Gå til innhold

Et barn til eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg har 2 barn på 12 og 14 år, men er enige om at vi ønsker oss et barn til. Dette er til stor fortvilelse for tenåringen vår. Han blir lei seg og sint for at vi vil ha en til og gjør alt han kan for å få oss til å ikke gjøre det. Får litt dårlig samvittighet for ham, men vil samtidig gjerne bli gravid igjen. Mannen min er helt klar på at han vil gjøre det uansett hvor store protester det blir, men jeg sliter litt. Hva tenker andre om dette? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal dere bry dere veldig lite om. Tenåringen er i puberteten. Bare bli gravide.

Anonymkode: 08602...693

• Liker 14
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal dere bry dere veldig lite om. Tenåringen er i puberteten. Bare bli gravide.

Anonymkode: 08602...693

Takk for svar :)

Er jo i utgangspunktet enig med deg, men det er utrolig hjerteskjærende å se en tenåring så fortvilet og sint. Mannen min er også enig med deg og er klar for å kjøre meg på tjukka. Må i så fall finne på en grei måte å gjøre det på. Tror han ligger våken for å høre om vi "gjør det". Kanskje best å ha samleie tidlig på morgenen før han våkner :)

AnonymBruker
Skrevet

Han kan flytte hjemmefra om noen få år, så hvordan kan det være et problem for han?

Anonymkode: f9644...dcc

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han kan flytte hjemmefra om noen få år, så hvordan kan det være et problem for han?

Anonymkode: f9644...dcc

Ja det er sant, men tror ikke han tenker sånn. Er tross alt noen år til ennå. Han er helt på tuppa her. Men det er ikke mange flere sjangser jeg har til å få barn så vil gjerne bli gravid nå. Synd om tenåringen skal ødelegge det for oss.

Skrevet
3 minutter siden, gift_anonym___ skrev:

Ja det er sant, men tror ikke han tenker sånn. Er tross alt noen år til ennå. Han er helt på tuppa her. Men det er ikke mange flere sjangser jeg har til å få barn så vil gjerne bli gravid nå. Synd om tenåringen skal ødelegge det for oss.

Har dere snakket noe om hvorfor han ikke ønsker dette, da? Hans ønske er vel ikke å "ødelegge det for dere"?

• Liker 4
Skrevet

Tror ikke han egentlig vil ødelegge for oss, men han er vel redd for å bli satt til side og å måtte dele "redet" med en til. Litt rart egentlig, for han har jo ei søster på 12 år.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sjokkert over at han tror at han har så stor makt i familien at han kan nekte dere å flere barn. Hvem er de voksne, og hvem er barnet egentlig? Er han sjalu? Redd for å miste oppmerksomhet? Syns det er ekkelt at han spionerer sånn at han faktisk vet når dere har sex. Ingen liker tanken på at foreldrene har sexliv i den alderen. Men hans reaksjon høres ikke normal ut. De fleste vil ikke vite at foreldrene har sex, mens han lytter. Og at han tror at han kan styre sexlivet deres er ganske utrolig og helt urimelig.

Jeg er enig med mannen din. Dette er ikke sønnen deres sin avgjørelse. Om han problemer med dette, så kan dere la han få hjelp fra psykolog. Faktisk så tror jeg han og dere bør snakke med noen uansett hva dere bestemmer dere for. Og jeg tror dere får større problemer om dere lar han ta vekk noe som betyr mye for dere begge, bare for at han trasser. Dere må bare forsikre han om dere nok kjærlighet til dem alle. Men gjøre det klart at dette er deres avgjørelse som kjærester og hans foreldre. 

Anonymkode: d75a6...ce7

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjokkert over at han tror at han har så stor makt i familien at han kan nekte dere å flere barn. Hvem er de voksne, og hvem er barnet egentlig? Er han sjalu? Redd for å miste oppmerksomhet? Syns det er ekkelt at han spionerer sånn at han faktisk vet når dere har sex. Ingen liker tanken på at foreldrene har sexliv i den alderen. Men hans reaksjon høres ikke normal ut. De fleste vil ikke vite at foreldrene har sex, mens han lytter. Og at han tror at han kan styre sexlivet deres er ganske utrolig og helt urimelig.

Jeg er enig med mannen din. Dette er ikke sønnen deres sin avgjørelse. Om han problemer med dette, så kan dere la han få hjelp fra psykolog. Faktisk så tror jeg han og dere bør snakke med noen uansett hva dere bestemmer dere for. Og jeg tror dere får større problemer om dere lar han ta vekk noe som betyr mye for dere begge, bare for at han trasser. Dere må bare forsikre han om dere nok kjærlighet til dem alle. Men gjøre det klart at dette er deres avgjørelse som kjærester og hans foreldre. 

Takk for fint svar :)

Du har nok rett i at han har for mye makt, og ikke minst for mye oversikt over hva vi gjør. Er nok en form for sjalusi og frykt som styrer han. Har prøvd å samtale med han, men det er ikke lett. Heller ikke lett for meg når han er våken og lytter. Mannen min bryr seg ikke så mye om det og er klar for å ha samleie, men jeg kvier meg for å la han trenge inn i meg mens vi blir "avlyttet". Det beste for meg nå tror jeg vil være om vi venter med samleie til det er tidlig morgen. Da sover ungdommen tungt og vi kan fullføre vår største drøm i fred. Litt kjedelig å måtte være så stille da, for vi liker begge to å lage litt lyd når vi får orgasme sammen. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, gift_anonym___ skrev:

Takk for fint svar :)

Du har nok rett i at han har for mye makt, og ikke minst for mye oversikt over hva vi gjør. Er nok en form for sjalusi og frykt som styrer han. Har prøvd å samtale med han, men det er ikke lett. Heller ikke lett for meg når han er våken og lytter. Mannen min bryr seg ikke så mye om det og er klar for å ha samleie, men jeg kvier meg for å la han trenge inn i meg mens vi blir "avlyttet". Det beste for meg nå tror jeg vil være om vi venter med samleie til det er tidlig morgen. Da sover ungdommen tungt og vi kan fullføre vår største drøm i fred. Litt kjedelig å måtte være så stille da, for vi liker begge to å lage litt lyd når vi får orgasme sammen. 

Huff, jeg tenkte kanskje jeg var for hard. Leste det etter jeg postet og tenkte jeg var veldig kvass, er glad du skjønte hva jeg mente.

Jeg husker jeg var veldig bekymret for å få søsken av samme kjønn som meg når jeg var yngre, for jeg var redd for konkurransen. Redd for at mitt søsken kom til å være ett bedre barn og en større glede. Men jeg ble bare informert når de var gravide, ble ikke konsultert. Jeg tror med å informere om at dere vurderer å få ett barn til, så fikk han inntrykk av at han hadde rett til å bestemme om at det er greit for han. Skjønner dere gjorde det for å forberede barna, men han har tydeligvis missforstått. Dere må sette dere ned å ha en åpen prat med han. Forklare at dere blir å prøve på ett barn til, uansett hva han syns om det. Men forsikre han om at ingen kommer til å ta hans plass. Dere må også ta opp dette med at han lytter og snoker på dere, forklare at dere har rett på privatliv selv om dere er foreldre. Og syns faktisk at dere skal konfrontere han om han lusker utenfor døren deres, og følge han i seng. Og om dere finner han utefor døren så syns jeg dere kan ta fra han telefon eller annet privilegier. Men dere bør ta hensyn om dere er høylytt uansett om det er morgen eller kveld. Mamma var høylytt i senga, det var jævelig å høre på. Og de hadde soverommet en etasje under meg på andre siden av huset. Så kan ikke skjønne at han vil lytte, det er ekkelt. Eller planlegger han og forstyrre dere om han hører lyder. Han har før mye makt uansett hva planen er. 

Ellers bør du og mannen unne dere en langhelg uten barn. Hvor dere kan være kjærester uten langøret sønn. 

Lykke til med familieforøkelsen.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, jeg tenkte kanskje jeg var for hard. Leste det etter jeg postet og tenkte jeg var veldig kvass, er glad du skjønte hva jeg mente.

Jeg husker jeg var veldig bekymret for å få søsken av samme kjønn som meg når jeg var yngre, for jeg var redd for konkurransen. Redd for at mitt søsken kom til å være ett bedre barn og en større glede. Men jeg ble bare informert når de var gravide, ble ikke konsultert. Jeg tror med å informere om at dere vurderer å få ett barn til, så fikk han inntrykk av at han hadde rett til å bestemme om at det er greit for han. Skjønner dere gjorde det for å forberede barna, men han har tydeligvis missforstått. Dere må sette dere ned å ha en åpen prat med han. Forklare at dere blir å prøve på ett barn til, uansett hva han syns om det. Men forsikre han om at ingen kommer til å ta hans plass. Dere må også ta opp dette med at han lytter og snoker på dere, forklare at dere har rett på privatliv selv om dere er foreldre. Og syns faktisk at dere skal konfrontere han om han lusker utenfor døren deres, og følge han i seng. Og om dere finner han utefor døren så syns jeg dere kan ta fra han telefon eller annet privilegier. Men dere bør ta hensyn om dere er høylytt uansett om det er morgen eller kveld. Mamma var høylytt i senga, det var jævelig å høre på. Og de hadde soverommet en etasje under meg på andre siden av huset. Så kan ikke skjønne at han vil lytte, det er ekkelt. Eller planlegger han og forstyrre dere om han hører lyder. Han har før mye makt uansett hva planen er. 

Ellers bør du og mannen unne dere en langhelg uten barn. Hvor dere kan være kjærester uten langøret sønn. 

Lykke til med familieforøkelsen.

En weekend hadde vært nydelig ja, men får ikke til før etter eggløsning dessverre. Kommer til å la mannen min ta meg nå på morgenen før han skal på jobb. Har bestemt meg nå for å gjennomføre drømmen vår :)

Er enig med deg at det er rart at han vil lytte på oss når vi elsker. Vi er som regel rolige av oss når barna er hjemme, men pleier å bli litt lyd når jeg får orgasme, og når mannen min får utløsning. Er faktisk redd for at han vil forsøke å avbryte oss slik at vi ikke får fullført samleiet. Kan låse døra, men er uansett ikke gøy å elske med mannen min mens en tenåring står utenfor og roper... må prøve å få til nå på morgenen og være så stille vi kan helt til han får utløsning. Bare han får utløsningen i gang så er det uansett for sent å avbryte oss...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg om hva barna mener om dette. Se å få det gjort så du kan glede deg over å få et barn til. Selv har jeg fått barn med min nye flamme, og ville ikke latt noen komme i veien for det. Helt utrolig å bli gravid med en du elsker og som tenner på graviditet. Og som vil ha barn med meg. La mannen din komme inni deg så snart du kan selv om han på 14 er våken. 

Anonymkode: 2a4c7...b4a

Gjest Elseby13
Skrevet

Noen avgjørelser tas av de voksne og noen avgjørelse tas av hele familien sammen. Tenåringen kunne ha vært med å bestemme hvor dere skal på ferie. Men barn nr. 3 er ikke hans sak i det hele tatt. Jeg skjønner ikke at dere diskuterte dette med ham engang.

AnonymBruker
Skrevet

Så det du mener er at dere kun har sex for å bli gravid? Dere har aldri sex ellers?

Anonymkode: dba71...045

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med forrige innlegg, hvorfor i alle dager diskuterte dette i det vide og brede med en tenåring? Virker bare som om du troller...

Anonymkode: 44c0a...ea4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med forrige innlegg, hvorfor i alle dager diskuterte dette i det vide og brede med en tenåring? Virker bare som om du troller...

Anonymkode: 44c0a...ea4

Den merkelige samleiebeskrivelsen og at innlegget ligger under seksualitet tyder sterkt på det ja.

• Liker 8
Skrevet

Er det slik at barna bestemmer i huset? Nei kjør på.

Tenåringer er ofte i en annen verden. Av og til i et helt annet univers. Da får tenåringen bare være sur for det er ikke han som bestemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal snakke med sønnen din om hva som egentlig er problemet, kanskje det er noen følelser der som du bør ta tak i på en fin måte? 

Jeg var akkurat lik sønnen din i den alderen, livredd for å få søsken, og det var helt grusomt. Snakk med han, så kanskje dette ordner seg. 

Anonymkode: c4a8e...7a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den merkelige samleiebeskrivelsen og at innlegget ligger under seksualitet tyder sterkt på det ja.

Isåfall høres det ut som at barneprosjektet er i ferd med å ta slutt og at paret vil ha en til for å redde kjærligheten

Anonymkode: 339a8...651

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig i at dette ikke er tenåringens sak. Når det er sagt:

Det er heller ikke greit av dere å la hans mening ha noenting å si her. For hans del. Tenk når han blir voksen og ikke er så irrasjonell og selvsentrert (som tenåringer er) lenger. Skal han da føle på at dere lot være å sette et annet menneske til verden på grunn av det han mente som 14-åring? Han er ikke moden nok til å ta del i denne avgjørelsen. 

Anonymkode: b4295...ca3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...