AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1 Skrevet 6. mars 2018 Er det normalt å kjenne kuler i brystene når man slutter å amme? Jeg måtte av medisinske grunner desverre avbryte ammingen ganske tidlig. Brystsprengen gikk over etter noen dager, men jeg kjenner fortsatt en kul midt foran i ene brystet, litt til høyre over brystvorten. Er dette en tilstoppet melkekjertel kanskje? Like etter at jeg avsluttet ammingen var samme området som kulen er i litt rødt og hovent, men nå er det altså bare kulen igjen. Skal til lege snart, men ønsker å høre noen erfaringer her. Anonymkode: f0dbc...84d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #2 Skrevet 6. mars 2018 Kan ikke si hva det er i ditt tilfelle, men mine «kuler» forsvant ved at jeg fortsatte å pumpe med jevne mellomrom i én ukes tid etter ammeslutt. Anonymkode: f4455...bf0
Lavendela Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 Jeg fikk også dette etter ammeslutt. Det viste seg og være vanncyster.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #4 Skrevet 11. mars 2018 kom deg til lege du.. Anonymkode: a64a6...074
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #5 Skrevet 11. mars 2018 Jeg hadde kul i brystet for et par år siden og da var omtrent det første som ble spurt om om jeg hadde ammet nylig, så fikk inntrykk av at det var normalt med kuler etter amming. Ville ikke bekymret meg så voldsomt, men dratt til legen for å sjekke. Anonymkode: 2ca5a...5e6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #6 Skrevet 11. mars 2018 Jeg kjenner to som fant ut at det er kreftsvulster. Kom deg til legen. Anonymkode: 645b6...8fe
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #7 Skrevet 11. mars 2018 Uansett om det er normalt, så bør man få høre det fra lege enn å bare anta at alt er normalt. Anonymkode: e1458...ef7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #8 Skrevet 11. mars 2018 Ts her. Takk for svar. Kulen er der fortsatt men den er blitt litt mykere. Er ca 14 dager siden ammeslutt. Jeg kjenner en tilsvarende kul på akkurat samme sted i det andre brystet, så tror ikke det er kreft eller noe annet farlig, men skal ta det opp med legen. Anonymkode: f0dbc...84d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #9 Skrevet 11. mars 2018 Prøv å masere den bort, helst under varmt rennende vann. Hvis det er kul grunnet melk, vil den forsvinne/bli mindre. Hvis det ikke skjer, så ta en tur til legen:) Anonymkode: 1f2d1...59d
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #10 Skrevet 11. mars 2018 Flertallet av kuler i kvinnebryster er godartede, spesielt hos unge kvinner. Det er også ganske normalt å oppdage nye kuler ved amming og ammeslutt. Men, man bør alltid få undersøkt kuler i brystet uansett, så det anbefaler jeg deg å gjøre, selv om jeg tviler sterkt på at dette er noe farlig. Anonymkode: 58c91...e48
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå