Gjest Mette M Skrevet 15. februar 2005 #1 Del Skrevet 15. februar 2005 Hei! Add Persona Noen som kjenner til dette rekruteringsbyrået? Var ute å spiste i helgen med en stor vennindegjeng, hvor det viste seg at 5 av disse som ikke kjente hverandre fra før hadde vært i kontakt med de og hadde kun dårlige erfaringer. Add Persona var umulig å komme i kontakt med, stiller ikke opp til riktig tid, ringer kveldstid etc. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg selv skal henvende meg til noen folk innenfor rekrutering nå, og prøver å unngå slike useriøse byråer. Noen som har gode, dårlige erfaringer? Mette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #2 Del Skrevet 15. februar 2005 Gulp :o Ble redd et øyeblikk jeg. Trodde det var disse jeg skulle til i morgen men det var det heldigvis ikke! Godt å vite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. februar 2005 #3 Del Skrevet 15. februar 2005 Jeg ville prøvd meg hos noen av de mindre. Manpower og likesinnede har blitt for store. Den personlige kompetansen er fraværende. add persona er jeg godt kjent med og kan skrive under på omtalen. Proffice er nokså ok. Søk litt rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2005 #4 Del Skrevet 16. februar 2005 Manpower synes jeg er bra :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. februar 2005 #5 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg synes faktisk at ingen av byråene er bra. Jeg har prøvd de fleste før jeg ble uteksaminert og søkte både deltids-og fulltidsjobber. Grunnen til at jeg ikke er fornøyd i det hele tatt er følgende: - Byråene mangler totalt en kontakt med kundegruppen sin (meg) - De tar ikke initiativ men legger alt i armene på brukerne - De stenger for all kommunikasjon via telefon og mail. Dukker en opp personlig i resepsjonen sier de bare at man må bruke internett - Det er vanskelig å få en avtale med dem via telefonen - Når man først kommer i snakk med en person er de enten late, passive, lite arbeidsvillige, deprimerende, snevre eller håpløse og tilbyr en høyt utdannet 1-dags jobb som smaksprøve-assistent på et supermarked Det er ydmykende go nedverdigende å være hos slike og det er kun en nødløsning. Uansett hjelper de en ikke, de er bare til pest og plage. Det beste rådet jeg kan gi alle arbeidssøkende er å jobbe for å finne en jobb selv: let på nettet, skriv søknader, send CV'er, dra på intervjuer, tål alle avslagene og vent på drømmejobben. Den kommer. Drit i byråene. De driter i deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #6 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg jobber gjennom byrå nå og ser mange fordeler med det, selv om jeg har dårlig betalt. Har en månedskontrakter og da kan jeg mye raskere skifte jobb hvis jeg vil eller får tilbud om et annet mer spennende oppdrag eller fast jobb. Dette er adecco. Men jeg har veldig god kontakt med Top Temp. Ikke så god med Adecco som jeg faktisk jobber for. Flere ganger pr uke, prater jeg eller mailer med ei som jobber der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunn Britt Skrevet 17. februar 2005 #7 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg kunne ikke være mer enig! De byråene jeg har vært i kontakt med er på ingen måte interessert i å hjelpe deg. Deres stillinger er vel så mye salg som en annen salgs-stilling, og de driter i det bare de når kvoten sin selv. add persona er søppledårlige, og et av de siste, om ikke dèt siste jeg ville anbefalle! Slik søppel trenger vi ikke hjelp fra! Gunn Britt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #8 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg jobber gjennom byrå nå og ser mange fordeler med det, selv om jeg har dårlig betalt. Har en månedskontrakter og da kan jeg mye raskere skifte jobb hvis jeg vil eller får tilbud om et annet mer spennende oppdrag eller fast jobb. Dette er adecco. Men jeg har veldig god kontakt med Top Temp. Ikke så god med Adecco som jeg faktisk jobber for. Flere ganger pr uke, prater jeg eller mailer med ei som jobber der. Addecco er ikke helt gode i kvaliteten på sien ansatte. Mange av dem eier ikke antenner i forhold til testene de leverer ut til sine nye arbeidssøkere. Jeg har gitt dem opp for lenge siden. Hvis jeg skal si noe positivt om noen personer i slike byråer må det være en hyggelig og flink jente i Top Temp. Hun gjorde faglig og mennesklig inntrykk på meg og jeg glemmer det aldri (alle de andre var jo helt bedritne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #9 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg jobber gjennom byrå nå og ser mange fordeler med det, selv om jeg har dårlig betalt. Har en månedskontrakter og da kan jeg mye raskere skifte jobb hvis jeg vil eller får tilbud om et annet mer spennende oppdrag eller fast jobb. Dette er adecco. Men jeg har veldig god kontakt med Top Temp. Ikke så god med Adecco som jeg faktisk jobber for. Flere ganger pr uke, prater jeg eller mailer med ei som jobber der. Addecco er ikke helt gode i kvaliteten på sien ansatte. Mange av dem eier ikke antenner i forhold til testene de leverer ut til sine nye arbeidssøkere. Jeg har gitt dem opp for lenge siden. Hvis jeg skal si noe positivt om noen personer i slike byråer må det være en hyggelig og flink jente (Rie) i Top Temp. Hun gjorde faglig og mennesklig inntrykk på meg og jeg glemmer det aldri (alle de andre var jo helt bedritne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå