Gå til innhold

Daten kler seg som en lasaron

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en hyggelig og oppegående mann som kler seg så utrolig fælt. Skoene han går i er helt utslitt og klærne ellers er utvasket og av billigste sort. Jeg tror at han er veldig sparsommelig, men han har spandert øl når vi har vært ute så han er ikke direkte gjerrig heller. Han har en helt ok lønn, tipper 600 000+, så han har råd til å kjøpe seg klær. Har lyst til å si noe, ihvertfall om skoene, men er litt redd for at det skal bli tatt ille opp også. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 0f1fa...db3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten ta han for den han er. Er han ikke opptatt av klær så er han ikke opptatt av klær.  

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, godjenten skrev:

Du må nesten ta han for den han er. Er han ikke opptatt av klær så er han ikke opptatt av klær.  

Det er forskjell på å ikke være opptatt av klær og å gå med et par sko til de omtrent faller fra hverandre da.

• Liker 5
Skrevet (endret)
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er forskjell på å ikke være opptatt av klær og å gå med et par sko til de omtrent faller fra hverandre da.

Forstår ikke hvor du vil med innlegget ditt. Han er jo ikke opptatt av klær og det endrer vel ingenting om jeg sier han er lite opptatt av klær eller om jeg sier han går kledd som en lasaron. Vi beskriver jo samme mannen og poenget mitt er jo ikke noe mindre gjeldende om han er kledd som en lasaron. Du bør uansett enten akseptere at han går kledd slik eller dumpe han. Du bør ikke prøve å få han til å bli en annen enn den han er. 

Endret av godjenten
  • Liker 3
Skrevet

Jeg kan ikke komme på en akseptabel grunn til å kler seg som en lasaron. Enten er han forferdelig gjerrig, fattig(på grunn av stor gjeld eller noe), eller så har han så dårlige sosiale antenner at han ikke skjønner hvilket inntrykk det gir å gå rundt sånn, og i så fall har han sikkert dårlige antenner på flere områder. Ingen av de tre er greit for meg. Kall meg overfladisk, men han måtte nok hatt noen fantastiske kvaliteter ellers for at jeg skulle valgt å overse lasaroninnpakningen og fortsatt datingen. Jeg kunne ikke datet en jeg skammet meg over å presentere for familie og venner. 

AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill, dropp ham! Da gjør du ham en stor tjeneste. 

Anonymkode: 4b3ba...7e6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, hind skrev:

Jeg kan ikke komme på en akseptabel grunn til å kler seg som en lasaron. Enten er han forferdelig gjerrig, fattig(på grunn av stor gjeld eller noe), eller så har han så dårlige sosiale antenner at han ikke skjønner hvilket inntrykk det gir å gå rundt sånn, og i så fall har han sikkert dårlige antenner på flere områder. Ingen av de tre er greit for meg. Kall meg overfladisk, men han måtte nok hatt noen fantastiske kvaliteter ellers for at jeg skulle valgt å overse lasaroninnpakningen og fortsatt datingen. Jeg kunne ikke datet en jeg skammet meg over å presentere for familie og venner. 

Man kan heller lure på hvorfor det er klærne som skal definere denne personen.

Hvem som har dårlige antenner her, burde du kanskje spørre deg selv om.

Anonymkode: f1cc7...3cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du skal altså begynne å forandre på han allerede nå...? 

Nice start girl 😳

Anonymkode: 3a4ec...947

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jævlig glad for å slippe å ha deg i livet mitt. Håper han treffer en bedre dame snart.

Anonymkode: eb433...761

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Man kan heller lure på hvorfor det er klærne som skal definere denne personen.

Hvem som har dårlige antenner her, burde du kanskje spørre deg selv om.

Værsågod, vær så edel du vil, men jeg er ikke interessert i å være sammen med en som ser ut som en lasaron. Det er mange med med som mener at det ytre forteller en god del om det indre. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, hind skrev:

Værsågod, vær så edel du vil, men jeg er ikke interessert i å være sammen med en som ser ut som en lasaron. Det er mange med med som mener at det ytre forteller en god del om det indre. 

Japp, edel er nok ordet her. Uten tvil:-)

Skrevet

Dette er ting som aldri vil endre seg. Folk er den de er. Dette er grunnen til at jeg aldri vurderer en dame som 'et oppussingsobjekt'. Det funker ikke. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At du vet årslønnen hans just makes me cringe...

Anonymkode: e87d3...13d

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en hyggelig og oppegående mann som kler seg så utrolig fælt. Skoene han går i er helt utslitt og klærne ellers er utvasket og av billigste sort. Jeg tror at han er veldig sparsommelig, men han har spandert øl når vi har vært ute så han er ikke direkte gjerrig heller. Han har en helt ok lønn, tipper 600 000+, så han har råd til å kjøpe seg klær. Har lyst til å si noe, ihvertfall om skoene, men er litt redd for at det skal bli tatt ille opp også. Hva ville dere gjort?

Jeg er mindre opptatt av klær enn min kjære er, men gjett hva jeg får til jul og bursdag? :) 

Du får ta han med på shopping, i sko og klesbutikker.

Skrevet
11 timer siden, hind skrev:

Enig, det forteller ganske enkelt at han mangler interesse for mote, og ikke har ambisjoner om å bli oppfattet som velkledd. Han mangler altså den interessen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn som kler seg slik trenger en oppvåkning. For min samboer kom det etter et jobbintervju som han var perfekt for men ikke fikk. Da han fikk en mail med avslaget sprakk det for meg helt og jeg skjelte han ut. Ingen ansetter en så ustelt fyr med utslitte sko, ustelt hår og flekkete klær ropte jeg. Du søker for faen på en jobb som innebærer en viss mengde kundekontakt. Er du funksjonshemmet eller noe????? ......

Det ble vendepunktet og når han fikk et nytt intervju uken etter gav jeg han en komplett makeover med hjelp av en frisørvenninne og jeg ble med på shopping. Han fikk jobben og i månedene etterpå ble hele garderoben byttet ut og nå handler han selv. Jeg trenger ikke å mase mer.

Anonymkode: 75d86...f46

Skrevet
1 hour ago, I Grosny said:

Enig, det forteller ganske enkelt at han mangler interesse for mote, og ikke har ambisjoner om å bli oppfattet som velkledd. Han mangler altså den interessen.

Han bryr seg heller ikke om at han blir oppfattet som en slask eller som et menneske uten økonomiske midler. Det kan virke som han gir ganske faen i hva andre mener om ham, og det igjen viser manglende vilje til tilpasning. Mennesker som er uvillige til å tilpasse seg er ofte veldig slitsomme å omgås. 

Skrevet
1 minutt siden, hind skrev:

Han bryr seg heller ikke om at han blir oppfattet som en slask eller som et menneske uten økonomiske midler. Det kan virke som han gir ganske faen i hva andre mener om ham, og det igjen viser manglende vilje til tilpasning. Mennesker som er uvillige til å tilpasse seg er ofte veldig slitsomme å omgås. 

Jeg synes ikke dette sier noe fra eller til om tilpasningsvilje.  Jeg forstår bare at han mangler interesse for klær og eget utseende. Kanskje litt nerdete??? Mulig at han fokuserer på helt andre ting og glemmer mote og klær?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, hind skrev:

Det er altså hans problem at folk ikke klarer å se gjennom klærne hans for å forstå hva slags menneske han er under klærne?

Hva sier det om andre menneskers tilpasning? Vil nok heller si at de personene som på død og liv skal forandre andre er 1000 ganger mer slitsomme enn de som bare er seg selv og godtar andre for det de er, under klærne.

Du må ha et meget forvrengt bilde av virkeligheten.

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er altså hans problem at folk ikke klarer å se gjennom klærne hans for å forstå hva slags menneske han er under klærne?

Hva sier det om andre menneskers tilpasning? Vil nok heller si at de personene som på død og liv skal forandre andre er 1000 ganger mer slitsomme enn de som bare er seg selv og godtar andre for det de er, under klærne.

Du må ha et meget forvrengt bilde av virkeligheten.

Ja, selvfølgelig er det hans problem. Imponert over hvor edle alle her liksom er. Så dere mener altså at dere ikke ville hatt noe som helst problem med å date en som kler seg som en lasaron? Sorry, men det tror jeg ikke på. Det er bare overdrevent selvhevdende og moraliserende pjatt. ALLE dømmer andre etter innpakningen, særlig mulige partnere. Vi er skapt sånn. Det er meningen at vi skal være selektive for å ende opp med en som matcher oss og har gode gener. Jeg kunne sikkert hatt en lasaronlignende venn, men ikke en partner. No way.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...