Gå til innhold

Sinnemestring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ting kun for å såre, og jeg er veldig god til det. Jeg vet hvor det er ømt, for å si det slik. Jeg synes synd på vedkommende som må leve med dette, for han klarer alltid p forholde seg rolig. Han fortjener bedre, og jeg ønsker å skjerpe meg, men jeg vet ikke hvordan. Når jeg kommer til meg selv igjen har jeg utrolig dårlig samvittighet for alt jeg har sagt. Hva kan jeg gjøre:(

Anonymkode: c5570...aa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Holde kjeft.. Har du ikke noe fint å si, så hold kjeft. Også skal du finne på noe fint å si til denne personen hver dag. Det kan være så fin du er på håret, jeg elsket den herlige latteren din, den fargen kler du utrolig godt osv...

Og bit det i deg hver gang du blir fristet til å si noe spydig. Øv deg også på å si unnskyld når du tråkker over streken.

Sorry altså, jeg mente det ikke sånn. Du vet åssen jeg er, skal prøve å dkjerpe meg. Vet jeg ikke er så perfekt selv, så jeg burde egentlig bare holdt kjeft... Sorry!

Anonymkode: b91e9...655

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Holde kjeft.. Har du ikke noe fint å si, så hold kjeft. Også skal du finne på noe fint å si til denne personen hver dag. Det kan være så fin du er på håret, jeg elsket den herlige latteren din, den fargen kler du utrolig godt osv...

Og bit det i deg hver gang du blir fristet til å si noe spydig. Øv deg også på å si unnskyld når du tråkker over streken.

Sorry altså, jeg mente det ikke sånn. Du vet åssen jeg er, skal prøve å dkjerpe meg. Vet jeg ikke er så perfekt selv, så jeg burde egentlig bare holdt kjeft... Sorry!

Anonymkode: b91e9...655

«Sorry» hadde ikke blitt godt motsatt her etter å ha blitt såret med vilje. Jeg har gjort det selv i sinnet, jeg forklarer hvorfor og sier unnskyld. 

Anonymkode: dc09c...a34

AnonymBruker
Skrevet

Du trekker en grense for deg selv og den bestemmer du deg for å ikke krysse igjen. Du tillater denne oppførselen fra deg selv, det er hovedproblemet ditt. 

Anonymkode: bddf5...05a

AnonymBruker
Skrevet

Når tid er det du blir slik? Er det alltid slik eller er det perioder det er bedre? Kanskje du er mere sliten mentalt enn du er klar over, i så fall er det ikke sikkert du kan "bare" bestemme deg for å holde kjeft. Jeg jobber med å finne grensene og merker at det hjelper å legge seg nedpå en halvtime hver dag etter jobb. For min del henger dette sammen med sykdom og jeg går til behandler for å få hjelp. Det er ikke bare teknikker for å stoppe det som hjelper, det dårlige humøret kommer fra noe som sitter dypt inni. Begge deler må jobbes med. 

Anonymkode: 6e6a2...19d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.3.2018 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ting kun for å såre, og jeg er veldig god til det. Jeg vet hvor det er ømt, for å si det slik. Jeg synes synd på vedkommende som må leve med dette, for han klarer alltid p forholde seg rolig. Han fortjener bedre, og jeg ønsker å skjerpe meg, men jeg vet ikke hvordan. Når jeg kommer til meg selv igjen har jeg utrolig dårlig samvittighet for alt jeg har sagt. Hva kan jeg gjøre:(

Anonymkode: c5570...aa4

Da skulle vi ha møttest:). Jeg tar meg ikke nær av noe, og smeller fryktelig tilbake. 

Anonymkode: c5d1e...1f1

AnonymBruker
Skrevet

Du må selv bestemme deg for å forandre det. Er ikke så mye annet å gjøre :)

Anonymkode: 8f242...1f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...