Honningmor Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Auuuu:( Har vært så forferdelig forstoppet den siste måneden. INGENTING hjelper. Spiser små måltider med grove knekkebrød/grovt brød. Tar lactulose til hvert måltid, tar 2-3 svisker iløpet av dagen, og drikker mye vann. Holder meg unna mat som kan føre til treg mage, og prøver å spise litt frukt og en del grønt hver dag. Det enste jeg ikke kan gjøre er fysisk aktivitet pga kraftig bekkenløsning. Hva f.. kan jeg gjøre i tillegg til alt dette? Har holdt på med nøye overvåking av matinntaket i over en uke. Burde ha hjulpet litt til nå
kflu Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Off.. var masse forstoppet under svangerskapet jeg også! Eneste som hjalp meg var Microlax!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 Kan du gjøre litt knebøy og yoga? Finner sikkert gravid yoga på YouTube. Mange stillinger som kan hjelpe mot forstoppelse.. For meg hjalp det å massere magen litt, man kjenner jo ofte hvor avføringen ligger Anonymkode: 11466...08c
Vera Vinge Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 Nå spør jeg kanskje litt dumt, men er det ingenting du kan gjøre av fysisk aktivitet likevel? Svømming, sykling? Jeg merker at magen stopper opp med en gang jeg ikke beveger meg på noen dager, uansett hvor mye annet lurt jeg gjør. Tar du jern, forresten? Noen jerntabletter kan jo gi mer forstoppelse også, så da kan man prøve en annen type.
pandatjej Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 Har du prøvd å spise linfrø? 1-2 spiseskjeer per dag svelges ned med vann. Dersom du forsøker dette er det viktig å drikke masse vann i tillegg, ellers har det motsatt effekt. Hadde selv ingen effekt av svisker, men linfrø virket i alle tre svangerskapene mine.
Honningmor Skrevet 8. mars 2018 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2018 Takk for svar Når det gjelder lett fysisk aktivitet som yoga og svømming så har jeg gjort mange forsøk. Dessverre ble det noen svært smertefulle erfaringer, så det må jeg bare droppe. Humper rundt på krykker til daglig pga bekkenet :/ Jeg tar ingen jerntilskudd da jeg vet av erfaring at dette er som å lokke på en forstoppelse! Jeg får daglig magemassasje av mannen (stakkars fyr), og må alltid bruke mikrolax hvis det først skal ut en liten ert.. Er på grensen nå til å slutte å spise, men det er jo en fryktelig dårlig idé mtp baby.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 Jeg tar DulcoSoft hver dag. Det mykgjør avføringen. Jeg var ikke på do på 10 dager før jeg begynte med det, og det føltes som en fødsel å bæsje når det endelig kom ut. Masse blod også, for det ble så mye rifter og vondt å sitte i noen dager etterpå. Jeg tok oppstartsdose med DulcoSoft 3-4 dager før jeg kom meg på do, og etter det har jeg tatt 10 ml hver morgen. Nå får jeg kommet meg på do nesten hver dag og det er myk avføring i stedenfor en murstein. Før dette brukte jeg avføringstabletter eller klyster når jeg ble desperat, og det er ikke bra å ta for mye/ofte, så derfor jeg gikk over til DulcoSoft. Anonymkode: 55f67...b49
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #8 Skrevet 8. mars 2018 Sterk kaffi flere svisker biola kiwi gjerne disse i ulike kombinasjoner. Svisker og kaffi ble for meg for mye av det gode 🙈 Anonymkode: 18258...215
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #9 Skrevet 8. mars 2018 Linfrø! Og masse Kiwi! Anonymkode: 3f1c8...dad
isbjørnungen Skrevet 8. mars 2018 #10 Skrevet 8. mars 2018 Hvis du skal prøve linfrø synes jeg det funker best å la dem stå i kokt vann over natten, da kommer slimet frem, litt ekkelt, men blande med yoghurt hjelper🙈 evt langtidskokt havregrøt med linfrø oppi. Yoghurt hjalp og. Evt kan du snakke med fastlege, kan hende du skulle prøvd annen medisin, feks Movicol (mener å huske at den er trygg for gravide). For min del er det viktig å haste til toalettet så snart jeg kjenner trang, hvis jeg utsetter det kan du banne på at alt stopper opp.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #11 Skrevet 8. mars 2018 Lactulose funker for meg. Tar 30ml daglig etter anbefaling fra lege 👍🏻 Anonymkode: 61d1e...528
luinne Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 På 8.3.2018 den 10.38, Honningmor skrev: Auuuu:( Har vært så forferdelig forstoppet den siste måneden. INGENTING hjelper. Spiser små måltider med grove knekkebrød/grovt brød. Tar lactulose til hvert måltid, tar 2-3 svisker iløpet av dagen, og drikker mye vann. Holder meg unna mat som kan føre til treg mage, og prøver å spise litt frukt og en del grønt hver dag. Det enste jeg ikke kan gjøre er fysisk aktivitet pga kraftig bekkenløsning. Hva f.. kan jeg gjøre i tillegg til alt dette? Har holdt på med nøye overvåking av matinntaket i over en uke. Burde ha hjulpet litt til nå For min del hjalp det veldig å spise en kiwi hver morgen. Nå i uke 30 fungerer dette fortsatt, men har lagt til et glass biola eller sjokomelk som også hjelper til slik at jeg får gjort det som trengs på do. Fikk tips av jordmor om å spise godt moden banan, men synes kiwi fungerer bedre. På en vanlig dag tar jeg en kiwi og nesten før jeg har spist den ferdig må jeg forte meg på do. Kjempedigg å få tømt seg før jobb! Beklager om noen syntes dette ble for detaljert. Men det er nå en tråd om forstoppelse så da får det bare være
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå