AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 Jeg er singel kvinne på 39 år, og holder på med nettdating. De 4 siste mennene, som praten gikk veldig fint med. Så kom det fram at, de alle bor hos mor. En av de bodde i utleieleilighet hos mor, hakket bedre enn de andre. Alder på mennene er fra 33 år til 46 år. 2 av de hadde samlivsbrudd som årsak, problemet er bare at det var ca 3 år siden. Da burde de da virkelig klare å finne eget sted. En av de fordi han var ufør, og en fordi han helt nylig hadde flyttet fra nord til sør, og leter aktivt etter leilighet. Så den mest aksepterte grunnen. Er det bare jeg som har uflaks, eller bor flere voksne menn, hjemme hos mamma nå. Selv eier jeg min egen bolig, og har vært på boligmarkedet i mange år. Jeg har bodd for meg selv siden jeg var 18 år, og kunne ikke forestille meg å bo hos foreldrene mine i voksen alder. Anonymkode: 561a7...fa3 6
Million Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 De ser vel ikke vitsen med å ha en "mellomstasjon" i egen leilighet når de er på jakt etter damer på datingmarkedet. De regner vel glatt med å klare og smiske seg til å flytte inn hos første dama de blir sammen med, dermed sparer de masse penger. 10
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 Jeg hadde løpt.... Anonymkode: 5ca0d...555 16
ElinX0Xpoliti Skrevet 7. mars 2018 #4 Skrevet 7. mars 2018 Bare for klarhet blant kvinner i 30-50 alderen, grunnen til at menn etter 30 bor hos mamma er fordi at andre kvinner har huset, bilen og eventuelt barna generelt sett etter skillemisse eller samo brud. Det er noen svært få menn som bor av egen fri vilje hos mamma av div grunner. Dette som jeg sier nå er ikke for å være slem eller ufin. On 11/12/2016 at 2:10 PM, ElinX0Xpoliti said: Råd til unge kvinner: 1. Du blir aldri mere attraktiv enn når du er 18-26 år, etter det så konkurrerer du med deg selv når du var ung. 2. Menn har standarder og krav også, spesielt når de blir eldre. 3. Menn har følelser også, og setter ikke pris på være valg 2 eller 3 heller. Eller bli brukt som en bank. 4. Får du barn og skal date igjen, så havner du lavt i køen iforhold til andre kvinner som ikke har barn Garantert. 5. Om du har venninner som har kronisk samliv problemer eller roter med 5 forskeigle typer samtidig, IKKE ta samlivs råd fra dem. Om kvinner ønsker en høy kvalitet mann, jobb, samme alder og god humør\ temperament så finner vi det 20 årene, beklager å måtte si dette menn er visuelle dyr og er trukket etter unge egg. Jeg har venninner som har sagt de ønsker ikke barn eller fast forhold, fester og reiser rund verden. Så bikker de over 30 år sitter der uten mann og unger og blir desperat, og livet blir bare surt. Og det er helt umulig å snake eller hinte til dem noe som helt uten at de prøver å rive av deg hode, hvis man snakker om dette. Faren min idet minste var meget god å gi råd til meg om sånne ting faktisk. 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #5 Skrevet 7. mars 2018 29 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev: Bare for klarhet blant kvinner i 30-50 alderen, grunnen til at menn etter 30 bor hos mamma er fordi at andre kvinner har huset, bilen og eventuelt barna generelt sett etter skillemisse eller samo brud. Det er noen svært få menn som bor av egen fri vilje hos mamma av div grunner. Dette som jeg sier nå er ikke for å være slem eller ufin. Jeg har selv vært gift, og blitt skilt. Og vi delte da det vi eide sammen, helt likt. Ingen av oss satt uten noe igjen, eller måtte flytte hjem. Og alle andre jeg kjenner som har blitt skilt og, så deler de da. Er ikke sånn at mannen ikke får noen ting. Men det andre du skriver, kan jeg vel være litt enig i. For da jeg var 30 år og nyskilt, så sto det menn i kø omtrent. Jeg ser og litt yngre ut enn hva jeg er. Men nå som jeg er 39, så føler jeg at det er utrolig vanskelig. For de virkelig bra mennene, de kan få seg yngre og bedre. Anonymkode: 561a7...fa3 3
ElinX0Xpoliti Skrevet 7. mars 2018 #6 Skrevet 7. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har selv vært gift, og blitt skilt. Og vi delte da det vi eide sammen, helt likt. Ingen av oss satt uten noe igjen, eller måtte flytte hjem. Og alle andre jeg kjenner som har blitt skilt og, så deler de da. Er ikke sånn at mannen ikke får noen ting. Men det andre du skriver, kan jeg vel være litt enig i. For da jeg var 30 år og nyskilt, så sto det menn i kø omtrent. Jeg ser og litt yngre ut enn hva jeg er. Men nå som jeg er 39, så føler jeg at det er utrolig vanskelig. For de virkelig bra mennene, de kan få seg yngre og bedre. Anonymkode: 561a7...fa3 Jeg sa ikke at alle menn som blir skilt, mister alt. Jeg sa at primær grunnen til at denne gruppe menn bor hos mamma er fordi at de mistet alt i skillemissmissen eller sambo brud. Om du ønsker statistikk over fordeling i skillemisse så kan jeg finne frem til det, men fra toppen av hode så får mor 85% av hoved ansvar av barn, delt omsorg 10% og 5% til far. Fordeling av eiendommer og eiendeler er relativt, om kvinnen eller mannen ikke jobber men er hjemmeværende så får han eller hun konpanskjon som oftest i eiendeler og eiendom. 3
Lee Jones Skrevet 7. mars 2018 #7 Skrevet 7. mars 2018 Tenker at det har vært dårlige økonomiske prioriteringer dersom ingen av mennene har en god grunn som husskifte, eller funksjonshemning. Så skal det sies at det er ekstremt vanskelig å komme inn på boligmarkedet dersom en er singel og har 400000 i årslønn. Ikke alle kan få mamma og pappa til å kausjonere for 1,5-2,5 mill. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Skrevet 7. mars 2018 Noen få menn er også av typen som sammenligner mamma med dame - er ikke dame lik mamma - ingen dame. Anonymkode: 05e3f...20c 1
Duftavsommerregn Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det andre du skriver, kan jeg vel være litt enig i. For da jeg var 30 år og nyskilt, så sto det menn i kø omtrent. Jeg ser og litt yngre ut enn hva jeg er. Men nå som jeg er 39, så føler jeg at det er utrolig vanskelig. For de virkelig bra mennene, de kan få seg yngre og bedre. Jeg tror at du her tar litt feil, det er mange bra menn som vil ha en partner på sin egen alder, med samme verdier og samme sted i livet. Men er man for "kresen" om man er mann eller kvinne vil man få problemer når man søker en partner som litt eldre. Selvfølgelig må den fysiske tiltrekningen være der, men personlighet er uansett viktigst av alt, det andre brenner fort vekk når forholdet har satt seg, uten felles verdier og omtrent samme plass i livet vil man fort ende opp som singel atter en gang når begjæret har lagt seg. 2
Duftavsommerregn Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen få menn er også av typen som sammenligner mamma med dame - er ikke dame lik mamma - ingen dame. De fleste menn som bor hjemme etter et samlivsbrudd gjør det ene og alene fordi de sliter økonomisk, de får ikke lån til egne boliger, og lever da på rimeligste måte for å bygge opp egenkapital. Det er nok ikke veldig tiltrekkende for en eventuell partner, men om personen er fornuftig og har arbeid, kan det etter en tid i et forhold godt resultere i at han blir en meget god partner som tar sin del av det økonomiske ansvaret i et nytt forhold. Fordi han har jobb, og kan gjøre det. Men ikke alene. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #11 Skrevet 8. mars 2018 15 timer siden, Duftavsommerregn skrev: De fleste menn som bor hjemme etter et samlivsbrudd gjør det ene og alene fordi de sliter økonomisk, de får ikke lån til egne boliger, og lever da på rimeligste måte for å bygge opp egenkapital. Det er nok ikke veldig tiltrekkende for en eventuell partner, men om personen er fornuftig og har arbeid, kan det etter en tid i et forhold godt resultere i at han blir en meget god partner som tar sin del av det økonomiske ansvaret i et nytt forhold. Fordi han har jobb, og kan gjøre det. Men ikke alene. Men å bo hos mamma i 3 år, når du er i 40 årene, og har 2 barn. Leiligheter her får man til under 2 mill, med 2-3 soverom. Jeg bare fatter det ikke. Jeg bor selv i bolig til 3 mill, som jeg har lite lån på. Anonymkode: 561a7...fa3 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #12 Skrevet 8. mars 2018 15 timer siden, Duftavsommerregn skrev: Jeg tror at du her tar litt feil, det er mange bra menn som vil ha en partner på sin egen alder, med samme verdier og samme sted i livet. Men er man for "kresen" om man er mann eller kvinne vil man få problemer når man søker en partner som litt eldre. Selvfølgelig må den fysiske tiltrekningen være der, men personlighet er uansett viktigst av alt, det andre brenner fort vekk når forholdet har satt seg, uten felles verdier og omtrent samme plass i livet vil man fort ende opp som singel atter en gang når begjæret har lagt seg. Er det en ting jeg er, så er det ikke for kresen. For jeg dater tynne, tykke, hårløse, uføre osv. For siden det er så vanskelig å finne noen, og personlighet er det viktigste, så ønsker jeg jo å gi de en sjanse. Men sliter fortsatt. Anonymkode: 561a7...fa3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #13 Skrevet 8. mars 2018 On 7.3.2018 at 11:44 AM, AnonymBruker said: Alder på mennene er fra 33 år til 46 år. 2 av de hadde samlivsbrudd som årsak, problemet er bare at det var ca 3 år siden. Da burde de da virkelig klare å finne eget sted. En av de fordi han var ufør, og en fordi han helt nylig hadde flyttet fra nord til sør, og leter aktivt etter leilighet. Så den mest aksepterte grunnen. Jeg synes du stiller altfor strenge krav. Har selv bodd hjemmefra siden jeg var 20 og kunne overhodet ikke tenke meg å flytte inn hos hverken mamma eller pappa, uansett livssituasjon. Men ikke alle har det forholdet til foreldrene sine. Dersom vedkommende har bodd hos mamma de siste 18 årene (praktisk talt aldri flyttet hjemmefra), så ville jeg derimot ha mistet interessen fort. Anonymkode: cd3e7...ffb
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #14 Skrevet 8. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Har selv bodd hjemmefra siden jeg var 20 og kunne overhodet ikke tenke meg å flytte inn hos hverken mamma eller pappa, uansett livssituasjon. Men ikke alle har det forholdet til foreldrene sine. Anonymkode: cd3e7...ffb Hva er det jeg sier?? Jeg mener jeg flyttet hjemmefra da jeg var 20. LOL! Anonymkode: cd3e7...ffb
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #15 Skrevet 8. mars 2018 Kan det tenkes seg at de ga bort bolig til ex etter bruddet? Dersom du starter på bar bakke, så tar det lengre enn 3 år å kjøpe ny bolig. Bor en hos familien, så går det naturligvis fortere å spare opp midler. Anonymkode: fd3eb...7e2
solmåneogstjerner Skrevet 8. mars 2018 #16 Skrevet 8. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det jeg sier?? Jeg mener jeg flyttet hjemmefra da jeg var 20. LOL! Anonymkode: cd3e7...ffb Men det var jo akkurat det du sa første gangen også? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #17 Skrevet 8. mars 2018 Jeg synes ikke det at de bor hos mamma skal skremme deg. Det er fornuftig økonomisk, og mer trivelig enn å bo alene. Dessuten viser det at de setter pris på mamma'n sin, og de er som regel omsorgsfulle og setter generelt kvinner høyt, ellers hadde de ikke holdt ut. Jeg traff mannen min i litt høy alder, og han bodde hjemme sammen med moren. Han er selvstendig næringsdrivende og jobber noe hjemme, men har også lange arbeidsdager borte. Jeg kunne ikke funnet noen mer omsorgsfull og fornuftig mann! Flink til å lage mat, vaske opp og ordne i huset er han også. Moren hans gikk bort for noen år siden, så hun bor ikke sammen med oss. Anonymkode: c587b...e3e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #18 Skrevet 8. mars 2018 En voksen mann som bor hjemme hos mamma er helt uaktuell for min del, med mindre det er snakk om et midlertidig sted å bo i noen uker/mnd pga endringer i livssituasjon. Anonymkode: 5defd...caa 3
Gjest O.G. Skrevet 8. mars 2018 #19 Skrevet 8. mars 2018 På 7.3.2018 den 12.42, Million skrev: De ser vel ikke vitsen med å ha en "mellomstasjon" i egen leilighet når de er på jakt etter damer på datingmarkedet. De regner vel glatt med å klare og smiske seg til å flytte inn hos første dama de blir sammen med, dermed sparer de masse penger. Nemlig.
Gjest O.G. Skrevet 8. mars 2018 #20 Skrevet 8. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan det tenkes seg at de ga bort bolig til ex etter bruddet? Dersom du starter på bar bakke, så tar det lengre enn 3 år å kjøpe ny bolig. Bor en hos familien, så går det naturligvis fortere å spare opp midler. Anonymkode: fd3eb...7e2 De ble nok heller kjøpt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå