Gå til innhold

Kan jeg bli gravid?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ¤_Fairytale_¤

Hadde sex for to dager siden, og kondomet sprakk.

Kan jeg, som ikke har hatt mens på 11 måneder, ha blitt gravid?

Klem fra redd IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det.

Når man ikke har mens så tyder det på at eggløsningen ikke skjer.

Hvis man spiser for lite eller trener for mye så senker/stopper kroppen alle uviktige funksjoner man ikke trenger for å overleve, bl.a evnen til å lage barn.

Jeg mistet mensen i 8 måneder da jeg var veldig deprimert og ikke hadde matlyst.

Nå er jeg gravid, 13 uker, så de 8 mnd uten mens hadde ikke noe å si for min reproduksjonsevne senere i livet :ler:

Håper det gikk bra IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ikke så sannsynlig ut, men man kan jo aldri vite...!

...og det er derfor det finnes angrepiller... Nå begynner vel kanskje det å bli litt sent for deg, så ta en test i stedet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En graviditetstest kan du ikke ta før den dagen du normalt skulle hatt mens, den viser ikke pålitelig resultat før da.

Så vent en 3-4 uker du, og ta en test da. Da får du sikkert svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Hvor får man kjøpt/tatt en test? Bør jeg fortelle typen det før jeg har sjekket? Er kanskje ikke så vits i å gjøre han unødig bekymret... ? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan enten kjøpe en graviditetstest på apoteket eller ta en urinprøve hos lege.

Jeg tviler på at du er gravid, i og med at du ikke har hatt mens på flere måneder. Men, ta gjerne en test for å være på den sikre siden, du.

Føler du for å fortelle typen din om dette, gjør du det. Kjæresten er som regel en god støttespiller når det kommer til slike situasjoner. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at du er gravid. For det første skal det en del til for å bli gravid i utgangspunktet. Du må ha eggløsning, og det tyder på at det har ikke du, siden du ikke har hatt mensen på så lenge.

Men for å være sikker ville jeg tatt en test, som de fleste her har anbefalt. Normalt kan man ta testen fra den dagen man skulle ha mensen, så jeg ville ventet snaue 4 uker før jeg tok testen. Kjøp den på apoteket, koster snaue 100,- for en graviditetstest. Og det er ikke noe å være flau over, apotekpersonale har taushetsplikt og de er profesjonelle. Er selv apotektekniker og tenker ikke over det engang når kunder kommer og kjøper graviditetstester eller kondomer eller liknende. Veldig mange som kjøper sånt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...