Gå til innhold

Uhell i bhg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde reagert og tatt det opp. Hos oss er de helsigvis flinke til å ringe. Tror jeg hadde fått sjokk om jeg fmså barnet mitt slik ved henting.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forventet å bli ringt om han virket preget etterpå og om de ikke fikk trøstet han selv osv. Ellers så tenker jeg at jeg kan ikke gjøre noe mer med det enn barnehagen kan. Med mindre det virker som om han trenger mamma eller pappa veldig. 

Anonymkode: 77013...c9c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siste dagen før vinterferien fikk jeg hjem ei jente på 3 år som hadde blitt påkjørt av ett annet barn på akebrett.

Diger kul på leppa,hadde blødd mye neseblod og kutt i munnen. 

Jeg reagerer litt på at jeg ikke ble ringt,hadde dere også det? Og det at hun sier de så at hun måtte jo passe seg.vell,er det ikke de voksne som skal passe på at barnet passer seg da??

Jeg har ikke tatt opp dette,Men vurderer det jo mer jeg tenker på det. Vil gjerne få innspill før jeg evt tar det opp.

Vil påpeke at dette er 5. gang i høst det er noe som har skjedd med min datter i bhg uten å gå nærmere inn på det. Noen småting og to store saker ble meldt til kommunen og barnet måtte på legevakt.

Anonymkode: 9569b...91a

Ville ha bedt om å få snakke med ped leder og så tatt opp alt det som har skjedd. Og sagt fra om at de må ringe når noe slikt skjer. 

Anonymkode: c1452...f0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan barnehagen til TS er, og det kan godt hende de burde skjerpe seg og at man burde ta opp det med dem på en ok måte, altså. Så det er ikke noe innlegg i debatten i så måte.

Men når jeg leser svarene her, tenker jeg at jeg er en mer laid-back mamma enn det jeg trodde? Hvis jeg hadde kommet i barnehagen for å hente og de hadde fortalt meg at barnet hadde fått en akende unge på seg, og derfor hadde blødd litt neseblod (som jeg regner med de hadde tørket opp), fått en liten kul i panna (men ikke noe bevissthetstap) og verandaleppe (og de hadde sjekket at ingen tenner var løse eller større skade skjedd, selvsagt), så hadde jeg ikke reagert på at de ikke hadde ringt?

Jeg forutsetter jo at det er normale skrubbsår og blåmerker som de fleste barn kommer til å få gjennom barndommen, og at ungen trøstes og er i form etterpå. Er det skader som bør sjekkes opp av lege/tannlege er det selvsagt noe annet.

Det er mulig jeg bærer preg av at jeg er i en god barnehage med erfarent personale. 

Er det virkelig ingen andre mødre her som ikke ville reagert hvis forutsetningene var som jeg skrev over?

Anonymkode: d3cec...078

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

KANSKJE TS KAN OPPDETERE?

Både på dagens samtale og det uklare enkelte spør om? 

Anonymkode: d4f2c...2cf

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte de at du måtte hente pga biestikket? Har ikke hatt barn i barnehage så lenge, så er usikker på hva som forventes.... tror ikke det hadde blitt så populært på jobb om jeg måtte gå pga et biestikk. 

Barnehagen ringer ikke alltid bare hvis varnet må hentes. Noen ganger bare også for at foreldrene skal vite hva som har skjedd, så de ikke får sjokk når de kommer og henter. Er det mindre ting, kan foreldrene velge om de vil hente eller ikke. Det forventes nok ikke at dere skal hente pga et bistikk om ungen ikke er alkergisk. Men et bistikk er potensielt livsfarlig, og barnehagen vil kanskje vite om barnet har hatt ralvorlige reaksjoner på bistikk før, og at det er derfor de ringer foreldrene.

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siste dagen før vinterferien fikk jeg hjem ei jente på 3 år som hadde blitt påkjørt av ett annet barn på akebrett.

Diger kul på leppa,hadde blødd mye neseblod og kutt i munnen. 

Jeg reagerer litt på at jeg ikke ble ringt,hadde dere også det? Og det at hun sier de så at hun måtte jo passe seg.vell,er det ikke de voksne som skal passe på at barnet passer seg da??

Jeg har ikke tatt opp dette,Men vurderer det jo mer jeg tenker på det. Vil gjerne få innspill før jeg evt tar det opp.

Vil påpeke at dette er 5. gang i høst det er noe som har skjedd med min datter i bhg uten å gå nærmere inn på det. Noen småting og to store saker ble meldt til kommunen og barnet måtte på legevakt.

Jeg tenker at de burde ha ringt og sagt i fra. Men er litt usikker på hvordan du definerer "stor kul". Har erfart at foreldre ofte ser veldig ulikt på dette. Slik du beskriver det, høres det ut som det så ganske ille ut, men det kommer jo ofte an på øyet som ser. Litt neseblod som stopper i rimelig tid kan lage synlige flekker på klærne, men er ikke noe å ringe hjem om. Ikke bittesmå sår heller. Men bedre å ringe en gang for mye enn for lute, særlig om barnet allerede har hatt mange uhell.

Jeg vet ikke hvor godt personalet passer på barna. Men jeg vet at enkelte foreldre har urealistiske forventninger til hvor godt barna skal passes på. Enkelte forventer at prrsonalet skal passe på at barnet ikke faller og slår seg. Men det er ikke mulig å forhindre at barn snubler, faller av huska, faller av sykkelen, kræsjer med hverandre under aking eller løping, osv. Og noen ganger skjer det ting flere ganger med samme barn fordi barnet er " klossete" eller bare har uflaks.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og hadde en ulykke i dag hvor et barn slo overleppa si og det fossblødde. Men vi kontrollerte blødningen oog den stoppet relativt fort og sjekket tennene og resten av munnen og ungen var blid igjen med en gang og klar for mer lek. Vi ringte ikke foreldre men kun fortalte hva som hadde skjedd ved henting. 

Poenget mitt er at dersom barnet er ved god allmenntilstand og ingenting er galt med barnet så måå man faktisk ikke ringe. Barnet har det bra :-)

Anonymkode: 6b467...1e1

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte de at du måtte hente pga biestikket? Har ikke hatt barn i barnehage så lenge, så er usikker på hva som forventes.... tror ikke det hadde blitt så populært på jobb om jeg måtte gå pga et biestikk. 

Jeg ble litt i stuss selv, om de ringte for å informere eller for at jeg skulle hente. De sa at barnet hadde grått med en gang, men roet seg fort og virket å være ok når de ringte. Så jeg antok det handlet om allergi. Jeg ønsket meg egentlig litt tydeligere beskjed "hent barnet" eller "vet du om barnet er allergisk til biestikk?" Jeg endte vel opp med å spørre dem om jeg burde hente, såvidt jeg husker.

Hvis de tar kontakt fra barnehagen, så sier jeg aldri konkret årsak på jobb, bare at jeg har fått beskjed fra barnehagen om å hente sykt barn. Mer trenger ikke jobb å vite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, ViljaH skrev:

Jeg ble litt i stuss selv, om de ringte for å informere eller for at jeg skulle hente. De sa at barnet hadde grått med en gang, men roet seg fort og virket å være ok når de ringte. Så jeg antok det handlet om allergi. Jeg ønsket meg egentlig litt tydeligere beskjed "hent barnet" eller "vet du om barnet er allergisk til biestikk?" Jeg endte vel opp med å spørre dem om jeg burde hente, såvidt jeg husker.

Hvis de tar kontakt fra barnehagen, så sier jeg aldri konkret årsak på jobb, bare at jeg har fått beskjed fra barnehagen om å hente sykt barn. Mer trenger ikke jobb å vite.

Det er sant. Men jeg hadde ikke blitt fornøyd selv heller hvis jeg måtte bruke «sykt barn» dag på et bistikk. med mindre det var fare for anafylaktisk sjokk så klart ;) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan barnehagen til TS er, og det kan godt hende de burde skjerpe seg og at man burde ta opp det med dem på en ok måte, altså. Så det er ikke noe innlegg i debatten i så måte.

Men når jeg leser svarene her, tenker jeg at jeg er en mer laid-back mamma enn det jeg trodde? Hvis jeg hadde kommet i barnehagen for å hente og de hadde fortalt meg at barnet hadde fått en akende unge på seg, og derfor hadde blødd litt neseblod (som jeg regner med de hadde tørket opp), fått en liten kul i panna (men ikke noe bevissthetstap) og verandaleppe (og de hadde sjekket at ingen tenner var løse eller større skade skjedd, selvsagt), så hadde jeg ikke reagert på at de ikke hadde ringt?

Jeg forutsetter jo at det er normale skrubbsår og blåmerker som de fleste barn kommer til å få gjennom barndommen, og at ungen trøstes og er i form etterpå. Er det skader som bør sjekkes opp av lege/tannlege er det selvsagt noe annet.

Det er mulig jeg bærer preg av at jeg er i en god barnehage med erfarent personale. 

Er det virkelig ingen andre mødre her som ikke ville reagert hvis forutsetningene var som jeg skrev over?

Enig med deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En liten oppdatering :)

Jeg skal ha møte med leder i bhg imorgen og ser frem til det.

Jeg har absolutt full forståelse for at uhell skjer og blåmerker/skrubbsår reagerer jeg ikke på i det hele tatt. Det er bare sunnhetstegn. 

Jeg ser hva dere som skriver at barnet burde ha passet seg mener,men det er snakk om en bratt bakke med høy fart og grunnen til at jeg reagerer på at de ikke tok kontakt er skader i ansikt og muligens hode! Det burde være opp til meg om jeg vil ta henne med til lege,mener nå jeg :)

Og de andre hendelsene som er meldt til kommunen er av alvorlig grad pga at personalet ikke har fulgt godt nok med. Det har de også innrømmet. 

Så skjer dette,ett nytt uhell. Er det rart jeg reagerer da? Jeg ønsker jo bare at barnet mitt skal være trygg og ivaretatt.

Det hadde tatt meg maks 5 min å komme til bhg :)

Takk for alle innspill! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Thyra skrev:

Jeg tenker at de burde ha ringt og sagt i fra. Men er litt usikker på hvordan du definerer "stor kul". Har erfart at foreldre ofte ser veldig ulikt på dette. Slik du beskriver det, høres det ut som det så ganske ille ut, men det kommer jo ofte an på øyet som ser. Litt neseblod som stopper i rimelig tid kan lage synlige flekker på klærne, men er ikke noe å ringe hjem om. Ikke bittesmå sår heller. Men bedre å ringe en gang for mye enn for lute, særlig om barnet allerede har hatt mange uhell.

Jeg vet ikke hvor godt personalet passer på barna. Men jeg vet at enkelte foreldre har urealistiske forventninger til hvor godt barna skal passes på. Enkelte forventer at prrsonalet skal passe på at barnet ikke faller og slår seg. Men det er ikke mulig å forhindre at barn snubler, faller av huska, faller av sykkelen, kræsjer med hverandre under aking eller løping, osv. Og noen ganger skjer det ting flere ganger med samme barn fordi barnet er " klossete" eller bare har uflaks.

De sa at barnet hadde blødd en god del neseblod,ikke litt.

Ellers er jeg helt enig med deg :)

Ts

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg har hentet med småkuler i hodet, kutt på øyenbryn, blødd på haka osv som fortelles ved henting, uten at jeg har tenkt det er rart. Jeg stoler på deres vurdering av når barnet bør få hjem. De vet at jeg har lav terskel for å hente, så de må bare ringe. Og barnet har fått beskjed om at hvis det ikke er greit å være der, så kan det be en av de voksne kontakte mamma. Men jeg oppfatter skadene TS beskriver som mer enn småtteri.

Jeg har også hentet barn jeg tok rett til fastlege pga uhell. Det bygger tillit til barnehagen, at de klarer å gjenkjenne når må kontaktes.

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten oppdatering :)

Jeg skal ha møte med leder i bhg imorgen og ser frem til det.

Jeg har absolutt full forståelse for at uhell skjer og blåmerker/skrubbsår reagerer jeg ikke på i det hele tatt. Det er bare sunnhetstegn. 

Jeg ser hva dere som skriver at barnet burde ha passet seg mener,men det er snakk om en bratt bakke med høy fart og grunnen til at jeg reagerer på at de ikke tok kontakt er skader i ansikt og muligens hode! Det burde være opp til meg om jeg vil ta henne med til lege,mener nå jeg :)

Og de andre hendelsene som er meldt til kommunen er av alvorlig grad pga at personalet ikke har fulgt godt nok med. Det har de også innrømmet. 

Så skjer dette,ett nytt uhell. Er det rart jeg reagerer da? Jeg ønsker jo bare at barnet mitt skal være trygg og ivaretatt.

Det hadde tatt meg maks 5 min å komme til bhg :)

Takk for alle innspill! 

Ts

Neseblod og kutt i leppa er småskader. Tenker du at du, som ikke har vært tilstede og fått med deg noe, har bedre grunnlag for å vurdere om barnet ditt bør til legen? Og alt dette over telefon...

Og akeuhell/kræsj vil alltid skje, over alt. Får ikke noe mer normalt, samme hvor godt de voksne følger med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Neseblod og kutt i leppa er småskader. Tenker du at du, som ikke har vært tilstede og fått med deg noe, har bedre grunnlag for å vurdere om barnet ditt bør til legen? Og alt dette over telefon...

Og akeuhell/kræsj vil alltid skje, over alt. Får ikke noe mer normalt, samme hvor godt de voksne følger med. 

Det er småskader ja om det hadde skjedd i sandkassen eller falt av sykkel. Det er ikke småskader når det skjer i høy fart i en akebakke.

Jeg hadde da vell dratt ned de 5 min til bhg for å sjekke barnet..

Og nå reagerer jeg pga ALLE hendelsene det siste halve året. Les før du kommenterer :frkk:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...