AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Kan man ha utposning på aorta i en alder av 22? Jeg har tidligere vært plaget en del med økt hjerterytme da jeg var yngre, jeg var hos en hjertespesialist på utredning og alt så bra ut. Fant ut at jeg hadde astma under utredningen. Hjertet mitt så helt fint ut, og dette er nå 4 år siden. Har så vidt hatt noe økt puls siden dette, før nå i sted hvor jeg plutselig fikk veldig økt puls. Det er nok sikkert helt normalt, og har lest at det kan skyldes stress, koffein osv. Men så lurer jeg litt på om jeg plutselig kan få hjertefeil på disse 4 årene, eller om det er mulig å få utposning på aorta når man er så ung? Jeg trener, spiser sunt og har en BMI på 21, så har en normal kropp. Anonymkode: 16776...7a6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Hvor i all verden har du det fra at økt puls er et symptom på aortaaneurisme? Anonymkode: 114ee...4d8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 Det er vanligst hos de over 50-60, og mer vanlig hos menn enn hos kvinner. Røyking og høyt blodtrykk er de største årsakene. Høy puls er ikke et symptom. Anonymkode: 88263...761
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå