AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #1 Skrevet 8. mars 2018 Hei! Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg litt. Sønnen min på 8 år er henvist kjeveortoped og skal ha regulering. Jeg blir ikke klok på om det er samme hvilke jeg velger eller om det er store prisforskjeller. HELFO skal dekke 70% eller noe etter hva jeg forsto. Kan jeg velge hvem som helst? Er alle liksom privatpraktiserende? Anonymkode: a11c3...6f9
Gjest Bøff Eløff Skrevet 8. mars 2018 #2 Skrevet 8. mars 2018 Ja, men det kan variere bittelitt i pris likevel. Noen kjeveortopeden tar mer i timen en hva helfo dekker. Jeg ville sjekket opp både ryktet og pris, og så tatt den beste og billigste.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #3 Skrevet 8. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg litt. Sønnen min på 8 år er henvist kjeveortoped og skal ha regulering. Jeg blir ikke klok på om det er samme hvilke jeg velger eller om det er store prisforskjeller. HELFO skal dekke 70% eller noe etter hva jeg forsto. Kan jeg velge hvem som helst? Er alle liksom privatpraktiserende? Anonymkode: a11c3...6f9 Vi fikk en liste fra tannlegen (den kommunale/skoletannlegen) som henviste, over alle som kunne velges. Så spurte vi vår egen tannlege som vi liker og og har tillit til om hun kunne anbefale noen fra lista som hun visste var flink med barn. Hun forklarte også gangen i det. Anonymkode: 8f176...0bc
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 Mest redd for å sitte med en regning på 15.000kr jeg. Alenemor og student. Blir ikke så veldig klok på hvem som er rimelige og ikke, finner så lite informasjon på nettet. Anonymkode: a11c3...6f9
Gjest Bøff Eløff Skrevet 8. mars 2018 #5 Skrevet 8. mars 2018 (endret) Du får ikke hele regningen i en smell, de deler heldigvis opp. Men at du må ut med den prisen er ikke usannsynlig. Vi har betalt rundt 8000 med 100% dekning. Hver regning har vært på ca 1300,- Endret 8. mars 2018 av Bøff Eløff
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #6 Skrevet 8. mars 2018 Økonomisk er det så og si det samme hvem du velger. Alle kjeveortopeder er private. Spør på første time om dere kan gjøre en nedbetalingsplan, dere finner nok en løsning på det:) Anonymkode: 7a224...cbf
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #7 Skrevet 8. mars 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Vi fikk en liste fra tannlegen (den kommunale/skoletannlegen) Skoletannlegene forsvant for 70 til 30 år siden. Fylket driver nå de offentlige tannklinikkene. Anonymkode: 70804...326
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå