AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 Hei. Hos mitt fastlegekontor kan man bestille time "rett i timeboka" til fastlegen på internett. Dog kan man kun velge mandag, tirsdag og torsdag. Betyr dette at fastlegen min kun jobber 3 dager i uken? Det står ingenting om dette på nettsiden, helsenorge etc. Anonymkode: 8d0cb...509
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Det kan være at han har andre oppgaver, som helsestasjon, tilsynslege på sykehjem osv. Anonymkode: d7914...25a 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 Kan hende han gjør andre ting, som AB skriver. Eller kanskje han har ''vakt'', altså at han har ansvar for øyeblikkelig-hjelp-timene, da får man ofte ikke vanlige legetimer de dagene. Høres veldig logisk ut at en lege har en dag som tilsynslege/helsestasjon og en dag som vakt. Da er det bare tre dager igjen til vanlige timer. Anonymkode: 3ae4d...5e6
missmcbeal Skrevet 7. mars 2018 #4 Skrevet 7. mars 2018 Sannsynligvis ja så har han andre oppgaver. Det kan du jo bare spørre legekontoret om. Min fastlege har ikke timer onsdager, dette er fordi hun er sykehjemslege da. Dette har hun fortalt selv.
_popcorn_ Skrevet 7. mars 2018 #5 Skrevet 7. mars 2018 Grunnene kan være mange, som flere iser her er fastleger gjerne på vakt andre steder. I tillegg er det mulig for fastleger å jobbe i redusert stilling. Eller at de siste dagene er satt av til ø-hjelp og kontorarbeid. Fastleger har mange andre oppgaver enn bare å ta i mot pasienten. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #6 Skrevet 7. mars 2018 Den gamle fastlegen min hadde noen prosenter på universitetet og var derfor tilgjengelig tre dager i uken. Men dersom det var behov for øyeblikkelig hjelp ble jeg satt opp på noen andre. Anonymkode: 80c02...14b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #7 Skrevet 7. mars 2018 Sannsynligvis har legen din legevakt en av de andre dagene og er f.eks lege på en institusjon den andre. Tro meg, de jobber ikke bare tre dager i uka Anonymkode: bc803...b91
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Skrevet 7. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sannsynligvis har legen din legevakt en av de andre dagene og er f.eks lege på en institusjon den andre. Tro meg, de jobber ikke bare tre dager i uka Anonymkode: bc803...b91 Mente på legekontoret. En annen lege på kontoret jobber en dag i uken på et sykehjem, og det er opplyst om dette på hjemmesiden. Dog står det ingenting om hva min fastlege i så fall driver på med de 2 andre dagene. Jeg er også ganske sikker på at jeg har vært hos fastlegen de dagene det ikke er mulig å bestille time via hjemmesiden for noen måneder siden. Anonymkode: 8d0cb...509
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 Alle fastleger er tilknyttet kommunalt tilbud i en eller annen form, ergo vil fastlegen også måtte møte på legevakt, helsestasjon, skolehelsetjeneste, sykehjem, o.l. Har en venninne som er fastlege, hun har kontordag en dag i uka for å klare å ta unna alt papirarbeidet og dra i møter, hun har ingen stor liste så vil tro flere velger den løsningen. Anonymkode: 8f478...cc2
emilie123 Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 Min fastlege er tilgjengelig 3 1/2 dag i uka. Han er bla på helsestasjonen når han ikke er på kontoret. Trenger jeg akutthjelp utenom så kommer jeg til en annen lege på senteret.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #11 Skrevet 7. mars 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Hos mitt fastlegekontor kan man bestille time "rett i timeboka" til fastlegen på internett. Dog kan man kun velge mandag, tirsdag og torsdag. Betyr dette at fastlegen min kun jobber 3 dager i uken? Det står ingenting om dette på nettsiden, helsenorge etc. Anonymkode: 8d0cb...509 De andre dagene kan legen bare ha akuttimer, eller være bundetnopp til annet kommunalt arbeid. Alle fastleger er lovpålagt å jobbe med sykehjem, helsestasjon, skolehelsetjenesten eller andre oppgaver ett visst antall timer for uken. Hvorfor ringer du ikke og spør legekontoret om dette? De vet vel svaret bedre enn oss? Anonymkode: 9458b...10b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #12 Skrevet 7. mars 2018 Det er helt vanlig at fastlegene ikke er tilstede som fastlege 5 dager i uken! Hvis hjemmesiden til legekontoret ikke er oppdatert får du ringe dem å høre da. Anonymkode: f2029...db6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå