Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å spotte litt brunt på mandagen, og det har siden plukket seg litt opp og økt i mengde, det er nå også litt ferskt iblandet. 
Jeg var helt sikker på at det var en begynnende spontanabort, men når vi kom til tidlig ultralyd i dag viste den en fin liten bønne med bankende hjerte som målte 7+2 (jeg er ifølge menstermin 7+6 i dag).

Jordmor kunne ikke se hvor blødningen kom fra men mente alt så fint ut. 
Men jeg blør jo fortsatt da, og det er mer rødt nå enn tidligere i dag. Selv om vi så liv i dag blir jeg veldig usikker, klarer liksom ikke se for meg at dette kommer til å ende bra.

Har noen andre opplevd slike blødninger og at det har gått bra?

Anonymkode: c178c...45a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp :) Fra ca uke 6 eller der om kring, til uke 13. Fødte ei frisk og fin jente i desember :)

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jepp :) Fra ca uke 6 eller der om kring, til uke 13. Fødte ei frisk og fin jente i desember :)

Var det konstant blødning eller var det opphold innimellom? Friskt blod eller brunt?

Takk for svar :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det konstant blødning eller var det opphold innimellom? Friskt blod eller brunt?

Takk for svar :)

Konstant, frisk blødning. Måtte tidvis bruke bind :)

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, Sinsiew skrev:

Konstant, frisk blødning. Måtte tidvis bruke bind :)

Fant de ut hva årsaken var hos deg?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant de ut hva årsaken var hos deg?

Nei :P Slo meg bare til ro med at det var lett blødende slimhinner eller noe, for mormunnen var lukket og fin, og ingen tegn til blødning i livmor. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å spotte litt brunt på mandagen, og det har siden plukket seg litt opp og økt i mengde, det er nå også litt ferskt iblandet. 
Jeg var helt sikker på at det var en begynnende spontanabort, men når vi kom til tidlig ultralyd i dag viste den en fin liten bønne med bankende hjerte som målte 7+2 (jeg er ifølge menstermin 7+6 i dag).

Jordmor kunne ikke se hvor blødningen kom fra men mente alt så fint ut. 
Men jeg blør jo fortsatt da, og det er mer rødt nå enn tidligere i dag. Selv om vi så liv i dag blir jeg veldig usikker, klarer liksom ikke se for meg at dette kommer til å ende bra.

Har noen andre opplevd slike blødninger og at det har gått bra?

Hvordan går det med deg TS?☺

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Sinsiew skrev:

Nei :P Slo meg bare til ro med at det var lett blødende slimhinner eller noe, for mormunnen var lukket og fin, og ingen tegn til blødning i livmor. 

Jeg angrer veldig på at jeg ikke spesifikt spurte ang mormunnen, der og da gikk jeg ut ifra at hun ville nevnt det hvis den så ut som den hadde åpning. Men det er jo typisk at man går å kverner på slike ting i etterkant.

4 timer siden, Ayesh skrev:

Hvordan går det med deg TS?☺

Takk som spør, det går vel så som så men er mest friskt blod nå så er om mulig enda mer negativ enn i går. 
Jeg har jo hele veien kjent litt smerter også av og på, men det kan like greit bare være murringene, og de er i grunn ikke verre enn de har vært. Jeg må jo bare vente å se, men er så tungt å ikke vite :/

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg angrer veldig på at jeg ikke spesifikt spurte ang mormunnen, der og da gikk jeg ut ifra at hun ville nevnt det hvis den så ut som den hadde åpning. Men det er jo typisk at man går å kverner på slike ting i etterkant.

Takk som spør, det går vel så som så men er mest friskt blod nå så er om mulig enda mer negativ enn i går. 
Jeg har jo hele veien kjent litt smerter også av og på, men det kan like greit bare være murringene, og de er i grunn ikke verre enn de har vært. Jeg må jo bare vente å se, men er så tungt å ikke vite :/

Ufff kan forstå problemet ditt. Ønsker deg lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner følelsen, den er utrolig vond. Jeg har i dag to helt fine og friske barn til tross for at jeg blødde i hvert av svangerskapene. Rundt uke 4-8 kunne jeg blø bare jeg gikk med tempo. Skulle virkelig ingenting til - men likevel, to fine barn! :) 

Anonymkode: 8201a...b49

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg har blødd mye de siste ukene. Begynte i uke 7, når er jeg i uke 13. Det viste seg at det er en lomme med blod som har forårsaket denne blødningen. Kanskje det er det som er grunnen?  Har du vondt i magen? Når kommer blødningen ? Anbefaler å avstå fra sex enn så lenge.

Jeg blødde frisk blod til og begynne med, nå stopper jeg brunt daglig. 

Endret av Gakkepus
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner følelsen, den er utrolig vond. Jeg har i dag to helt fine og friske barn til tross for at jeg blødde i hvert av svangerskapene. Rundt uke 4-8 kunne jeg blø bare jeg gikk med tempo. Skulle virkelig ingenting til - men likevel, to fine barn! :) 

Anonymkode: 8201a...b49

Det er oppløftende å høre! Jeg blødde litt en uke i starten også, fra noen dager før positiv test, men da var det bare brunt. Har en ettåring hjemme også, så blir jo mye bæring og løfting, får håpe det er så uskyldig.

16 minutter siden, Gakkepus skrev:

Jeg har blødd mye de siste ukene. Begynte i uke 7, når er jeg i uke 13. Det viste seg at det er en lomme med blod som har forårsaket denne blødningen. Kanskje det er det som er grunnen?  Har du vondt i magen? Når kommer blødningen ? Anbefaler å avstå fra sex enn så lenge.

Jeg blødde frisk blod til og begynne med, nå stopper jeg brunt daglig. 

Jordmoren klarte ikke se noe oppsamling med blod i går på ultralyden, og det startet med brunt hos meg som har blitt til hovedsaklig friskt nå. Har tidvis litt vondt i magen ja, men ikke noe verre enn murringene jeg har hatt hele tiden. Det er så og si kontstant, har ikke hatt noen særlige opphold siden det startet på mandagen, men er nok verst tidlig på dagen og blir litt mindre utover dagen.

Skrevet

Jeg blødde også fra rundt uke 8 til ca uke 12, avogpå, alt etter hva jeg gjorde. Brunt så friskere farge, mye murringer. I starten var jeg også sikker på at det var en abort på gang, men fikk se en liten bamsemums med slående hjerte i uke 9 og igjen i uke 13. Mistet ingen av graviditetssymptomene. Hos meg var det skjøre slimhinner. Nå er jeg i uke 17+6, og fikk høre ett bankende hjerte i forrigår hos jordmor! 

Vet det er lettere sagt enn gjort (var dritbekymret selv), men prøv å ta det med ro, hjelper dessverre ikke å bekymre seg. Prøv å lev så normalt som mulig, holdt deg opptatt og tenk minst mulig over det.. stress er hverken bra for deg eller mini.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er oppløftende å høre! Jeg blødde litt en uke i starten også, fra noen dager før positiv test, men da var det bare brunt. Har en ettåring hjemme også, så blir jo mye bæring og løfting, får håpe det er så uskyldig.

Jordmoren klarte ikke se noe oppsamling med blod i går på ultralyden, og det startet med brunt hos meg som har blitt til hovedsaklig friskt nå. Har tidvis litt vondt i magen ja, men ikke noe verre enn murringene jeg har hatt hele tiden. Det er så og si kontstant, har ikke hatt noen særlige opphold siden det startet på mandagen, men er nok verst tidlig på dagen og blir litt mindre utover dagen.

Det er ikke alltid de klarer å se det med en gang. Ingen klarte å se der før det nådde 5 cm, men det et forskjellig. Det at du har murringer er noe jeg reagerer på. Hadde bedt om noe som kan forhindre at livmoren kramper. 

Det at det er mer på dagen er nok vanlig. Det har samlet seg hele natta. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Gia_ skrev:

Jeg blødde også fra rundt uke 8 til ca uke 12, avogpå, alt etter hva jeg gjorde. Brunt så friskere farge, mye murringer. I starten var jeg også sikker på at det var en abort på gang, men fikk se en liten bamsemums med slående hjerte i uke 9 og igjen i uke 13. Mistet ingen av graviditetssymptomene. Hos meg var det skjøre slimhinner. Nå er jeg i uke 17+6, og fikk høre ett bankende hjerte i forrigår hos jordmor! 

Vet det er lettere sagt enn gjort (var dritbekymret selv), men prøv å ta det med ro, hjelper dessverre ikke å bekymre seg. Prøv å lev så normalt som mulig, holdt deg opptatt og tenk minst mulig over det.. stress er hverken bra for deg eller mini.

Dette høres jo ikke helt ulikt ut hva jeg har opplevd. Foreløpig er det konstant da, har vært frisk blødning i hele dag.
Har fortsatt graviditetssymptomer da, men det gjør med nervøs at det har blitt verre og ikke viser tegn til å stoppe.

Det er ikke lett å skulle slappe av nei, klarer liksom ikke unngå å tenke på det.

7 timer siden, Gakkepus skrev:

Det er ikke alltid de klarer å se det med en gang. Ingen klarte å se der før det nådde 5 cm, men det et forskjellig. Det at du har murringer er noe jeg reagerer på. Hadde bedt om noe som kan forhindre at livmoren kramper. 

Det at det er mer på dagen er nok vanlig. Det har samlet seg hele natta. 

Murringene bekymrer meg ikke veldig, det har jeg hatt helt siden uke 4 og hadde det godt ut i 2 trimester i forrige svangerskap. Må bare se an om de endrer seg og blir unormalt sterke.

Jordmor sa jeg skulle komme tilbake i neste uke hvis blødningen vedvarte slik at vi kan sjekke på nytt. Skal også til fastlegen i morgen, så får snakke litt med han om det da :) 

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å skrive en liten oppdatering, jeg er selv en kronisk googler av ymse svangerskapsplager, synes alltid det er like kjipt å finne tråder som virker relevant til min situasjon, bare for å lese ferdig og finne ut at man aldri får vite om det endte bra eller dårlig.

Blødningen tok seg opp i går kveld sammen med murringene, og jeg var sikker på at jeg ble å spontanabortere iløpet av natten.
Det skjedde ikke, men våknet i morges med veldig øm mage og en fortsatt rikelig blødning.
Forklarte til fastlegen som var enig i at det mest sannsynlig var starten på en SA ut i fra det jeg fortalte, ga meg henvisning til gyn for å sjekke om noe måtte gjøres. Fikk heldigvis time der et par timer senere.

På UL fant han en levende liten bønne med gode hjerteslag som målte perfekt. Han så også årsaken til blødningen min, nemlig en lavtliggende morkake der kanten lå litt over mormunnen.
Han sa at magesmertene jeg opplevde kom av dette, blødningen irriterte livmoren og det kom nok til å føles veldig ut som en mens. Han presiserte at det fortsatt er tidlig og at man ikke har noen garantier, men at denne blødningen ikke var noen abortblødning og at alt så fint ut.
Jeg skal heldigvis tilbake om en uke for å sjekke status, krysser ihvertfall fingrene for at blødningen stopper opp snart :) 

Takk for alle svar!

TS

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Håper det går veien for deg! Det kan jo høres sånn ut 😊

Anonymkode: 5e5cb...23a

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, jeg blødde ca 1 døgn med friskt blod rundt uke 7. Gikk veldig bra det 😊 Var på UL jeg også ifm dette, husker ikke om de fant årsak, men gikk jo veldig bra. Frisk 6-åring i dag 😊

Anonymkode: a9e7f...ab9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...