Gå til innhold

Hvorfor synes menn at mensen er ekkel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har inntrykk av at mange menn synes mensen er ekkel, og derfor ikke vil ha sex med kvinner som menstruerer. Hvorfor? Det er jo en like naturlig del av kroppen som f.eks. sæd, som det virker som om mange menn forventer at kvinner skal svelge (og nyte). Hvorfor er mensvæske annerledes enn andre kroppslige væsker som utflod og sæd? Jeg forstår at blod ikke smaker særlig godt (dvs. at oralsex ikke er særlig fristende), men hvor ille er det egentlig å få litt blod på penis som kan vanskes av etterpå?

Anonymkode: 1c499...427

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av at mange menn synes mensen er ekkel, og derfor ikke vil ha sex med kvinner som menstruerer. Hvorfor? Det er jo en like naturlig del av kroppen som f.eks. sæd, som det virker som om mange menn forventer at kvinner skal svelge (og nyte). Hvorfor er mensvæske annerledes enn andre kroppslige væsker som utflod og sæd? Jeg forstår at blod ikke smaker særlig godt (dvs. at oralsex ikke er særlig fristende), men hvor ille er det egentlig å få litt blod på penis som kan vanskes av etterpå?

Hvorfor synes kvinner diaré er så ekkelt? Jeg forstår jo at dem ikke vil slikke det, men synes det er sexy å drite på dama. Det er jo like naturlig som mensen, utflod, sæd.

Anonymkode: fb7b0...366

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Diaré er avføring. Det er naturlig at folk synes det er ekkelt, fordi avføring inneholder bakterier som er potensielt dødelige (e-coli). Noen få folk tenner kanskje på avføring, men tviler sterkt på at det gjelder de fleste. Avføring er også noe man kan kontrollere (jeg har vært matforgiftet flere ganger, men aldri hatt noen "uhell". Har hatt mange "uhell" med mensen som plutselig og uten forvarsel dukker opp ut av det blå).

Mensen er ikke noe en kvinne klarer fysisk å kontrollere, slik man kan kontrollere avføring. 

• Liker 12
Skrevet

Fordi den er ekkel? :vetikke: Jeg mener, den er jo ikke veldig delikat. :sjenert:

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mensen er ekkelt? Vet at du sier "dere menn", jeg er kvinne, men jeg ville aldri hatt samleie samtidig som mensen. Æsj. Også lukter det blod. Blir bare søl.

Anonymkode: 8f6fb...1ae

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Menstruasjonslod er "avfall". Det inneholder selvfølgelig ikke noen farlige bakterier slik som i avføring (dårlig sammenligning, 1/3 av avføring består av bakterier. Man skal synes det er ekkelt, da det forlenger helsen vår)

Menstruasjonsblod er heller ikke bare blod. Slimhinnen som holdt blodet på plass følger med ut i biter. 

Anonymkode: 0d9fb...b91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diaré er avføring. Det er naturlig at folk synes det er ekkelt, fordi avføring inneholder bakterier som er potensielt dødelige (e-coli). Noen få folk tenner kanskje på avføring, men tviler sterkt på at det gjelder de fleste. Avføring er også noe man kan kontrollere (jeg har vært matforgiftet flere ganger, men aldri hatt noen "uhell". Har hatt mange "uhell" med mensen som plutselig og uten forvarsel dukker opp ut av det blå).

Mensen er ikke noe en kvinne klarer fysisk å kontrollere, slik man kan kontrollere avføring. 

Noen få tenner kanskje på blod, men jeg tviler sterkt på at det gjelder de fleste der også.

Det er naturlig at folk synes blod er ekkelt også. Det er noe som ellers stort sett bare kommer frem når noen er syke eller har skadet seg. Og selv om menstruasjonsblod ikke er et resultat av at noe er galt er det tross alt enda mindre innbydende enn annet blod.

Avføring kan de fleste stort sett kontrollere, og det gjør at man selvfølgelig ser annerledes på en som bevisst velger å drite på seg for moro skyld og kvinner som får mensen. Jeg har heller aldri møtt en mann som klandrer kvinner for at de har mensen, akkurat. Men om utskillelsen av en kroppsvæske kan kontrolleres eller ei har da ingen betydning for hvor seksuelt opphissende man synes et skritt som utskiller den aktuelle kroppsvæsken er.

Anonymkode: 57572...b06

• Liker 4
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diaré er avføring. Det er naturlig at folk synes det er ekkelt, fordi avføring inneholder bakterier som er potensielt dødelige (e-coli).

Blod er veldig smitteførende. Med det samme man blør kommer det bakterier til. Det er en årsak til at menstruasjonsblod lukter. Det lukter ikke sånn som friskt blod. Det blodet som kommer fra livmoren er en blødning som sakte renser livmorhulen og når det kommer forbi livmortappen er det urent. Så det er et naturlig, menneskelig instingt å ha aversjon mot det. 

Det kan ikke sammenlignes med avføring, nei. Men andre menneskers blod er allikevel noe mennesker  instingtivt vegrer seg mot å ha kontakt med. 

Endret av Tøytigern
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tøytigern said:

Fordi den er ekkel? :vetikke: Jeg mener, den er jo ikke veldig delikat. :sjenert:

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi mensen er ekkelt? Vet at du sier "dere menn", jeg er kvinne, men jeg ville aldri hatt samleie samtidig som mensen. Æsj. Også lukter det blod. Blir bare søl.

Anonymkode: 8f6fb...1ae

Men jeg lurer på HVORFOR det er ekkelt (eller evt. "mindre delikat")? Fordi det blir litt mer søl? Sex blir jo søl uansett, men er det ok så lenge kroppsvæskene som utveksles er mer eller mindre usynlige (sæd er ikke egentlig usynlig?). Ja, det lukter litt blod dersom du insisterer på å lukte på produktet. Er det verre enn at det lukter andre kroppslige væsker? Lukter mensvæske verre enn sæd?

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg lurer på HVORFOR det er ekkelt (eller evt. "mindre delikat")? Fordi det blir litt mer søl? Sex blir jo søl uansett, men er det ok så lenge kroppsvæskene som utveksles er mer eller mindre usynlige (sæd er ikke egentlig usynlig?). Ja, det lukter litt blod dersom du insisterer på å lukte på produktet. Er det verre enn at det lukter andre kroppslige væsker? Lukter mensvæske verre enn sæd?

Ja til det jeg uthevet. Mensen lukter ikke godt. Sæd lukter ikke. 

Mensen er ekkelt fordi det er blod og slim. Slim er ekkelt. Hvis du enda en gang spør hvorfor så kan jeg ikke hjelpe. Det er bare ekkelt. 

Anonymkode: 8e146...587

Skrevet

Dødt og urent blod, sånn som menstruasjonsblod er, er ekkelt. Det er en positiv ting å ikke ville ha det på kroppen. Det er jo derfor mange kvinner også foretrekker tamponger framfor bind. De ønsker ikke å kjenne et fuktig bind mot underlivet som de vet har urent blod i seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som kvinne synes mens er ekkel. Det er ikke bare blod, men masse slim, koagler og lukt. 

Anonymkode: 07c9a...9ea

• Liker 5
Skrevet

Jeg er kvinne og syns mensen er dødsekkelt. Det er klumpete, slimete gammelt blod - og det stinker når det kommer ut. Jeg har aldri, og skal aldri, ha sex under mensen. Fy søren for et søl. Ja, mensen både ser eklere ut, lukter eklere og er generelt eklere enn sæd. Hvis du våkna en dag og kjæresten din hadde blødd neseblod slik at senga var helt rød - hadde du syntes det var svært delikat og bare snudd deg for å sove videre? Nei. Blod er ekkelt - det er en helt vanlig reaksjon hos mennesker. Menn skal da ikke tvinges til å like det bare fordi akkurat dette blodet kommer ut av vagina?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sæd hører naturlig med i et samleie, tross alt orgasmen til en mann. Mensen har ingenting med selve samleie å gjøre, det er ingen væske som kommer som følge av seksuell stimuli. Det er avfallsprodukter som skilles ut, som urin eller avføring. Det er noe kroppen kvitter seg med. Det er alt annet enn sexy. Og hvorfor lage så mange tråder om dette? Det holder med en. 

Anonymkode: fb7b0...366

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Typen min synes ikke det er ekkelt, så vi har sex selv når jeg har mensen. Han unngår fingring for det meste pga søl, og slikking fordi det er ekkelt. Nå blør jeg veldig lite, da.

Anonymkode: 19964...745

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min var sånn masekjerring. Ville ha sex når hun hadde mensen uansett hvor mye jeg forklarte at det var ekkelt. Så fikk hun mensen og jeg fingret henne. Puttet fingeren i munnen hennes, og hun har aldri hintet om sex igjen når hun hadde mensen. 

Anonymkode: a2b4e...af4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke opplevd at noen menn synes det er ekkelt. Det er ikke delikat, men ikke ekkelt heller. De jeg har møtt er ok med å ha sex under mensen i dusjen eller hvis man legger er håndkle under seg i senga. 

Anonymkode: 96536...bb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen få tenner kanskje på blod, men jeg tviler sterkt på at det gjelder de fleste der også.

Det er naturlig at folk synes blod er ekkelt også. Det er noe som ellers stort sett bare kommer frem når noen er syke eller har skadet seg. Og selv om menstruasjonsblod ikke er et resultat av at noe er galt er det tross alt enda mindre innbydende enn annet blod.

Avføring kan de fleste stort sett kontrollere, og det gjør at man selvfølgelig ser annerledes på en som bevisst velger å drite på seg for moro skyld og kvinner som får mensen. Jeg har heller aldri møtt en mann som klandrer kvinner for at de har mensen, akkurat. Men om utskillelsen av en kroppsvæske kan kontrolleres eller ei har da ingen betydning for hvor seksuelt opphissende man synes et skritt som utskiller den aktuelle kroppsvæsken er.

Anonymkode: 57572...b06

Hvorfor er menstruasjonsblod mindre innbydende enn annet blod? Jeg tviler på at en mann hadde takket nei til å ha sex med meg hvis jeg hadde sagt at jeg hadde kuttet meg i fingeren den dagen, men hvis jeg sier at det er "den tiden av måneden" er det plutselig uaktuelt.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja til det jeg uthevet. Mensen lukter ikke godt. Sæd lukter ikke. 

Mensen er ekkelt fordi det er blod og slim. Slim er ekkelt. Hvis du enda en gang spør hvorfor så kan jeg ikke hjelpe. Det er bare ekkelt. 

Anonymkode: 8e146...587

Mensen er ekkelt fordi det er blod og slim? Hva er egentlig sæd?

Mens, dersom den er helt fersk, lukter ingenting. Hvis den ligger lenge så lukter den selvsagt. I likhet med sæd.

Sæd er faktisk ikke så mye mer enn en væske som inneholder både sædceller og "slim".

• Liker 3
Skrevet

Jeg som kvinne synes mens er ekkel. Det er ikke bare blod, men masse slim, koagler og lukt. 

Anonymkode: 07c9a...9ea

Uck. Jeg tror jeg rusler ut av denne tråden, når beskrivelsene kommer. Sånne bilder ønsker jeg ikke å ha i hodet, tror jeg... Jeg tror de fleste menn ønsker å la mensen forbli noe litt privat og mystisk noe, som kvinnene har innsikt i, men ikke han. Noe som blir pent pakket bort i papir og kastet, som han ikke trenger å se nøyere på...  

:sjenert:

• Liker 4
Gjest Tamsi
Skrevet

Siden du sammenligner med sæd - det er så godt som fargeløst, lukter nesten ingenting, smaker lite og setter ikke flekker som ødelegger madrass og dyne. Ser nok for meg at mye hadde vært annerledes om sæden var feks mørkebrun, smakte skikkelig ille eller luktet pest. Den er igrunn ganske sjarmerende i forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...