Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I situasjoner hvor jeg er stresset kan jeg høre mitt eget hjerte dunke i ørene. Det kan for eksempel være når jeg legger meg for kvelden. Høres veldig tydelig inni ørene mine (tror ingen rundt meg kan høre det).  Andre som har det slik? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, særlig når jeg ligger på venstre side. 

Anonymkode: 75b8a...278

AnonymBruker
Skrevet

Et kjapt søk på internett sier meg at det er tusenvis av mennesker som har stilt det samme spørsmålet før. Så du er ikke alene.

Anonymkode: 2577b...338

Skrevet

Det er vel ikke hjertet du hører sånn sett, men en pulsåre i nærheten av øret. Det er normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig. 

Anonymkode: 57f0c...6b6

AnonymBruker
Skrevet

http://www.slate.com/articles/health_and_science/medical_examiner/2014/07/strange_things_your_body_does_doctors_answer_reddit_questions.html

Sometimes I can hear my blood pumping in my ears. When I was a little kid I thought it was my “train of thought.”

“People very commonly report that they can either hear or feel their heartbeat in their ears,” says Patrick O'Gara, president of the American College of Cardiology and director of clinical cardiology at Brigham and Women's Hospital. “Some say it becomes more noticeable at night when lying on their side.”

O’Gara explains that, when you lie down, the arteries around your ear can be pushed against the skull bones. Since sound is more effectively transmitted through bone than air, it can create the sensation of hearing your pulse. People who experience this sensation while standing up may have arteries more tightly pressed to their skulls, or they might simply be more attuned to the sound.

Anonymkode: dcee5...049

Gjest N-Nøff
Skrevet

I skrivende stund hører jeg hjertet i øret. Alltid høyre. Høyst irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...