Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før man råtner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man dør, hvor lang tid tar de å råtne? Da tenker jeg på hvor lang tid ser man bra, ok ut, selv om at man er død. Når begynner man å se ekkelt ut? Er det snakk om en uke, to uker? Hvor lenger holder man. Med "bra ut" mener jeg at det bare ser ut som om du sover. 

Anonymkode: 4598f...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bortsett fra at døde mennesker ikke ser ut som de sover, de ser døde ut, så kommer nedbrytningsprosessen an på temperatur og luftfuktighet. Tenk usterilisert ferskvare - kjøkkenbenk eller kjøleskap. Det tar ikke så veldig lang tid før det begynner å se ekkelt ut og ikke minst lukte enda verre.

Siden du spør, er du bekymret for å bli funnet slik?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du på det?

Anonymkode: d7499...c04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ichiko skrev:

Bortsett fra at døde mennesker ikke ser ut som de sover, de ser døde ut, så kommer nedbrytningsprosessen an på temperatur og luftfuktighet. Tenk usterilisert ferskvare - kjøkkenbenk eller kjøleskap. Det tar ikke så veldig lang tid før det begynner å se ekkelt ut og ikke minst lukte enda verre.

Siden du spør, er du bekymret for å bli funnet slik?

Nei, men jeg tenker på i et normalt rom med normal luftfuktighet og normal varme. 22 varmegrader f.eks, det har eg på ovnene.

Anonymkode: 4598f...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg tenker på i et normalt rom med normal luftfuktighet og normal varme. 22 varmegrader f.eks, det har eg på ovnene.

Anonymkode: 4598f...bce

Wtf?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert, TS? For å være ærlig, så blir jeg litt bekymret for deg. Det høres ut for meg som du planlegger noe, og at dette er din måte å si fra på.

Uansett, her finner du informasjon om det du lurer på(det er ikke lekkert, altså):

https://forskning.no/menneskekroppen/2011/06/hva-gjor-doden-med-kroppen

http://www.aftermath.com/content/human-decomposition

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen ekspert, men jeg vil tippe du ser OK ut i max to dager i romtemperatur. Jeg har sett noen krimfoto av folk som har vært død under en uke innendørs, og de var ikke så pene...

 

 

Endret av Hadley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hadley skrev:

Jeg er ingen ekspert, men jeg vil tippe du ser OK ut i max to dager i romtemperatur. Jeg har sett noen krimfoto av folk som har vært død under en uke innendørs, og de var ikke så pene...

 

 

kan jeg se de krimfoto`?

Anonymkode: 4598f...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

kan jeg se de krimfoto`?

Anonymkode: 4598f...bce

Du har internett, har du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ichiko skrev:

Du har internett, har du ikke?

nei

Anonymkode: 4598f...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prosessen starter med en gang man dør.

Anonymkode: 66176...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

fuck my life

Anonymkode: 4598f...bce

Gå til psykolog i stedet sånn at du får hjelp

Anonymkode: 4b4d0...d83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts, jeg anbefaler deg å ta kontakt med noen for å få hjelp. Denne tråden er mistenksom, jeg får en følelse av at du planlegger noe. 

Anonymkode: 1a46e...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS :Er det noen som fant et død menneske noensted? Sånn at dere kan fortelle meg hvordan vedkommende så ut og hvor lenge det var etter dere fant han / henne.  Jeg vil veldig gjerne vite. Da det fascinerer meg meget mye. Hvor lang tid tok det før det begynte å lukte, kom det insekter eller ikke? Om liket ligger i en leiloighet eller i et hus, kommer det da insekter på det eller ikke? Oss meg f.eks har jeg aldri sett en edderkopp, en fly, en bie eller noen levende skapninger. Jeg har ingen lufteventiler og holder vinduene igjen, vil det komme ting på kroppen, at disse dyrene kan komme opp fra gulvet f.eks? 

Anonymkode: 4598f...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man dør, hvor lang tid tar de å råtne? Da tenker jeg på hvor lang tid ser man bra, ok ut, selv om at man er død. Når begynner man å se ekkelt ut? Er det snakk om en uke, to uker? Hvor lenger holder man. Med "bra ut" mener jeg at det bare ser ut som om du sover. 

Anonymkode: 4598f...bce

Det kommer helt an på temperaturen og dødsårsaken. 

Forråtnelsesprosessen starter straks hjertet slutter å slå. Bakterier og andre mikroorganismer begynner da å jobbe fritt. 

Det er jo ikke uten grunn at lik oppbevares kjølig for å forhimdre lukt og at forråtnelsesprosessene skal være for aktiv. 

I romtemperatur går prosessen raskt. Da begynner det raskt å lukte den spesielle liklukten. Har du kjent den spesielle lukten så vet du straks når den lukten er i nærheten, igjen. Det tar ikke mange timer. 

Anonymkode: bda23...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man dør, hvor lang tid tar de å råtne? Da tenker jeg på hvor lang tid ser man bra, ok ut, selv om at man er død. Når begynner man å se ekkelt ut? Er det snakk om en uke, to uker? Hvor lenger holder man. Med "bra ut" mener jeg at det bare ser ut som om du sover. 

Anonymkode: 4598f...bce

Det kommer helt an på temperaturen og dødsårsaken. 

Forråtnelsesprosessen starter straks hjertet slutter å slå. Bakterier og andre mikroorganismer begynner da å jobbe fritt. 

Det er jo ikke uten grunn at lik oppbevares kjølig for å forhimdre lukt og at forråtnelsesprosessene skal være for aktiv. 

I romtemperatur går prosessen raskt. Da begynner det raskt å lukte den spesielle liklukten. Har du kjent den spesielle lukten så vet du straks når den lukten er i nærheten, igjen. Det tar ikke mange timer. 

Anonymkode: bda23...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...