Gjest Verv Skrevet 8. mars 2018 #21 Skrevet 8. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men å bo hos mamma i 3 år, når du er i 40 årene, og har 2 barn. Leiligheter her får man til under 2 mill, med 2-3 soverom. Jeg bare fatter det ikke. Jeg bor selv i bolig til 3 mill, som jeg har lite lån på. Anonymkode: 561a7...fa3 Relasjonen til ekskona hans, må da, ha vært mer, mor- sønn relasjon.. Får inntrykk av en lite ressursterk og voksen, mann. Løøp.
ElinX0Xpoliti Skrevet 8. mars 2018 #22 Skrevet 8. mars 2018 Forstår folk her at en del menn som blir skilt har ikke råd til kjøpe leilighet? Andre kvinner har de pengene og huset som mannen hadde i disse tilfellene, menn som har bod hele livet hjemme er helt annen sak og langt mer marginalt. Dette er ikke et morsomt tema dette er et meget trist tema faktisk, jeg syns personlig at man bør ha mer sympati for menn som faller ut av samfunnet. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #23 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev: Forstår folk her at en del menn som blir skilt har ikke råd til kjøpe leilighet? Andre kvinner har de pengene og huset som mannen hadde i disse tilfellene, menn som har bod hele livet hjemme er helt annen sak og langt mer marginalt. Dette er ikke et morsomt tema dette er et meget trist tema faktisk, jeg syns personlig at man bør ha mer sympati for menn som faller ut av samfunnet. Noen av oss forstår det fordi det er veldig enkelt å forstå med de boligprisene som har være/er de siste 8-9 årene. Folk (både kvinner og menn) som har ganske vanlige jobber, blir skilt, ektefellen overtar tidligere bolig, den andre kjøper kanskje et prospekt som skal være ferdig om ett år. Hva gjør den som enå ikke har ny bolig å flytte inn i? Leier en bolig til 10 tusen/mnd, eller er det mulig å leie rimelig hos foreldrene mens byggeprosjektet går? I sånne situasjoner er det bare de som har et dårlig forhold til egne foreldre som leier. Andre må spare seg opp mer egenkapital enn den summen de ble kjøpt ut med. Husk også at har de felles barn så ønsker den som ble kjøpt ut å bosette seg i samme distrikt (skolekrets, nabolag) av hensyn til barnas hverdag. Så 'ja' her har du et poeng. Et godt et også. Anonymkode: ff15c...82f
herzeleid Skrevet 9. mars 2018 #24 Skrevet 9. mars 2018 Tviler på at det er særlig vanlig for menn i den aldersgruppen, men jeg får også inntrykk av at menn i den aktuelle aldersgruppen som har ting på stell, er noenlunde attraktive og oppegående, generelt er temmelig etterspurt, og det kan kanskje være mye av grunnen til at TS ender opp med å "date" menn som ikke faller helt inn under ovennevnte kriterier? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #25 Skrevet 9. mars 2018 Jeg må si at jeg ikke forstår det helt. Skilt meg, fikk nesten ikke noe ved oppgjør da boligen vi hadde var godt belånt. Han ble sittende med den mens det var jeg som flyttet ut. Nå leier jeg. Kan de ikke leie heller? Altså det hadde aldri slått meg å flytte inn til mor. Never! Da er har jeg ikke råd til å leie engang... Anonymkode: cc833...1de 1
Xcase33 Skrevet 9. mars 2018 #26 Skrevet 9. mars 2018 On 7.3.2018 at 11:44 AM, AnonymBruker said: Jeg er singel kvinne på 39 år, og holder på med nettdating. De 4 siste mennene, som praten gikk veldig fint med. Så kom det fram at, de alle bor hos mor. En av de bodde i utleieleilighet hos mor, hakket bedre enn de andre. Alder på mennene er fra 33 år til 46 år. 2 av de hadde samlivsbrudd som årsak, problemet er bare at det var ca 3 år siden. Da burde de da virkelig klare å finne eget sted. En av de fordi han var ufør, og en fordi han helt nylig hadde flyttet fra nord til sør, og leter aktivt etter leilighet. Så den mest aksepterte grunnen. Er det bare jeg som har uflaks, eller bor flere voksne menn, hjemme hos mamma nå. Selv eier jeg min egen bolig, og har vært på boligmarkedet i mange år. Jeg har bodd for meg selv siden jeg var 18 år, og kunne ikke forestille meg å bo hos foreldrene mine i voksen alder. Anonymkode: 561a7...fa3 Nå er det mange flere single menn enn kvinner i dette landet i din aldergruppe ..så noen i den kategorien finnes selvsagt. Hvis du ønsker å finne velstående single menn, så burde ikke det være et problem heller. Er da mange i den situasjonen som både er gjeldfrie på 1,2 eller 3 boliger\leiligheter. Ser ikke helt problemet for deg?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #27 Skrevet 9. mars 2018 Men i all verden da, hva er galt med å bo hos moren sin? Grunnen til at dere finner det så frastøtende, er sikkert at tilfellene dere assosierer til er typiske sjeleløse, norske menn som verken har humor, lidenskap eller fantasi. Andre steder i Europa står det respekt av en mann som vet å ta seg av sin mor, og som attpåtil har et godt forhold til henne, men problemet er rett og slett den tafatte, totalt uromantiske A4-nordmannen. Dette er et kulturproblem, og ikke et problem som handler om at det er prinsipielt galt å bo hos sin mor. Jeg er, når jeg er med på assosiasjonene deres, for øvrig helt med på tanken. Anonymkode: e57a1...38e
Gjest O.G. Skrevet 10. mars 2018 #28 Skrevet 10. mars 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Men i all verden da, hva er galt med å bo hos moren sin? Grunnen til at dere finner det så frastøtende, er sikkert at tilfellene dere assosierer til er typiske sjeleløse, norske menn som verken har humor, lidenskap eller fantasi. Andre steder i Europa står det respekt av en mann som vet å ta seg av sin mor, og som attpåtil har et godt forhold til henne, men problemet er rett og slett den tafatte, totalt uromantiske A4-nordmannen. Dette er et kulturproblem, og ikke et problem som handler om at det er prinsipielt galt å bo hos sin mor. Jeg er, når jeg er med på assosiasjonene deres, for øvrig helt med på tanken. Anonymkode: e57a1...38e Fordi han snylter på en kvinne istedet for å leve eiga liv, og så tror han at han skal få flytte inn hos en, bli oppvartet og snylte enda mer. for ikke å snakke om at det å besøke ham blir vanskelig pga manglende privatliv.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #29 Skrevet 10. mars 2018 Dame på 40, bor hjemme, min store hemmelighet her i livet, det ser dere av alle lusne fordommer her inne. Høy utdannelse, er ressursterk men pga tragiske traumatiserende uforskyldte livshendelser har det blitt slik. Dere vet ikke HVORFOR, og det er ikke alltid vedkommens feil, dere er for opptatt tll å dømme enn å inse at dere kanskje bare har vært heldigere. Mitt teller mer enn at jeg måtte flytte hjem, så får dere ha fordommer. Anonymkode: 14e60...e11 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå