Gå til innhold

han kaster meg ut av huset

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 16 år, jeg går fortsatt i 10.klasse. Mine foreldre døde da jeg var 13 år gammel, og jeg har siden bodd med stefaren min som jeg har kjent siden jeg var to år. Jeg har hatt hans etternavn, men nå valgte jeg å skifte det til det samme etternavnet til mamma. 

Da stefaren min fikk vite det ble han forbanna, og han har vært slem og brukt psysisk vold mot meg. Nå kaster han meg ut av huset fordi jeg nekter å bytte det. Så han skal ringe til barnevernet i morgen og la de ta over ansvaret for meg. Men det er det at jeg også har tre hunder som jeg har brukt mine egne penger på og som jeg ikke klarer å reise ifra som han nekter meg å ta med

Jeg sitter her og er helt fortvilet, fordi jeg føler meg så hjelpesløs...

Anonymkode: f564f...e76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt barnevernet selv du. Har du andre voksne du faktisk kan stole på?

Anonymkode: 3a9d4...efc

• Liker 26
Skrevet

For en fæl mann. Kontakt BV selv du, forklar situasjonen

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt barnevernet selv, og gjerne en annen voksen du stoler på. Sånn som dette her skal du ikke ha det. Føler du deg trygg frem i morgen? 

Anonymkode: e9e60...f54

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt barnevernet selv, og gjerne en annen voksen du stoler på. Sånn som dette her skal du ikke ha det. Føler du deg trygg frem i morgen? 

Føler meg trygg til i morgen ja, han har gått og lagt seg. men jeg er veldig redd for hva som vil skje fremover

Skrevet

I alle kommuner har de barnevernsvakt, det finnes også en alarmtelefon du kan ringe, nummeret dit er 116 111. Her kan du lese mer om det http://barnevernvakten.no/ 

Håper det ordner seg for deg!:klem:

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Føler meg trygg til i morgen ja, han har gått og lagt seg. men jeg er veldig redd for hva som vil skje fremover

Forhåpentligvis får du god hjelp videre. Om du ikke har noen voksne du kan prate med om dette, så kan du snakke med læreren din eller helsesøster på skolen i morgen. Forklar de hva som har skjedd og at du trenger hjelp videre. De har også taushetsplikt. Han har ikke lov til å være voldelig og truende mot deg, og det er ingen unnskyldning for hva han har gjort. Om du blir redd i løpet av kvelden så kan du ringe politiet eller gå til en nabo.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

uff, dette var trist å høre.
noen tenker sikkert at jaja, det er jo bare en hund- men man blir utrolig knyttet til disse dyra, og i mange tilfeller ser man på dem som mer familie enn den reelle familien man har.

da den ene av mine hunder døde sørget fælt at jeg ikke klarte å spise fast føde på ei uke.

jeg håper virkelig ting ordner seg for deg, og at du får være sammen med hundene, som sikkert har vært til stor hjelp og trøst for deg i den vonde tiden du har hatt siden du mistet dine foreldre.

Anonymkode: 2371a...b8c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du får vel ikke endre navnet ditt før du er 18?

Anonymkode: f1508...58c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det. En under atten kan ikke endre navn uten godkjennelse fra den som har ansvaret frem til barnet er atten og myndig. 

Anonymkode: d1d9c...22b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min tanke og. Før du er 18 år så er det de som har foreldreansvaret for deg som endrer på navnet ditt. ;) Så TS hvem har hjulpet deg med å endre navnet ditt? :) 

Anonymkode: 5e4a3...2e5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det. En under atten kan ikke endre navn uten godkjennelse fra den som har ansvaret frem til barnet er atten og myndig. 

Anonymkode: d1d9c...22b

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min tanke og. Før du er 18 år så er det de som har foreldreansvaret for deg som endrer på navnet ditt. ;) Så TS hvem har hjulpet deg med å endre navnet ditt? :) 

Anonymkode: 5e4a3...2e5

Nei, er det ikke 16 som er grensa da?

Anonymkode: 63552...0c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sjekka nå. Etter navneloven må barn under 16 ha samtykke fra person(er) med foreldreansvar for å endre navn, men noe sånt samtykke kreves ikke når barnet er over 16.

Anonymkode: 63552...0c1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du stefar om foreldrene dine døde samtidig? Lukter troll av innlegget

Anonymkode: d6e01...dce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du stefar om foreldrene dine døde samtidig? Lukter troll av innlegget

Anonymkode: d6e01...dce

Jo,for det er jo helt umulig å miste foreldrene samme år om de ikke er gift eller sammen?? Idiotisk innlegg.

Anonymkode: 0d816...7f6

• Liker 8
Skrevet

Du får hjelp av barnevernet. De vil forsøke å finne en hybel med tilsyn og de strekker seg for å finne ett sted du kan ha hund.

Det ordner seg men det er lurt å ta med en voksne du stoler på  (lærer, helsesøster eller familie) til en samtale med barnevernet.

Håper det ordner seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med venner om noen kunne ta hunder. Fordi det er ingen garanti om at bv blir interessert i å finne et sted til dem (de har så mange andre oppgaver å gjøre) og hvis de ikke gjør det kan hundene avlives. 

Anonymkode: f9ce8...162

AnonymBruker
Skrevet

Går du på videregående, eller siste år på ungdomsskolen? Går du på videregående, møter opp på skolen, oppfører deg bra. Så er det godt mulig barnevernet finner en liten leilighet til deg, som du kan bo i. Så kan det hende du får ta med hundene. Men jeg hadde hørt med venner, om det var noen som kunne ta de i tilfelle.

Håper alt ordner seg for deg.

Anonymkode: cd160...2ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 8.3.2018 at 7:56 PM, AnonymBruker said:

Kontakt barnevernet selv du. Har du andre voksne du faktisk kan stole på?

Anonymkode: 3a9d4...efc

denne

Anonymkode: b9e3a...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...