AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Hei Jeg og pappaen til 3åringen min gjorde det slutt for 3 år siden. Vi har (nesten) hele tiden hatt et godt samarbeid og vært gode venner og i fjor sommer dro vi til Kristiansand til dyreparken sammen med vårt felles barn og barnet mitt som jeg har med en annen fra tidligere. Dette var utrolig koselig og hyggelig for barna og ikke minst oss som fikk dele ferieminner sammen med barnet vårt. Nå har han fått seg ny kjæreste (tror det går den veien ihvertfall, han vil ikke si så mye annet enn at det er veldig ferskt) og jeg dater en ny nå på femte mnd. Jeg kunne virkelig tenke meg å dra på ferie sammen med barna (evt bare vårt barn om det kræsjer med ferie til eldste) slik som i fjor, men er dette innafor for en ny kjæreste? Jeg vet at han jeg dater ikke ville brydd seg da han har et utrolig godt forhold til sin eks og mor til sine barn. Jeg er bare så redd for at det gode vennskapet og det gode samarbeidet vårt skal gå i dass dersom denne nye dama hans ikke liker det. Jeg KAN forsåvidt forstå det siden hun da ikke evt forstår at vi bare er venner og gode foreldre, om hun er en sjalu person osv. Men ja. Innafor eller ikke? Anonymkode: 22571...c88 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 jeg syns dette kanskje er litt på kanten.. enten så må du være villig til at hun kanskje blir med på slike ferier om det skal fortsette eller så må du legge det fra deg. Anonymkode: 9db83...744 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #3 Skrevet 6. mars 2018 Jeg hadde hatt 100% forståelse om den nye dama hadde vært skeptisk! Hvorfor ikke ta med din nye mann, og hans nye dame, så reise sammen? Hadde nok følt meg litt utenfor om jeg ikke fikk være med mannen min mens han reiste på tur med eks dama. Anonymkode: 93476...9d3 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #4 Skrevet 6. mars 2018 Jeg er i et forhold med en mann med to barn fra tidligere forhold. For meg er det en selvfølge at de feirer barnas bursdager sammen, snakker jevnlig via meldinger og på telefon om barna, og treffes på avslutninger/turneringer/konserter o.l. Men om de skulle reist på ferie sammen, og det uten meg? Uff, jeg hadde blitt forferdelig utilpass, usikker og såret. Mannen nevnte her en dag at eksen ville de skulle finne på noe sammen med barna bare de to, for barnas skyld. Type bowling eller lignende. Jeg sa selvsagt at det høres fint ut for barna, og at det blir sikkert hyggelig for de. Men på innsiden føler jeg meg som en idiot som står på utsiden og ser inn på en familie jeg ikke kan være en del av. Og det gjør vondt. Om du skal foreslå ferie sammen, gjør heller som anonym over foreslår: inviter alle sammen og reis hele gjengen. Anonymkode: 5d074...57b 10
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #5 Skrevet 6. mars 2018 jeg foreslår at du nå lar eks være eks - uansett hvor godt forholdet deres var/er. synes heller at du kan ta med barnet ditt på ferie sammen med din nye kjæreste. så får de tid til å bli kjent sammen, og dere får et tettere bånd. hvis dere reiser på ferie sammen så kommer barnet deres til å hele tiden oppsøke mamme/pappa, og det vil være sårt for barnefars kjæreste, OG din nye samboer. det blir bare merkelig. Anonymkode: 69c57...adf 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #6 Skrevet 6. mars 2018 Enten drar dere alle fire, ellers så ferier du alene med barnet. Man drar ikke på tur med ekser uten at nye kjærester får lov til å være med, vet du hva Anonymkode: 82a25...57f 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #7 Skrevet 6. mars 2018 Barn kommer før nye kjærester! Dersom kjærestene deres ikke godtar forholdet deres er det bare å finne seg noen andre. Her er jeg stemor. Mor og far har et veldig godt forholdt og reiser på ferie sammen en gang i året med alle barna. Vi nye kjærester er også invitert. I tillegg spiser de middag sammen minst en dag i mnd. Ser hvor godt barna har av dette. Anonymkode: 636e2...4f7 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Skrevet 7. mars 2018 At kvinner gidder å date menn med barn fra før er for meg et mysterium....... Anonymkode: 21a76...004
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg og pappaen til 3åringen min gjorde det slutt for 3 år siden. Vi har (nesten) hele tiden hatt et godt samarbeid og vært gode venner og i fjor sommer dro vi til Kristiansand til dyreparken sammen med vårt felles barn og barnet mitt som jeg har med en annen fra tidligere. Dette var utrolig koselig og hyggelig for barna og ikke minst oss som fikk dele ferieminner sammen med barnet vårt. Nå har han fått seg ny kjæreste (tror det går den veien ihvertfall, han vil ikke si så mye annet enn at det er veldig ferskt) og jeg dater en ny nå på femte mnd. Jeg kunne virkelig tenke meg å dra på ferie sammen med barna (evt bare vårt barn om det kræsjer med ferie til eldste) slik som i fjor, men er dette innafor for en ny kjæreste? Jeg vet at han jeg dater ikke ville brydd seg da han har et utrolig godt forhold til sin eks og mor til sine barn. Jeg er bare så redd for at det gode vennskapet og det gode samarbeidet vårt skal gå i dass dersom denne nye dama hans ikke liker det. Jeg KAN forsåvidt forstå det siden hun da ikke evt forstår at vi bare er venner og gode foreldre, om hun er en sjalu person osv. Men ja. Innafor eller ikke? Anonymkode: 22571...c88 Ja, det er helt innenfor. Dere er, uavhengig av nye partnere, en familie, livet ut. Barna har rett til sine foreldre sammen med de, også på en ferie. Familietid er kun familie og ikke andre. Anonymkode: e9cbe...790 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 Jeg ville nok valgt å feriere hver for oss med en gang en av oss fikk ny kjæreste. Kanskje det går fint første gangen, men jeg troe det er usannsynlig at alle vil bli fornøyd med en slik løsning på sikt, og da kan barnet bli skuffet. Så jeg stemmer for bursdagsfeiringer osv sammen, men ferie hver for seg. Anonymkode: fa857...af8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #11 Skrevet 7. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Barn kommer før nye kjærester! Dersom kjærestene deres ikke godtar forholdet deres er det bare å finne seg noen andre. Her er jeg stemor. Mor og far har et veldig godt forholdt og reiser på ferie sammen en gang i året med alle barna. Vi nye kjærester er også invitert. I tillegg spiser de middag sammen minst en dag i mnd. Ser hvor godt barna har av dette. Anonymkode: 636e2...4f7 Snakk om å måtte føle seg som femte hjulet på vogna. Dere nye kjærester er også invitert?? Hvem er paret her egentlig?🤔 Anonymkode: 7a07e...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #12 Skrevet 7. mars 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er helt innenfor. Dere er, uavhengig av nye partnere, en familie, livet ut. Barna har rett til sine foreldre sammen med de, også på en ferie. Familietid er kun familie og ikke andre. Anonymkode: e9cbe...790 Herregud, må du slutte å svare i sånne tråder. Skinner jo i gjennom at du bare skal provosere. Eller at du er en utrolig bitter ekskone! Jeg er både ny partner med en som har barn og jeg har barn med min eks. Aldri i livet om jeg vil reise på ferie med min eks! Og vi er gode venner og samarbeider veldig bra. Jeg og han er heller ikke familie livet ut. Anonymkode: 7a07e...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #13 Skrevet 7. mars 2018 Hadde min mann i 7 år reist på ferie med eksen sin, hadde jeg aldri blitt sammen med ham. Ungene husker ikke at de var sammen en gang, jeg har vært like mye sammen med de som mora i livet deres. Selvsagt helt ok med et godt forhold, men å bruke opp ferien, penger og tid på gammal moro er helt uaktuelt. Ungene ville blånekta også, de hadde garantert heller hatt med pappa og meg enn mamma. Respektløst ovenfor den nye partneren å forslå ferie med eksen. Fordi det er så koselig? Ungene bryr seg ikke om sånt, viktigste er at normalt samarbeid funker. Ferieturer med eks er latterlig. Anonymkode: c4df1...3eb 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #14 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Snakk om å måtte føle seg som femte hjulet på vogna. Dere nye kjærester er også invitert?? Hvem er paret her egentlig?🤔 Anonymkode: 7a07e...3ec Når man blir sammen med noen med barn så bør man jo vite at barnet og dens behov kommer først. Dersom mor og far har et slikt samarbeid fra før skal ikke det ødelegges av nye kjærester. Jeg visste hva jeg gikk til og hvordan forhold mor og far hadde. Samme gjorde nye kjæresten til moren. Føler oss absolutt ikke som femte hjul på vogna når vi blir invitert med på deres felles ferie, kun heldige fordi de inkluderer oss. Anonymkode: 636e2...4f7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #15 Skrevet 7. mars 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man blir sammen med noen med barn så bør man jo vite at barnet og dens behov kommer først. Dersom mor og far har et slikt samarbeid fra før skal ikke det ødelegges av nye kjærester. Jeg visste hva jeg gikk til og hvordan forhold mor og far hadde. Samme gjorde nye kjæresten til moren. Føler oss absolutt ikke som femte hjul på vogna når vi blir invitert med på deres felles ferie, kun heldige fordi de inkluderer oss. Anonymkode: 636e2...4f7 Jeg hadde aldri kunnet levd i et sånt forhold, og gjør gudskjelov ikke det heller, her skiller vi på tingene. Hvis jeg og min mann finner på noe med ungene som eksen hans har lyst til å være med på så er hun med oss. Ikke jeg med dem. Anonymkode: 7a07e...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #16 Skrevet 7. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde aldri kunnet levd i et sånt forhold, og gjør gudskjelov ikke det heller, her skiller vi på tingene. Hvis jeg og min mann finner på noe med ungene som eksen hans har lyst til å være med på så er hun med oss. Ikke jeg med dem. Anonymkode: 7a07e...3ec Så fint for deg da. Her visste keg hva jeg gikk til og ville aldri nektet kjæresten min å fortsette med dette. Hvis man ikke takler forholdet mellom bf og bm bør man finne seg noen andre. Anonymkode: 636e2...4f7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #17 Skrevet 7. mars 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg og pappaen til 3åringen min gjorde det slutt for 3 år siden. Vi har (nesten) hele tiden hatt et godt samarbeid og vært gode venner og i fjor sommer dro vi til Kristiansand til dyreparken sammen med vårt felles barn og barnet mitt som jeg har med en annen fra tidligere. Dette var utrolig koselig og hyggelig for barna og ikke minst oss som fikk dele ferieminner sammen med barnet vårt. Nå har han fått seg ny kjæreste (tror det går den veien ihvertfall, han vil ikke si så mye annet enn at det er veldig ferskt) og jeg dater en ny nå på femte mnd. Jeg kunne virkelig tenke meg å dra på ferie sammen med barna (evt bare vårt barn om det kræsjer med ferie til eldste) slik som i fjor, men er dette innafor for en ny kjæreste? Jeg vet at han jeg dater ikke ville brydd seg da han har et utrolig godt forhold til sin eks og mor til sine barn. Jeg er bare så redd for at det gode vennskapet og det gode samarbeidet vårt skal gå i dass dersom denne nye dama hans ikke liker det. Jeg KAN forsåvidt forstå det siden hun da ikke evt forstår at vi bare er venner og gode foreldre, om hun er en sjalu person osv. Men ja. Innafor eller ikke? Anonymkode: 22571...c88 Godt forhold i henhold til barn er kjenpe flott. Men når man får nye forhold reiser man ikke alene på ferie. Om du forstår det eller ikke. Trenger ikke habdle om sjalusi. Men respekt for den man er sammen med. Hadde du likt det om din nye type reiste på ferie alene med exen? Ville heller reist sammen m alle 4 da om det lot seg gjøre? Altså du og typen og exen og nye damen. Og alle barna 😊 Anonymkode: 1717d...8c6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #18 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Godt forhold i henhold til barn er kjenpe flott. Men når man får nye forhold reiser man ikke alene på ferie. Om du forstår det eller ikke. Trenger ikke habdle om sjalusi. Men respekt for den man er sammen med. Hadde du likt det om din nye type reiste på ferie alene med exen? Ville heller reist sammen m alle 4 da om det lot seg gjøre? Altså du og typen og exen og nye damen. Og alle barna 😊 Anonymkode: 1717d...8c6 Lurer på en ting, mener du at barnets følelser skal vike for den nye partneren? Blir overrasket over svarene her.. Anonymkode: 636e2...4f7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #19 Skrevet 7. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så fint for deg da. Her visste keg hva jeg gikk til og ville aldri nektet kjæresten min å fortsette med dette. Hvis man ikke takler forholdet mellom bf og bm bør man finne seg noen andre. Anonymkode: 636e2...4f7 Her var de ferdige med sitt forhold før jeg kom inn i bildet heldigvis. Hvis ikke hadde jeg aldri gått inn i et forhold med han. En eks er en eks, hvorfor skille seg om man skal være sammen støtt og stadig? Jeg har et godt forhold til min eks, men kunne da aldri tenkt meg å bruke ferien min sammen med han! Anonymkode: 7a07e...3ec
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #20 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lurer på en ting, mener du at barnets følelser skal vike for den nye partneren? Blir overrasket over svarene her.. Anonymkode: 636e2...4f7 Barn kan nesten ikke bestemme alt, sånn er det bare. Her drar jeg og min mann på ferie med hans barn(og/eller mine) og eksen hans drar på sin ferie med barna. Kan ikke skjønne at det ikke er å tenke på barna? Med din tankegang så burde man jo egentlig tenke så mye på barna at man faktisk ikke skilte seg i det hele tatt fra den man har barn med. Anonymkode: 7a07e...3ec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå