladisk effekt, dvs at  det virker som om de tilsynelatende har fått tilbake selvtilliten, men at vi som kjenner dem ser at det ligger dypere enn som så, og at det ofte bare fører til flytting av problemfokus.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men er mer opptatt av et pent ansikt enn av silikonpupper og div fyllinger. Så har du ikke det, spiller det ingen rolle hvor mange operasjoner du tar.

Anonymkode: 6b0e5...74b

Skrevet

Tja...

Frem til jeg var 20++ vil jeg betegne meg som overvektig. Ikke sykelig, men litt mer enn sjarmerende. Som en del av dette fulgte både sjenerthet og klossethet. Sannsynligvis medførte en kombinasjon av alt dette at jeg ikke følte meg vurdert av jenter.

En dag oppdaget jeg styrketrening, og resultatene kom relativt raskt. Sammen med resultatene opplevde jeg økt oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, noe som over tid endret selvbildet mitt. Kombinasjonen stor kropp/stor selvsikkerhet har blitt en suksessfull kombinasjon for meg. For ordens skyld snakker vi ikke om kroppsbyggerkropp full av blodårer og svulmende muskler, men en "arbeiderkropp" med armer og skuldre noe over snittet. Magen er ennå ikke flat, men jeg sørger for at skuldrene alltid er bredere enn hoftene 😁

Men, og dette er et stort men: "suksessen" min er svært overfladisk. Akkurat nå passer det perfekt, men over tid vil det neppe være bærekraftig. Det er ikke akkurat koneemner som er innom her. Det er mye damer med tilsvarende treningsinteresse som meg selv. De gangene jeg går på byen og sjekker, får jeg stadig bekreftet at jeg får oppfylle gifte og opptatte damers fantasi om en virkelighetsflukt. Selvfølgelig ikke heldig, men dette er informasjon som jeg ofte ikke får før det er for sent, og strengt tatt har jeg ikke noe med det, heller.

Så ja, mine kroppslige endringer har direkte eller indirekte gjort at tilgangen min har bedret seg betraktelig, og gjort meg i stand til å velge partnere basert på egne - overfladiske - preferanser.

Skrevet

Farget håret i mange år, da jeg var yngre (ikke all verdens til inngrep), men da jeg gikk tilbake til den naturlige, vil jeg si at interessen fra det motsatte kjønn økte betraktelig. Det var litt vanskelig å svelge til og begynne med, fordi du liksom har funnet ut hvor du ligger på skalaen og hva du kan forvente deg, og så over natta blei jeg plutselig sjekka opp av folk jeg hadde sett på som utenfor rekkevidde. Jeg var veldig forvirra i en periode, før jeg fant ut at jeg egentlig ikke likte de kjekkeste mennene best uansett.  (skal ikke nekte for at jeg har takka ja til noen mindre seriøse relasjoner med svært kjekke menn i singelperiodene mine, dog)

Min erfaring er stort sett at oppmerksomhet kommer med selvtillit og utstråling. Det er ikke når jeg har sett på mitt beste ut, at jeg har fått mest oppmerksomhet, men når jeg har vært på mitt mest selvsikre. I høst da jeg møtte kjæresten, vet jeg jo at jeg var langt fra mitt optimale meg, men jeg fikk likevel flere beilere og mer oppmerksomhet enn jeg kan huske jeg har hatt noen gang før, selv da jeg var yngre og sikkert objektivt sett penere. It's all in the head. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått motsatt vei. Jeg var pen og slank, men er nå en litt tykk og sliten utgave av den jeg var. Likevel får jeg mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. 

Jeg tror det kommer av at jeg fremdeles har selvtilliten til en pen og slank kvinne. Jeg er vant til oppmerksomhet fra menn gjennom livet, og derfor har jeg ingen "Tenk om ingen liker meg, og jeg ikke er bra nok!" holdning. Jeg er trygg i meg selv, til tross for at jeg ikke er like slank eller pen lenger, og det tiltrekker også menn. 

Jeg tror egentlig det er vanskeligere å gå andre veien, og så få en slik sikkerhet på at man er god nok. Har man over år vært usikker på seg selv og sitt utseende, og har følt på at ingen vil ha deg, er det ikke sikkert at operasjoner og slanking/stilendring jager bort den indre usikkerheten. Jeg ser iallefall på bekjente, som med årene er blitt mye flottere enn de var i tidlig voksen alder, at de ikke nødvendigvis blir mer trygg, selv om de opplever at de er mer attraktiv. Akkurat som jeg bærer å ha vært slank og pen med meg, selv om det ikke er tilfellet lenger, så bærer de med seg at de ikke er pen, selv om de er blitt det. 

Anonymkode: c396e...59a

• Liker 2
Skrevet

Ble født introvert (og innadvendt) og høy sensitiv, så jeg har aldri vært den typen som er "frempå" når det gjelder jenter/kvinner. I ungdomstiden og en del år fremover, var jeg med andre ord veldig usikker på meg selv, og det var vanskelig for meg å komme i kontakt med det motsatte kjønn. Det eneste som fungerte, det var at HUN tar kontakt.

Fra barndommen/ungdommen, observerte jeg jo at trente menn alltid ble omsvermet av jenter/kvinner. Det var altså en av grunnene til at jeg startet med trening selv. For å få en penere kropp, slik at jeg ville ha lettere for å komme i kontakt med det motsatte kjønn. Fokuset mitt endret seg temmelig raskt, da jeg fant andre gleder i treningen (og brydde meg i mindre grad om kroppen, sånn rent utseendemessig). Begynte altså å trene i 16 års alder (styrke), og jeg har aldri sluttet å trene. Med tiden har jeg blitt mere interessert i mat & kosthold. På et eller annet tidspunkt hadde jeg også et ønske om å gå ned i fett %, bare for å bevise for meg selv at dette skal jeg klare (gikk ned 10kg). Gradvis endret kroppen min, og jeg endte i kategorien "gresk gud" (altså, rent kroppslig).

Jeg oppnådde hva jeg hadde et ønske om i min ungdom, nemlig å bli en av de guttene/mennene som ble omsvermet av kvinner.

Det er fortsatt ikke jeg som er kontaktsøkende, men jeg blir oppsøkt, mye.

Fikk/har altså en fjærpryd som tiltrekker seg det motsatte kjønn, enten jeg vil eller ei.

Så en livsstilendring er altså treningen & kostholdet, som har ført til at jeg blant annet har blitt en magnet til det motsatte kjønn.

Har selvinnsikt, og en evne til å reflektere over mine positive/negative sider, og har også aktivt arbeidet med disse. Prøver stadig å bli en bedre versjon av meg selv, selv om jeg selvsagt er full i skavanker enda!

God hygiene har jeg alltid hatt, så det har i grunn ikke vært en livsstilendring. Men jeg ser nok mennesker som ikke har god hygiene, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være en jævlig stor turn-off for en eventuell partner.

Er ikke akkurat motebevisst, men jeg har min egen klesstil om man kan si det slik. Heller ingen livsstilendring, men jeg er altså litt bevisst på hvordan jeg tar meg ut.

Et pent ytre tiltrekker det motsatte kjønn. Personligheten er det som gjør at det motsatte kjønn ønsker å bite seg fast i en.

Jeg tar vare på mitt ytre. Forventer det samme fra en evt. partner.

Er fortsatt introvert, innadvendt, høy sensitiv, og er nok en skrue i mange sine øyne.. men jeg er meg selv. På godt og vondt. Og det motsatte kjønn mestrer jeg på alle måter. Men, det måtte mye arbeid til. Både med mitt ytre, og mitt indre.

Herlig, nå fikk jeg jaggu meg skrytt på meg litt av hvert! Er nok fortsatt høy på endorfiner etter dagens trening... :)

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner og behov for oppmerksomhet. Seriøst... de dør jo virkelig når de ikkenfår oppmerksomhet fra menn. Selv om disse mennene blir avvist såklart.....er verre for en kvinne å få null oppmerksomhet, enn det er for en mann å stadig bli avvist

Anonymkode: 350ef...403

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner og behov for oppmerksomhet. Seriøst... de dør jo virkelig når de ikkenfår oppmerksomhet fra menn. Selv om disse mennene blir avvist såklart.....er verre for en kvinne å få null oppmerksomhet, enn det er for en mann å stadig bli avvist

Anonymkode: 350ef...403

Ok.

AnonymBruker
Skrevet

Skulle for øvrig gjerne sett at denne tråden forble i seksualitet-forumet. Det bør være åpenbart at det handler om sex appeal, ikke helse...

TS.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tviler jeg sterkt på, så med mindre du spøker, så kan du sikkert få hjelp til å endre på denne tankegangen. Høres destruktivt ut.

Spøker? Det er jo fakta. Blir konstant avvist av menn og det er ikke så positivt for selvfølelsen. Så er ikke sånn at man automatisk får masse menn etter seg selv om man opererer seg/går ned i vekt.  

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Standard svaret ditt eller? Syns det er merkelig at du ikke blir stengt ute jeg når du sitter og slenger med leppa på den måten der. Man kan ikke ha psykolog til alt mulig vet du. Fordi man svarer på en måte du ikke liker.

Anonymkode: b6f71...9f2

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du en å anbefale? Jeg regner med at du har det siden du er så veldig opptatt av det...
Du lager det som at det er så negativt å gå til en psykolog. Trenger ikke være det vet du. Brekker man et bein går man til legen, skjer det noe tragisk e.l så trenger kanskje folk en psykolog eller to. Hvorfor bruker du dette som noe negativt? Det kan jo hjelpe folk. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Standard svaret ditt eller? Syns det er merkelig at du ikke blir stengt ute jeg når du sitter og slenger med leppa på den måten der. Man kan ikke ha psykolog til alt mulig vet du. Fordi man svarer på en måte du ikke liker.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en å anbefale? Jeg regner med at du har det siden du er så veldig opptatt av det...
Du lager det som at det er så negativt å gå til en psykolog. Trenger ikke være det vet du. Brekker man et bein går man til legen, skjer det noe tragisk e.l så trenger kanskje folk en psykolog eller to. Hvorfor bruker du dette som noe negativt? Det kan jo hjelpe folk. 

Hvorfor svarer du to ganger med noen minutter mellomrom? Du avsporer tråden til TS med et urelevant svar.

Anonymkode: 2eb8d...ce1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...