Gå til innhold

9 åring, hygiene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overse de teite kommentarene eller snakk om omsorgsvikt. Noen skal alltid rope så høyt ;)

Anonymkode: 609f2...37f

Nå indikerte jeg ikke at TS drev med omsorgssvikt men hun bør være obs. på at andre kan trekke konklusjoner hvis dattera lukter og er ustelt. 

Anonymkode: 4048a...8c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Puberteten er på vei. Kjenner det lukter veldig stramt av barnet til en jeg kjenner. Brekker meg. Men det er helt naturlig.og blir vel sånn når mine kommer i puberten og. Barnevernet..herlighet. alltid kontakt barnevernet. Hva er det med folk??  Er det rart de som virkelig trenger hjelp ikke får det når sånne ting meldes.. omg... snakk med henne. Si at man kan bli mobbet når det lukter så mye. Si det er ikke hennes feil. Det er kroppen i utvikling. 

Anonymkode: 18214...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Takk! Takk for at du passer på og legger et godt grunnlag for senere.

Jeg var dødsforelsket i en som aldri hadde fått "opplæring" i personlig hygiene, noe jeg nesten ville kalt omsorgssvikt. Voksen mann, men å ta på deo, nei det gjorde han ikke.

Anonymkode: 9c4ce...15c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en på 10 og en på 11, begge må mases i dusjen. Men nå lukter de aldri svette så de dusjer ikke så ofte, da det ikke er behov. Men begge bytter tøy uten at jeg sier noe. Men den dusjingen er et mas og krangling. 

Anonymkode: 53226...2f7

Skrevet

Har en på 11 som har kommet i puberteten begynte vell sånn gradvis når han var 10 med mer svettelukt på beina og under armene. Har prøvd å være litt obs for hans pappa hadde en helt gruom fotsvette lukt.  Nå har han i tilegg begynt å få hår og vi har snakket om at han nå er på vei til å bli en mann og at han må passe på mer selv. Pusher han til bytte av sokker og bokser vær dag og dusj og bytt av andre klær annenhverdag. Han har og nå begynt med deo. Jeg merker jo selv han lukter stramt om han ikke gjør det og vil ikke han skal være den der gutten i klassen som lukter som det er nevnt her. Når han er hos pappa er oppfølgingen elendig så har prøvd å snakke med han og få han til å følge vår rutine selv om han er der og ingen følger med. Blir jo til at han må i dusjen vær mandag når det er første dag i mamma uken så jeg er sikker på at han er ren. Tenker det er med hensyn til han selv og innarbeiding av gode rutiner( så han ikke blir som far....) og omgivelsene. Jeg vil vertfall ikke ha en urenslig sønn, og tenker det er et av mine ansvarsområder som mor å sørge for at han og blir en renslig mann som voksen. Det man ikke lærer som barn er ikke så lett å lære som voksen av slike grunnleggende ting.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gjort det samme selv om jeg var mor til ei sånn grisejente.

Lukter hun veldig sterkt ville jeg tatt henne med til lege. 

Fysj!!

Er det en grunn til at du omtaler min 3 klassing som en gris...? Jeg sender henne aldri ut døra ustelt eller svett. Puberteten er i anmarsj, ikke mye legen får gjort med det. 

Ellers takk for saklige svar fra dere andre. 

Anonymkode: 81aad...877

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en grunn til at du omtaler min 3 klassing som en gris...? Jeg sender henne aldri ut døra ustelt eller svett. Puberteten er i anmarsj, ikke mye legen får gjort med det. 

Ellers takk for saklige svar fra dere andre. 

Anonymkode: 81aad...877

Når hun lukter og ikke vil vaske seg er hun pr. def. en gris. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...