AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Hvis begge partnere har herpes allerede. Og den ene får utbrudd, kan den andre få utbrudd også da. Altså ikke smitte av sykdommen, men smitte av utbrudd til noen som har sykdommen fra før. Beklager dumt spørsmål. Har prøvd å Google, men finner bare info om smitte til frisk partner. Anonymkode: 9adf8...e2b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Jeg vil tro at det ja, kan smitte ved utbrudd. Men jeg ville også tro at om man har et herpesutbrudd ikke har så store planer om å ha sex med partneren sin? Anonymkode: 9f9d3...a06
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Hvis begge har samme type herpes i underlivet, vil ikke at den ene har et utbrudd føre til utbrudd hos den andre. Så hvis begge har samme type er det ingenting å bekymre seg for. Men hvis f.eks den ene har HSV1 og den andre har HSV2 kan det smitte. Det er altså mulig å bli smittet av to ulike typer herpesvirus samme sted (selv om det gir en viss beskyttelse å allerede være smittet av den ene typen). Anbefaler dette blogginnlegget hvis du vil lese mer: http://underlivet.blogg.no/1425408517_herpes__verdens_under.html Anonymkode: a86cd...a1b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 På 5.3.2018 den 22.59, AnonymBruker skrev: Hvis begge partnere har herpes allerede. Og den ene får utbrudd, kan den andre få utbrudd også da. Altså ikke smitte av sykdommen, men smitte av utbrudd til noen som har sykdommen fra før. Beklager dumt spørsmål. Har prøvd å Google, men finner bare info om smitte til frisk partner. Anonymkode: 9adf8...e2b Vi har begge herpes, samme type. Å ha samleie under utbrudd trigger utbrudd hos den andre også. Hilsen meg med erfaring i mer enn 25 år..... Anonymkode: 34872...a9c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #5 Skrevet 11. mars 2018 Takk for svar, spesielt det siste. Nei sex under utbrudd er ikke så fristende. Men leste at man var smittsom litt før utbruddet. Men det er gjerne kun smitte av selve viruset. Anonymkode: 9adf8...e2b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå