Gå til innhold

Uoppdragne barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På tide å få skikk og bruk inn som eget fag i skolen både for foreldre og elever. Jeg følger 1. klassingen min til skolen og ser daglig ufyselig oppførsel. Det er guttene som er verst på hennes trinn. Søppel kastes rundt, putter andres eiendeler i do, viser fingeren til både lærere og elever, roper "jævla drittsekk", "mother-fucking bitch" og lignende til hverandre, sloss med hverandre når de skal stille opp i rekke (selv med lærer til stede) kliner avføring utover toalett og garderobe, utfører hærverk på skolens eiendom, ødelegger andres tegninger og oppgaver, unnlater å gå inn når klokka ringer osv. Snakker jeg til dem, får jeg høre at "jeg bryr meg ikke", du er ikke lærer så du bestemmer ikke over meg". Jeg sier selfølgelig i fra til disse englebarna selv når ingen av de ansatte er i nærheten. 

Trenger jeg å si at jeg gleder meg til ungdomsskolen? Der blir elever banket opp mens de blir filmet og filmen blir spredt på sosiale medier, elever blir drapstruet, truet til å gi fra seg penger og annen eiendom. På fritiden reker enkelte ungdommer rundt og terroriserer folk i området ved å ringe på dører, banke på vinduer og kikke inn, kaster egg og annet griseri. Sykler og sparkesykler stjeles slik at de har et fremkomstmiddel til neste sted der de bare slenger det fra seg for så å stjele mer fordi de ikke gidder å gå.

Og så lurer man på hvorfor fødselstallene synker? Hvem vil sette barn inn i en slik verden? Jeg anger på at jeg fikk barn. Ikke på selve barnet, men for at hun må vokse opp i dette. Nå står det ikke akkurat bedre til i resten av verden heller. 

Anonymkode: f3187...e46

Ka i all verdens skole går barnet ditt på?? 😱😱

Anonymkode: 801b1...4d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ka i all verdens skole går barnet ditt på?? 😱😱

Anonymkode: 801b1...4d4

Det er en god skole, men det er tydeligvis en del av elevene som ikke kan oppføre seg. Tror det er det verste kullet som har startet på skolen og jeg utelukker ikke at forekomsten av diverse diagnoser på hennes trinn kan være høyere enn gjennomsnittet. Hendelsene jeg har skrevet om skjer heldigvis ikke hver dag. Det er stort sett dytting, knuffing, roping og skriking samt unnlate å gå inn når klokka ringer som jeg ser flere ganger i uka. 

Anonymkode: f3187...e46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Katten.2.0 skrev:

bad+grades.jpg

Huff... Selv om dette er satt veldig på spissen så er det faktisk sånn det er. 

Jeg er pedagogisk leder i barnehage, og opplever at mange foreldre strever med oppdragelsen av barna sine, mangler grenser og lar dem oppføre seg som de vil. Og når barna viser problematisk adferd i barnehagen, så legges all skyld på barnehagen, uten tanke på egen tilkortkommenhet. Trist. 

Anonymkode: 3c108...485

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg vokste opp på en tid da lærere og foreldre kunne gi barn ris og ørefiker slik at vi barn lærte å oppføre oss ordentlig! 

Anonymkode: a2c44...c07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være det at foreldre har lite tid og overskudd til barna sine? Dårlig samvittighet og stress om gjør at de unngår konflikter og forsøker å være venn med barna? 

En pedagogisk retning som er utydelig der foreldre ofte blir fortalt hva de ikke lenger skal gjøre, mens løsningene er mer komplekse og situasjonsavhengig enn tidligere? En pedagogikk hvis brukt riktig kan gi kompetente barn med god selvfølelse, men som krever et stort engasjement fra foreldrene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Foreldrene er problemet. De klarer ikke sette grenser, og burde derfor heller aldri fått barn. Alle de i oppdragne 💩ungene du ser burde vært tørkede lakenflekker, ikke Norges fremtid

Anonymkode: 7df81...32c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.3.2018 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg har nettopp begynt å jobbe i skole, og er skikkelig sjokkert over hvordan enkelte barn (veldig mange), svarer voksne! Det går bra i de klassene jeg jobber mye, der barna kjenner meg, men barn jeg møter ute i friminuttene eller hvis jeg stepper inn i ukjente klasser, er ubeskrivelig frekke! Og det er ikke bare meg, voksne og erfarne lærere kvier seg faktisk for å snakke til barn ute, fordi det er mer regelen enn unntaket at: 

- Barna (helt ned i førsteklasse) snur ryggen til bare går uten å svare

- Overser/fortsetter med det de gjør uten å respondere 

- Svarer "det driter jeg i", "slutt å bry deg" eller "kom deg vekk" osv. 

- Får regelrett raserianfall, slår, sparker, skriker osv. (dette er heldigvis ikke fullt så vanlig, som de over). 

Ps: jeg vet at barn ofte tester grenser mot en ung nyutdannet lærer/assistent, men dette gjelder altså ikke bare meg og mye oppførsel er LANGT forbi litt testing av grenser..... Synes det er rart at det skal være nødvendig å "sette seg i respekt" eller ha et forhold til barna for at de skal ta enkle beskjeder. 

Er det bare meg?? Hvorfor har det blitt sånn?? 

Anonymkode: dbe6a...d88

Tja si det, såkalt fri oppdragelse, foreldre som gir f, foreldre som selvrealiserer seg og lar unga holde på som de vil, osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jaggu finnes det mye ufyselige lærere også som ødøegger for elevene.

Anonymkode: face7...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange slappe lærere som ikke tar tak i problemer. Urokråkene i kølassene til barna mine får holde på fritt. Det er ingen konsekvenser! En av dem har tagget på skolen. Alle vet hvem det er, han er blitt observert på kveldstid. Men ingenting skjer med tagginga.

Da jeg gikk på barneskole var det også noen som prøvde seg med herverk og slikt. De måtte pent gå til vaktmesteren, hente bøtte o såpe, og skure og reparere, midt i skolegården. Eller vaske bilene på parkeringsplassen som de hadde griset til. Det var ikke noe stas for de tøffe guttene, så det ble ikke så mange flere ganger. UANSETT om et barn har adhd eller andre diagnoser, må det komme konsekvenser, også på skolen. Ikke bare hjemme. Ikke bare for det barnets skyld, men for alle de andre barna som står rundt, som ser med skrekk og gru at det ikke er bare å grise/tagge og slippe unna med det.

Anonymkode: bd5c6...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...