Gå til innhold

Daten kler seg som en lasaron

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, hind skrev:

Ja, selvfølgelig er det hans problem. Imponert over hvor edle alle her liksom er. Så dere mener altså at dere ikke ville hatt noe som helst problem med å date en som kler seg som en lasaron? Sorry, men det tror jeg ikke på. Det er bare overdrevent selvhevdende og moraliserende pjatt. ALLE dømmer andre etter innpakningen, særlig mulige partnere. Vi er skapt sånn. Det er meningen at vi skal være selektive for å ende opp med en som matcher oss og har gode gener. Jeg kunne sikkert hatt en lasaronlignende venn, men ikke en partner. No way.

Ingen her er edle, men har kanskje en evne til å forstå at det finnes et menneske under disse klærne du er så opptatt av. En kar i dress 365 dager i året kan være en drittsekk 365 dager i året. Klærne gjør ham ikke bedre, men idioter som da dømmer folk etter klærne blir grundig lurt.

Forøvrig er vi skapt uten klær så jeg tviler på at det sitter i nedarvede gener at vi skal dømme folk etter klærne de går i. Overfladiske menneske gjør nok dette i høy grad likevel. Men de vet jo ikke bedre.

Anonymkode: f1cc7...3cf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå får jeg vel huden full for å være overfladisk, men et visst minimum forventer jeg faktisk av en mann altså. Trenger absolutt ikke ha dyre og fancy klær, men hullete, ødelagte klær går man ikke med ute blant folk altså. Jeg hadde synes det var utrolig pinlig, og at det vitnet om manglende sosiale antenner. 

På samme måte som jeg ville synes det var pinlig hvis mannen hadde manglende hygiene, et hus som så ut som en svinesti, manglende folkeskikk osv. Jeg synes helt ærlig ikke det er mye å forvente at en voksen mann har et visst minimum av «dannelse».

Anonymkode: 103d5...287

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen her er edle, men har kanskje en evne til å forstå at det finnes et menneske under disse klærne du er så opptatt av. En kar i dress 365 dager i året kan være en drittsekk 365 dager i året. Klærne gjør ham ikke bedre, men idioter som da dømmer folk etter klærne blir grundig lurt.

Forøvrig er vi skapt uten klær så jeg tviler på at det sitter i nedarvede gener at vi skal dømme folk etter klærne de går i. Overfladiske menneske gjør nok dette i høy grad likevel. Men de vet jo ikke bedre.

Anonymkode: f1cc7...3cf

Det er da ikke snakk om Armani vs KappAhl her. Det er snakk om en mann som stiller i utslitte sko og sluskete klær på date. Er det en gang man legger litt omtanke i hvordan man presenterer seg så er det vel når man prøver å vinne en mulig partners gunst? En som stiller i dugnadsklærne sine ved en sånn anledning fortjener å dømmes etter utseendet. Det blir bare for slapt. Mer har jeg ikke å si om saken og det er ingen som kan få meg til å forandre mening om det heller, så spar dere bryderiet med å prøve.  

Skrevet

Her synes jeg TS får unødvendig og urettferdig mye kritikk. Klær og framtreden spiller en rolle i hvordan omgivelsene omfatter oss - man må gjerne mene og ønske at det ikke skulle vært sånn, men det er sånn realitetene er. Det handler ikke om hvor dyre klærne er, det handler ikke om stil, det handler om å ha et minimum av sosial dannelse og en forståelse for hvordan samfunnet fungerer. En mann som stiller på date i utslitte klær viser lite respekt for meg (jeg er åpenbart ikke verdt å anstrenge seg en anelse for) og lite forståelse eller interesse for situasjonen (de fleste vil vise seg fra sin beste side på en date - hvis dette er hans beste vil jeg jo lure på hvordan hverdagsutgaven er...).

Det er ikke en dealbreaker, men det er et dårlig førsteinntrykk.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, hind skrev:

Ja, selvfølgelig er det hans problem. Imponert over hvor edle alle her liksom er. Så dere mener altså at dere ikke ville hatt noe som helst problem med å date en som kler seg som en lasaron? Sorry, men det tror jeg ikke på. Det er bare overdrevent selvhevdende og moraliserende pjatt. ALLE dømmer andre etter innpakningen, særlig mulige partnere. Vi er skapt sånn. Det er meningen at vi skal være selektive for å ende opp med en som matcher oss og har gode gener. Jeg kunne sikkert hatt en lasaronlignende venn, men ikke en partner. No way.

Noen (egentlig mange) vil ha stilige , velkledde partnere, mens andre har andre preferanser. Ingen er like, og denne "lasaronen" trenger egentlig bare en eneste partner.  Hadde han kledd seg målbevisst, så hadde han trolig hatt flere å velge mellom.

Skrevet

Hvorfor reagerer jeg på at du syns er 600 000+ er en OK lønn? :P

• Liker 2
Skrevet

Oppfatter at det er ganske normalt at menn ikke er så opptatt av klær jeg. Har alltid tenkt at det kommer av sparsommelighet, eller at de bare går med det de "alltid" har gått med uten noen nærmere refleksjon. Vet for eksempel at min onkel trolig ville gått utelukkende med klær fra 80-tallet om tanten min ikke hadde grepet inn, og de har det topp ellers!

Jeg har selv en kjæreste som er minimalt opptatt av klær. Selv om de henger sammen har han det med å gå med klær som er litt utvaskede og kanskje av noen kan beskrives som slaskete. Min løsning har vært å kjøpe klær til bursdager og jul...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en og annen lasaronlignende venn og kompis, det er helt greit. 

Men de er heller ikke aktuelle for meg som partner. Min partner må ha antenner nok til å kle seg skikkelig nok, uten at det trenger å være siste skrik. Normale klær og sko, grei fremtoning. Det er viktig folkens, face the fact. 

Dette gjelder ikke bare om man skal på date eller ut på byen, men helt generelt. Fredag i sofaen hjemme derimot, joggebukse er helt innafor, for alle! 

Så helt enig med ts. 

Anonymkode: b04cf...5fd

• Liker 1
Skrevet
On 6.3.2018 at 4:27 PM, AnonymBruker said:

Jeg dater en hyggelig og oppegående mann som kler seg så utrolig fælt. Skoene han går i er helt utslitt og klærne ellers er utvasket og av billigste sort. Jeg tror at han er veldig sparsommelig, men han har spandert øl når vi har vært ute så han er ikke direkte gjerrig heller. Han har en helt ok lønn, tipper 600 000+, så han har råd til å kjøpe seg klær. Har lyst til å si noe, ihvertfall om skoene, men er litt redd for at det skal bli tatt ille opp også. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 0f1fa...db3

Lite kreativ du ja? 

Ta han selv med når du kjøper klær ...så tar du det den veien. Hvis han ikke bryr seg om klær så bryr han seg heller ikke om å skifte klær. 

AnonymBruker
Skrevet
På ‎06‎.‎03‎.‎2018 den 16.52, hind skrev:

Jeg kan ikke komme på en akseptabel grunn til å kler seg som en lasaron. Enten er han forferdelig gjerrig, fattig(på grunn av stor gjeld eller noe), eller så har han så dårlige sosiale antenner at han ikke skjønner hvilket inntrykk det gir å gå rundt sånn, og i så fall har han sikkert dårlige antenner på flere områder. Ingen av de tre er greit for meg. Kall meg overfladisk, men han måtte nok hatt noen fantastiske kvaliteter ellers for at jeg skulle valgt å overse lasaroninnpakningen og fortsatt datingen. Jeg kunne ikke datet en jeg skammet meg over å presentere for familie og venner. 

Akseptabelt for hvem? Fordi?

Anonymkode: 0adf7...e63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...